אחרי שכספים שהובטחו לתיאטרון היידישפיל כדי למנוע את סגירתו עדיין לא הגיעו, היום (ד') הודיע התיאטרון שהוא מפטר את כל עובדיו. "למרות כל הפניות והניסיונות במשך חודשים ארוכים לפתור את המצוקה הגדולה שבה אנחנו נמצאים, עדיין לא התקבל הכסף שהובטח לנו מהמשרד לשוויון חברתי", אומר זליג רבינוביץ', מנכ"ל התיאטרון.
1 צפייה בגלריה
הפגנה של תיאטרון היידישפיל בעקבות אי העברת תקציבים לתיאטרון
הפגנה של תיאטרון היידישפיל בעקבות אי העברת תקציבים לתיאטרון
מימין לשמאל: חנן יובל, בני רוזנבאום, יונה אליאן, ששי קשת, זליג רבינוביץ, דודו פישר, ישראל גוטסדינר ויעקב בודו - בהפגנה של תיאטרון היידישפיל מול המשרד לשוויון חברתי
עוד הוסיף רבינוביץ' כי "היום נאלצתי להודיע על פיטורי כל העובדים שכן מדובר בהלנת שכר. אתמול עוד הגעתי להבנה עם משרד הנגב והגליל והם מתחייבים להעביר את הכסף בתחילת השבוע. ברגע שהכספים יתקבלו נבין איך פועלים".
הצעד מגיע לאחר שביום ראשון השבוע הפגינו שחקני ועובדי היידישפיל מול המשרד לשוויון חברתי במחאה על העיכוב בהעברת הכספים. בין המוחים היו ותיק שחקני היידישפיל, יעקב בודו (92), המנכ"ל רבינוביץ', המנהל האמנותי ששי קשת ויו"ר אמ"י, יונה אליאן קשת.
אתמול היו מנהלי היידישפיל אופטימיים הרבה יותר. "סבלנו מעיכוב של שלושה חודשים בהעברת הכספים", אמר רבינוביץ' ל-ynet. "התקופה הזאת הייתה מורכבת והדירה שינה מעיניי. נאלצתי לפטר עשרות עובדים ושחקנים שאנחנו מקור הפרנסה העיקרי שלהם, ולהקפיא תשלומים לספקים. מדובר בחיים של אנשים. במקביל למחאה, הופעל לחץ גדול על העברת הכספים, ובמאמץ משותף שלנו עם מנכ"לי משרד הנגב והגליל, שאחראי על התקציב לאזרחים הוותיקים, והמשרד לשוויון חברתי נמצא מקור תקציבי נוסף לכלל התיאטראות בישראל, שייתן הגנה לשנה זו ויותיר על כנו את סכום התמיכות. בקרוב נוכל להחזיר את העובדים לעבודה ואת השחקנים לבמה".
מהמשרד לשוויון חברתי נמסר בתגובה שההסכם שאמור לסיים את המשבר נחתם על ידי מנכ"לי משרדם ומנכ"ל משרד הנגב והגליל והמקדמה תגיע לתיאטרון בהקדם. "משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, קיבל לידיו בימים אלו את האחריות על אגף הוותיקים מהמשרד לשוויון חברתי", אמרו. "מרגע המעבר, פעל המשרד במלוא המרץ והנחרצות להתרת הקשיים התקציביים שהתגלו בנוגע לתיאטראות הרפרטואריים ובכללם היידישפיל. אנחנו שמחים לבשר כי בימים האחרונים הגענו להבנות המאפשרות, בין השאר גם ליידישפיל, לשוב לפעילות סדירה ומלאה. יתרה מכך, משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי פועל בימים אלו להרחבת התקציב המוקצה מטעמו לכלל תיאטראות הרפרטואריים ובכללם היידישפיל, וזאת מתוך הכרה בחשיבותה של התרבות היהודית כערך מרכזי בחיי החברה והקהילה".