בדברי הימים של הקולנוע הדיגיטלי ייזכר הניסיון לעבד את דמותו של סוניק הקיפוד, הדמות המזוהה עם סדרת משחקי המחשב הפופולריים של חברת סגה, בשל תאונת העיצוב שכמעט החריבה את הפרויקט. "סוניק - הסרט" אמור היה לעלות למסכים בנובמבר 2019, אך עם יציאת הטריילר הראשון התקוממו המעריצים על העיצוב הלא מוצלח של הדמות. הוא היה "אנושי מדי" בצורת גופו ומבנה פניו, עם עיניים קטנות מופרדות, שיניים גדולות ופרווה כחולה מודגשת. הייתה סכנה ממשית שהשיח המתלהם ברשתות החברתיות יחסל את הסרט עוד טרם יציאתו.
אולפני פראמאונט החליטו לפעול בדרך יוצאת דופן – לדחות את יציאת הסרט בכמה חודשים כדי לבצע עיצוב מחדש של הדמות. הפעולה הדרסטית הוכיחה את עצמה: כש"סוניק" יצא בארצות הברית בפברואר 2020 הכנסותיו שילשו את ההערכות המוקדמות והגיעו לכ-150 מיליון דולר ול-320 מיליון ברחבי העולם. המשבר ופתרונו היו תזכורת למנהלי האולפנים שאם יש משהו חזק יותר מהאגו שלהם הרי זו ההשקעה הרגשית של המעריצים בדמויות החביבות עליהם.
ביקורות סרטים נוספות:
"סוניק - הסרט" היה הפתעה נחמדה. סרט שבו הדמות ההיפראקטיבית והסופר-מהירה צֻוְּתָה לדמות אנושית – שריף בעל אופי מתון בשם טום ווקובסקי (ג'יימס מרסדן) מעיירה קטנה במונטנה. הסרט התנהל במתכונת של "באדי מובי" המשולב בסרט מסע. המהירות של סוניק עוצבה, איך לא, בהשראת ז'אנר גיבורי-על. הוא לא רק קורא בשקיקה את חוברות הקומיקס של "הפלאש", אלא שהסרט חיקה סצנות שבהן גיבורי-על מהירים כמו קוויקסילבר (בסרטי X-מן) והפלאש (בסרטי מארוול/DC) משטים באנשים. זה לא היה שיא המקוריות, אבל בוצע היטב.
4 צפייה בגלריה
מתוך "סוניק הסרט 2"
מתוך "סוניק הסרט 2"
גיבור-על שמהירותו מסחררת. מתוך "סוניק - הסרט 2"
מקור ההנאה העיקרי מהסרט הראשון היה הופעתו הפרועה של ג'ים קארי כד"ר איבו "אגמן" רובוטניק, סוג של גאון-על מופרע המלווה בעוזרו הצייתן "הסוכן סטון" (לי מג'דוב) הלוטש בו עיניים כמהות. בגילומו של קארי הלא מרוסן רובוטניק הוא קריקטורה מוקצנת של דמויות המדענים המטורפים, ולא מעט מהמחוות והתבטאויותיו כוונו לצופים היותר מבוגרים. הדרך ל"סוניק - הסרט 2" (Sonic the Hedgehog 2) הייתה סלולה. ג'ף פאולר, במאי הסרט הראשון, חוזר לביים תסריט של כותבי הסרט הקודם פטריק קייסי וג'וש מילר, שחוזקו בג'ון וויטינגטון (שהשתתף בכתיבת "לגו בטמן" ו"לגו נינג'גו").
בסוף הסרט הקודם רובוטניק נזרק לכוכב נידח שכל מה שיש בו זה פטריות ענק, אבל ברור שהוא ימצא את הדרך חזרה לכדור הארץ ולנקמה בקיפוד הכחול. בנוסף, סצנה קצרה בסוף הסרט הראשון רמזה על כניסת דמות נוספת ממשחקי המחשב של סגה – מיילס "טיילס" פראוור (קולין אושונסי), שועל צהוב המתעופף במהירות כששני זנבותיו מסתחררים כפרופלור. חובבי סדרת המשחקים יודעים כי "טיילס" עתיד להיות החבר הטוב של סוניק.
