לשחקן ג'ון קיוזאק ("נאמנות גבוהה", "להיות ג'ון מלקוביץ'") יש היסטוריה סבוכה עם ישראל עוד מאז מבצע "צוק איתן", כשמתח ביקורת תחת כל עץ רענן על הפצצות צה"ל בעזה, או ב-2018 כשהיה בין האמנים המובילים שתמכו בתנועת ה-BDS וגרמו לזמרת הניו זילנדית לורד לבטל את הופעתה בישראל. אבל אחרי הסערה שעורר ב-2019 היה נדמה שהוא לקח צעד אחורה: קיוזאק שיתף אז מחדש כרזה אנטישמית של פעיל ניאו-נאצי, שבה נראית יד ענקית שעליה מצויר מגן דוד, שמוחצת קבוצת אנשים יחד עם הציטוט: "כדי ללמוד מי שולט עליך - פשוט גלה את מי אסור לך לבקר". לכך הוסיף השחקן תובנה משלו כשכתב: "עקוב אחרי הכסף". בתחילה קיוזק הגן על הפוסט, אך בעקבות הביקורת הרבה חזר בו וטען כי "בוט השתלט לו על החשבון".
3 צפייה בגלריה
ג'ון קיוזאק
ג'ון קיוזאק
ג'ון קיוזאק
(צילום: gettyimages)
מאז הטבח של 7 באוקטובר השחקן בן ה-57 חזר לצייץ נגד ישראל בקצב גבוה עם שיתופים של משפטים כמו "שתזדיין ישראל" (Fuck Israel), שאותה הוא מכנה "מדינת רצח עם" בפני 1.8 מיליון עוקביו. את נתניהו כינה "חזיר ציוני", על אילון לוי אמר "הבוראט של יחסי הציבור של המדינה, כל דבר שהאדם הזה אומר הוא שקר". ציונות? "אינה יהדות". הביקור של אילון מאסק במחנה השמדה? "עליונות לבנה". הארגונים היהודיים שמאחורי ההפגנות הקוראות להשמדת ישראל? "תקווה לאנושות". שהפיד שלו אף מעודכן מאוד באירועים האחרונים: הוא הספיק לחגוג את כתב התביעה נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג, וביקר את החלטת מדינות המערב להפסיק את המימון לאונר"א בעקבות המעורבות של עובדי הארגון בטבח ה-7 באוקטובר. "פשע קולקטיבי", הוא צייץ מחדש בנושא.
הפיד של קיוזאק רצוף עלילות דם שהוכחו כמופרכות ועתירות סטיגמות אנטישמיות - מהשוואות של העם היהודי לגזעני "עליונות לבנה" ועד להכחשת הזוועות שעשו חמאס. לפני שבוע, ב-21 בינואר, שיתף ציטוט של גולש שכתב "איך אני מסתכל על מודעות אבל של ציונים" בהתייחסו לציטוט "בחיים לא איחלתי לאדם למות, אבל כן קראתי כמה מודעות אבל בתענוג רב" (ציטוט שיוחס רבות למארק טוויין, אולם לימים התברר כי שייך לעורך הדין האמריקני קלרנס דרו).
3 צפייה בגלריה
ציוץ ששיתף ג'ון קיוזאק נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו
ציוץ ששיתף ג'ון קיוזאק נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו
ציוץ ששיתף ג'ון קיוזאק נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו
(צילום מסך: מתוך עמוד הטוויטר של השחקן)
רק ביממה האחרונה הספיק קיוזאק לענות לגולשת שהציעה לו כמה הצעות בהתאם לתכנים שהוא מפרסם. "למה שלא תלך ותגור במזרח, ג'ון? וותר על כל הפריבילגיה המערבית של חייך ושכעת אתה מרגיש כל כך אשם לגביה, ולך לחיות במקום שבו הערכים מתאימים יותר למערכת האמונות שלך". קיוזאק השיב לה: "כי אני רוצה לשלוח לאנשים מגעילים כמוך המון תמונות של ילדים נחנקים מדמם, שירדפו אותך. מגיע לך, את יודעת שכן".
3 צפייה בגלריה
ציוץ של ג'ון קיוזאק נגד אילון לוי
ציוץ של ג'ון קיוזאק נגד אילון לוי
ציוץ של ג'ון קיוזאק נגד אילון לוי
(צילום מסך: מתוך עמוד הטוויטר של השחקן)
על וידאו של השחקנית דברה מסינג ("וויל וגרייס"), שבו היא אומרת שהיא מתגאה להיות יהודייה דווקא בזמנים אלה, כתב קיוזאק: ״יש מי שיתייחס לזה כאילו את גאה במה שישראל עושה לעזה - שזה רצח עם. שמעתי את המילה 'שלום' בסוף דברייך - אבל אין אזכור לפלסטינים. האם את קוראת להפסקת אש, להפסיק את טבח הילדים ולשחרר את בני ערובה משני הצדדים? מה לגבי היהדות שלך - האם את גאה ברצח העם המתמשך? האם את מודעת לכך שהגאווה הזאת היא סיוט חייהם של רבים?".
בנוסף, הפיד של השחקן מעודכן באירועים האחרונים: כך קיוזאק חגג את כתב התביעה נגד ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג כשביקר את החלטת מדינות המערב להפסיק את המימון לאונר"א בעקבות המעורבות של עובדי הארגון בטבח 7 באוקטובר. "פשע קולקטיבי", הוא צייץ מחדש.
הארגון היהודי למלחמה באנטישמיות Stop Antisemitism יצא נגד קיוזאק, פרסם את המייל של הסוכן שלו וקרא לציבור הרחב לשלוח מיילים בדרישה שינתקו קשר עם השחקן. השחקנית סוזן סרנדון, נזכיר, פוטרה על ידי הסוכנות שלה בגלל התבטאויות הרבה פחות חמורות.