עונת הפרסים בשיאה ובעוד תעשיית המוזיקה עוד מתאוששת מאירועי הגראמי שהתרחשו בשבוע שעבר בלוס אנג'לס, בבריטניה כבר חילקו אמש (שבת) פסלונים נוצצים וחדשים בטקס פרסי המוזיקה הבריטית, או הבריטס בקיצור.
1 צפייה בגלריה
הארי סטיילס
הארי סטיילס
הזוכה הגדול. הארי סטיילס
(צילום: GettyimaesIL)
הערב החגיגי עבר בליווי הופעות של מיטב האמנים בהם ליזו, סם סמית' וקים פטרס ובלי הפתעות יוצאות דופן בעוד גם את הזוכה הגדול של הערב, הארי סטיילס, כמעט והיה אפשר לנחש מראש. סטיילס ביצע על הבמה את שירו As It Was ובהמשך הערב גרף לא פחות מארבעה פרסים - אמן הפופ/אר נ' בי, שיר השנה, אלבום השנה ואמן השנה - שזו השנה השנייה מוענק לאמנים ואמניות ללא הפרדה מגדרית.
במעמד הזכייה בפרס הגדול, הודה סטיילס לאימו על שרשמה אותו ל"אקס פקטור" אי שם ב-2010 בעונתה השביעית של תוכנית הכישרונות הבריטית, ששינתה את חייו של הנער והפכה אותו לאחד הכוכבים הגדולים בעולם, וכמובן ציין גם את חבריו מימי להקת וואן דיירקשן - זאין מאליק, נייל הורן, לואי טומילסון וליאם פיין, שהיו איתו בתחילת הדרך המוזיקלית.
אבל בעוד זכייתו המרובעת של המוזיקאי לא גרמה לאנשים לצאת מגדרם, המועמדויות לקטגוריית אמני השנה דווקא כן. מזה שנתיים שהפרס מוענק לאמנים ואמניות יחד - ללא הפרדה מגדרית, אבל הבעיה הגדולה הייתה שבשנה זו רק גברים היו מועמדים לפרס הנחשב - סטיילס, ג'ורג' עזרא, פרד אגאין, סטרומזי וסנטרל סי. מובן כי ההחלטה שלא להעמיד אף אישה לפרס הגדול עוררה כעס רב, ובעת קבלת הפסלון סטיילס הקדיש את הפרס עבור המוזיקאיות שלא נכללו ברשימה הקצרה. "אני אסיר תודה ומודע לזכות שנפלה בחלקי להיות במעמד הזה הערב. זה עבור רינה [סוואיאמה], צ'רלי [XCX], פלורנס [אנד דה מאשין], מייבל ובקי [היל]", אמר על הבמה כשהוא מצביע על הפסלון שזה עתה זכה בו.
בין הפרסים הנוספים שחולקו בלטה להקת האלטרנטיב Wet Leg בהובלתן של הצמד הנשי ראיין טיזדייל והסטר צ'יימברס, שגרפו את פרס להקת השנה ואת פרס האמן החדש, הרכב האר נ' בי הנשי FLO גרפו את פרס הכוכבות העולות של הטקס, דייויד גואטה לקח הביתה את פרס מפיק השנה וגם ביונסה זכתה בשני פרסים מרחוק, מבלי שנכחה בעצמה בטקס.