כפי שפורסם לראשונה ב-ynet, לאחר שאמש (שבת) כונסה ישיבת מועצת תאגיד השידור כאן, ונענתה לבקשת ההנהלה להתאים את השיר הנבחר כדי לאפשר לישראל להשתתף באירוויזיון 2024 - עדן גולן, סיימה לפני זמן קצר להקליט את השיר החדש שנבחר. "זו שנה אחרת ושונה, ואנחנו מתמודדים עם דברים שלא התמודדנו איתם בשנים קודמות", אמרה הזמרת, "חשוב לי יותר מתמיד לייצג בכבוד את המדינה שלי ואם זה יקרה אעבוד הכי קשה כדי לדעת שמהצד שלי עשיתי את כל מה שאני יכולה".
2 צפייה בגלריה
עדן גולן
עדן גולן
עדן גולן
(באדיבות תאגיד כאן)
Hurricane, שיחליף את "הגשם של אוקטובר", נכתב גם הוא על ידי קרן פלס, אבי אוחיון וסתיו בגר, והוא מבוסס על הלחן שנכתב במקור לקודמו. ההחלטה על השיר, שייחשף לראשונה ב-10.3 ב-21:30 בכאן, התקבלה היום אצל הוועדה המקצועית לבחירת השיר לאירוויזיון, ונודע שמילותיו עוסקות באישה צעירה הנחלצת ממשבר אישי.
כעת אמורה הוועדה המפקחת על האירוויזיון לאשר את תוכנו, זאת לאחר שהיא כבר פסלה באופן לא-פורמלי את שני השירים הקודמים שהוגשו לידיה מטעם ישראל, משום שלדברי חבריה הוא כלל "מסרים פוליטיים". אם השיר החדש ייפסל אף הוא – בפני ישראל תעמוד אפשרות לערער על ההחלטה.
"אנחנו משוכנעים שלצד הלחן החזק והביצוע העוצמתי של עדן – אירופה והעולם לא יוכלו להישאר אדישים לשיר", מסר עפרי גופר, יו"ר הוועדה המקצועית לבחירת השיר.
כזכור, לאחר שנודע כי איגוד השידור האירופי אמר לתאגיד כאן כי הם יפסלו את השיר "הגשם של אוקטובר" בשל "מילים פוליטיות", בתאגיד הודיעו שלא יעשו כן, יהיה המחיר אשר יהיה. אך מאז נעשו ניסיונות דיפלומטיים, גם על ידי נשיא המדינה הרצוג וגם במשרד החוץ, כדי למצוא פשרה בין הצדדים, אולם באיגוד השידור האירופי הודיעו בצינורות לא רשמיים למשרד החוץ כי פסלו גם את האופציה השנייה.
2 צפייה בגלריה
עדן גולן, זוכת "הכוכב הבא" לאירוויזיון 2024
עדן גולן, זוכת "הכוכב הבא" לאירוויזיון 2024
עדן גולן, זוכת "הכוכב הבא" לאירוויזיון 2024
(צילום: רגב זרקה)
כאמור, מוקדם יותר היום, בהודעה הרשמית מהתאגיד, אישרו את הפרסום ב-ynet לפיו בתאגיד הסכימו לבסוף לעשות התאמות, ומסרו: "תאגיד השידור הישראלי פועל בשבועות האחרונים כדי לנקוט בצעדים הנדרשים שיאפשרו את השתתפות ישראל בתחרות האירוויזיון השנה. למרות אי-ההסכמה עם עמדת הוועדה המפקחת על האירוויזיון, שביקשה לפסול את שני השירים שהגישה ישראל לתחרות בטיעון שהם 'נושאים אופי פוליטי', אימץ כאן את עצת נשיא המדינה יצחק הרצוג - שפנה למועצת התאגיד והציע לערוך את ההתאמות הנדרשות שיאפשרו את ייצוג ישראל על בימת האירוויזיון.
"נשיא המדינה הדגיש כי דווקא בשעה ששונאינו מבקשים לדחוק ולהחרים את מדינת ישראל מעל כל בימה – על ישראל להשמיע קולה בגאון ובראש מורם ולהניף את דגלה בכל פורום עולמי, ובמיוחד בשנה זו.
"התאגיד פנה ליוצרי שני השירים שנבחרו - October Rain שנבחר במקום הראשון והשיר Dance Forever שהגיע למקום השני - וביקש להתאים את הטקסטים מחדש, תוך שימור החופש האומנותי המלא. מתוך הטקסטים החדשים יבחרו בתאגיד את השיר שיישלח אל הוועדה המפקחת על האירוויזיון, כדי שזו תאשר את השתתפות ישראל בתחרות".