בעקבות הטרגדיה על סט הסרט Rust, במהלכה נהרגה הצלמת הלינה האצ'ינס מכדור אמיתי שהשחקן אלק בולדווין ירה לכיוונה, השחקן דוויין ג'ונסון הודיע באופן נחרץ כי הוא מפסיק לאלתר להשתמש בכלי נשק אמיתיים בכל הסרטים שחברת ההפקות שלו מפיקה.
"אני לא יכול לדבר בשם אף אחד אחר, אבל אני יכול להגיד - ללא צל של ספק - שבכל סרט וסדרה שמופקים בחברת ההפקות Seven Bucks, אנחנו לא נשתמש בכלי נשק אמיתיים. אנחנו הולכים להחליף אותם באקדחי גומי ואנחנו נדאג לזה אחר כך בפוסט פרודקשן. אנחנו לא הולכים לדאוג בנוגע למחיר של זה". את הדברים אמר ג'ונסון בהקרנת הבכורה של "הודעה אדומה" (Red Notice), סרט אקשן חדש שיעלה בנטפליקס בשבוע הבא בכיכובם של גל גדות וריאן ריינולדס.
1 צפייה בגלריה
דוויין ג'ונסון דה רוק
דוויין ג'ונסון דה רוק
דוויין ג'ונסון
(צילום: GettyImages)
מדובר בהכרזה משמעותית מצד השחקן והמפיק, שכן רבים מסרטיו כוללים כלי נשק. חברת ההפקות של ג'ונסון, Seven Bucks, מתמחה בעיקר בסרטי אקשן, כמו "ג'ומנג'י", "ג'אנגל קרוז", "בלאק אדם", "הובס ושואו" ועוד. על כן מדובר בהחלטה כלכלית שתעלה הרבה כסף, אולם ג'ונסון הדגיש כי בטיחות העובדים והשחקנים שלו קודמת לכל.
מאז הטרגדיה על הסט של Rust, רבים תהו מדוע בכלל משתמשים בכלי נשק אמיתיים בצילומי סרטים. באופן לא מפתיע, הסיבה העיקרית היא כסף - הרבה יותר יקר לזייף אקדח באופן מהימן בשלבי העריכה מאשר להשתמש באחד אמיתי עם כדורי סרק. עם זאת, מאז התאונה אנשי תעשייה רבים בהוליווד קראו להפסיק להשתמש בכלי נשק אמיתיים ואף חתמו על עצומה בנושא.