4 צפייה בגלריה
מתוך "סוניק הסרט 2"
מתוך "סוניק הסרט 2"
עימות חדש - סוניק ונאקלס. מתוך "סוניק הסרט 2"
בתחילת "סוניק - הסרט 2" רובוטניק מצליח להביא לכוכב הפטריות את נאקלס הקיפודן האדום (אידריס אלבה). הקיפודנים הם גזע לוחמים שהוכחד במלחמה כנגד שבט הינשופים. לנאקלס יש ונדטה עם סוניק (שגידלה אותו הינשופה לונגקלו), ורצון עז למצוא את "אבן המאסטר", יהלום בצבע ירוק איזמרגד – אבן שהיא תמהיל של מספר אבנים, וכוחותיה האדירים יקנו עוצמה כמעט לא מוגבלת למי שיחזיק בה. "אבן המאסטר" מזכירה את "אבני האינסוף" מסרטי מארוול ומהווה יותר מרמז לשאיפות של סגה/פראמאונט בסדרת סרטי סוניק.
בינתיים, בעולם האנושי, שריף טום עובר יחד עם אשתו מאדי (טיקה סאמפטר) דרך אחת מטבעות הפורטל של סוניק לאתר נופש בהוואי. רייצ'ל (נטשה רותוול), אחותה של מאדי, עומדת להתחתן עם בחיר ליבה רנדל (שמאר מור). לאורך רוב הסרט סוניק וטום מופרדים, כדי שיהיה ניתן לבסס טוב יותר את מערכת היחסים עם טיילס, ואת הניסיון של שניהם להתמודד מול המתקפה המשולבת של רובוטניק ונאקלס.
4 צפייה בגלריה
מתוך "סוניק הסרט 2"
מתוך "סוניק הסרט 2"
לאף אחד כבר לא אכפת מהדמויות האנושיות. מתוך "סוניק הסרט 2"
להופעתו של קארי יש פחות נפח ביחס לסרט הקודם. יש יותר מדי דמויות חדשות, והתמקדות הגוברת של העלילה בדמויות השאובות מהמשחקים על חשבון הדמויות האנושיות. ב"סוניק" הראשון היחסים המתפתחים בין טום ווקובסקי לסוניק היו חביבים, ושימשו מצע הולם למופע הטירוף של קארי. כאן היחסים העיקריים של סוניק הם עם נאקלס הקיפודן וטיילס השועל. שתי דמויות שטוחות שאין סיבה מיוחדת לצפות מהן לאיזושהי מורכבות שאמורה לעניין אדם בוגר.
אין ספק שבכוונת סגה ואולפני פראמאונט לפתח "יקום קולנועי סוניק" שאמור לגבש מסרט לסרט עוד ועוד דמויות ממשחקי המחשב. עוד לפני ש"סוניק - הסרט 2" שוחרר לבתי הקולנוע כבר הוכרזה הפקת הסרט השלישי בסדרה. רוב הסיכויים שההמשכים הבאים בסדרה יצמצמו עוד יותר את נוכחותן של הדמויות האנושיות.
בהשוואה ל"סוניק - הסרט" זו הפקה גדולה יותר, עם יותר אירועים עלילתיים, ומשך זמן ארוך מדי (122 דקות). ילדים שחיבבו את הסרט הקודם בוודאי יאהבו גם את הנוכחי. באשר למבוגרים, שנהנו בעיקר מהופעתו של קארי בסרט הראשון, צפויה להם אכזבה עם הופעה מצומצמת בנפחה. בימים האחרונים קארי התראיין על אודות כוונתו לפרוש ממשחק אלא אם כן יגיע אליו "תסריט שכתוב בדיו זהב, שיאמר לי שבאמת חשוב שאנשים יראו אותו". זו הגדרה שרחוקה מלהתאים ל"סוניק - הסרט 2", וקשה להעלות על הדעת שתתאים לסרטים הבאים בסדרה.
4 צפייה בגלריה
מתוך "סוניק הסרט 2"
מתוך "סוניק הסרט 2"
הגולש הנאמן "אורי" מקבל פנייה אישית מג'ים קארי. מתוך "סוניק - הסרט 2"
אז אם זו הפרידה מרובטניק, הרשו לי להודות לו באופן אישי על רגע ששימח אותי ובוודאי ישמח רבים מקוראי ביקורות הקולנוע ב-ynet. כוונתי לרגע של קתרזיס ב"סוניק 2" שבו רובוטוניק לועג לאחד הנמענים באומרו, "אתה מיותר עבורי יותר מאשר כרטיס להופעה של לימפ ביזקיט". בחיי שהוא אומר את זה. לא המצאתי. רק בשביל זה היה שווה לראות את הסרט.