סערת השיר לאירוויזיון - מתקרבים לפיתרון: אתמול (שבת) כונסה ישיבת מועצת תאגיד השידור כאן, ונענתה לבקשת ההנהלה לאפשר שינויים בשיר "הגשם של אוקטובר", או לחילופין להחליף את השיר, כדי לאפשר לישראל להשתתף באירוויזיון.
1 צפייה בגלריה
עדן גולן, זוכת "הכוכב הבא" לאירוויזיון 2024
עדן גולן, זוכת "הכוכב הבא" לאירוויזיון 2024
עדן גולן, זוכת "הכוכב הבא" לאירוויזיון 2024
(צילום: רגב זרקה)
בקשת ההנהלה עברה ברוב, וכעת נסללה הדרך של ישראל להשתתפות באירוויזיון, אם אכן איגוד השידור האירופי ישאיר את האופציות הללו פתוחות בעבור ישראל.
כזכור, לפני מספר שבועות הודיעו באיגוד השידור האירופי לתאגיד כאן כי הם יפסלו את השיר "הגשם של אוקטובר" בשל "מילים פוליטיות". בתאגיד כאן נעמדו על הרגליים האחוריות והודיעו שלא יעשו כן, יהיה המחיר אשר יהיה.
בינתיים נעשו ניסיונות דיפלומטיים גם על ידי נשיא המדינה הרצוג וגם במשרד החוץ כדי למצוא פשרה בין הצדדים, אולם באיגוד השידור האירופי הודיעו בצינורות לא רשמיים למשרד החוץ כי פסלו גם את האופציה השנייה. אתמול כאמור כונסה ישיבת מועצת התאגיד על מנת להיערך לאפשרות שלא יהיה מנוס, ובהנהלה קיבלו את האישור.
ביום חמישי הנציגה הישראלית עדן גולן הצטלמה לקליפ "הגשם של אוקטובר", אולם כעת לא ברור אם ייעשה בכך שימוש או יצטרכו לעבור תיקונים.
בהודעה הרשמית מהתאגיד אישרו את הפרסום ב-ynet ומסרו: "תאגיד השידור הישראלי פועל בשבועות האחרונים כדי לנקוט בצעדים הנדרשים שיאפשרו את השתתפות ישראל בתחרות האירוויזיון השנה. למרות אי-ההסכמה עם עמדת הוועדה המפקחת על האירוויזיון, שביקשה לפסול את שני השירים שהגישה ישראל לתחרות בטיעון שהם 'נושאים אופי פוליטי', אימץ כאן את עצת נשיא המדינה יצחק הרצוג - שפנה למועצת התאגיד והציע לערוך את ההתאמות הנדרשות שיאפשרו את ייצוג ישראל על בימת האירוויזיון.
"נשיא המדינה הדגיש כי דווקא בשעה ששונאינו מבקשים לדחוק ולהחרים את מדינת ישראל מעל כל בימה – על ישראל להשמיע קולה בגאון ובראש מורם ולהניף את דגלה בכל פורום עולמי, ובמיוחד בשנה זו.
"התאגיד פנה ליוצרי שני השירים שנבחרו - October Rain שנבחר במקום הראשון והשיר Dance Forever שהגיע למקום השני - וביקש להתאים את הטקסטים מחדש, תוך שימור החופש האומנותי המלא. מתוך הטקסטים החדשים יבחרו בתאגיד את השיר שיישלח אל הוועדה המפקחת על האירוויזיון, כדי שזו תאשר את השתתפות ישראל בתחרות".