בעוד שכוכבים רבים נמנעו מלהזכיר את המלחמה המתקיימת בין ישראל לחמאס או את החטופים בשבי בעזה במהלך טקס פרסי גלובוס הזהב שהתקיים השבוע, מדונה ממשיכה לגלות עניין במצב הקיים - ומתייחסת לכך שוב השבוע בהופעתה בבוסטון, כשהפעם הזכירה את הילדים החטופים.
במהלך הערב, שהתקיים שלשום (ג') בטי. די. גארדן שבבוסטון כחלק ממסגרת סיבוב ההופעות Celebration, שיתפה מדונה את הקהל בתחושותיה לאור המתרחש - זאת על אף שבחרה לא להזכיר את ישראל מפורשות. "כל כך קשה להיות אמא בימים כאלה כשאת רואה מה קורה במזרח התיכון", אמרה, "את הרוסה על בסיס יומיומי כשאת צופה בילדים חפים מפשע מתים, נרצחים, נחטפים, עוברים עינוי, והרשימה נמשכת ונמשכת. זה שובר את הלב של כולנו".
לאחר מכן, המשיכה במסורת שהיא נוהגת לעשות בהופעותיה, כשפנתה לקהל ואמרה: "אתם אולי תשאלו את עצמכם - מה אנחנו יכולים לעשות? מה אני יכול לעשות? אני רק אדם אחד. אתם אולי מרגישים חסרי תקווה - אך אל תרגישו כך. לכל אחד ואחת מאיתנו יש אור בתוכנו, ואנחנו יכולים לשתף את האור הזה עם העולם. אז אני רוצה שכולכם תדליקו את האורות בטלפון בבקשה - תפסיקו לצלם אותי רק לדקה אחת - ותראו", אמרה וביקשה מהם להסתכל על האורות הרבים בקהל, "אתם יוצרים את האור הזה. חשבו על זה - אם כל אחד מכם ישתף את האור שלו עם השכן שלו, עם הילדים שלו, עם ההורים שלו, עם חברים וקולגות, עם האדם שעומד לימינכם ואתם לא מכירים - שתפו את האור ואתם תגרמו לשינוי בעולם".
2 צפייה בגלריה
מדונה
מדונה
מדונה
(צילום: Getty Images)
כידוע, הילדים האחרונים שטרם שוחררו משבי חמאס הם שני בני משפחת ביבס - כפיר בן השנה ואריאל בן הארבע, שנחטפו מקיבוץ ניר עוז עם אימם שירי במתקפת 7 באוקטובר. גם אביהם, ירדן ביבס, עודנו מוחזק בשבי בעזה - מזה כמעט 100 ימים.
2 צפייה בגלריה
משפחת ביבס
משפחת ביבס
משפחת ביבס
(צילום: מהאלבום המשפחתי)
ישראלית שהייתה בהופעה מספרת ל-ynet שזו הפעם הראשונה מאז 7 באוקטובר שהיא יוצאת לבלות. ''הרגשתי שזה מאוד לא שייך למקום המנטלי שאני נמצאת בו, ולכן מאד שמחתי שאגדה כמו מדונה הייתה אמיצה מספיק להגיד משהו על הילדים החטופים שלנו. באווירה בארצות הברית בכלל, ובבוסטון בפרט, צריך המון אומץ ומצפון מכויל כדי להגיד משהו שמשתמע ממנו תמיכה בישראל ועוד בפורום כזה. אבל מי אם לא המלכה אסתר תרים לנו?".
זו אינה ההתייחסות הראשונה של מדונה למצב בהופעותיה. גם ב-15 באוקטובר, עת הופיעה באצטדיון O2 בלונדון, אמרה: "יש דברים בעולם שכל כך קשה לראות. כולנו סובלים כשאנו רואים מה קורה בישראל ובפלסטין. זה שובר את ליבי לראות ילדים סובלים, בני נוער סובלים, קשישים סובלים, הכול פשוט שובר לב. אני בטוחה שאתם מסכימים".
עוד לפני כן, לאחר המתקפה הקטלנית של חמאס על ישראל, הגיבה הזמרת בעמוד האינסטגרם שלה לצד סרטון הסברה שאותו שיתפה. "מה שקורה בישראל הוא הרסני", כתבה, "לראות את כל המשפחות הללו ובמיוחד ילדים נרדפים, מותקפים ונרצחים ברחובות זה קורע לב. תארו לעצמכם אם זה היה קורה לכם? זה בלתי נתפס. אף פעם לא ניתן לפתור קונפליקטים באלימות. לרוע המזל, האנושות אינה מבינה את האמת האוניברסלית הזו. היא מעולם לא הבינה את זה. ליבי עם ישראל, עם המשפחות והבתים שנהרסו. הילדים שאבדו. הקורבנות החפים מפשע שנהרגו. עם כל הסבל. אני מתפללת עבורכם. בואו כולנו נתפלל בשביל ישראל, לשלום", חתמה.