גל גדות במתקפה חריפה נגד השתיקה סביב מעשי האונס והתקיפות המיניות של חמאס ב-7 באוקטובר: השחקנית ההוליוודית פרסמה הלילה (ב') פוסט נוקב וחריף ל-109 מיליוני עוקביה באינסטגרם שכותרתו: "העולם אכזב את נשות 7 באוקטובר".
1 צפייה בגלריה
גל גדות
גל גדות
גל גדות
(צילום: AP)
השחקנית הישראלית, שהפכה לכוכבת בינלאומית לאחר שלוהקה להוביל את סרטי "וונדר וומן", כותבת: "אנחנו טוענים שאנו עומדים נגד אונס ואלימות נגד נשים. אנחנו לא ניתן לנשים להפוך לקורבנות ואז נשתיק את קולן. אנחנו אומרים שאנו מאמינים לנשים, עומדים לצד נשים, מרימים את הקול עבור נשים.
"ב-7 באוקטובר העולם היה עד לביצוע המתקפות האלימות של חמאס בזמן אמת. תוך שעות הגיע הסרטון המצמרר של שני לוק כשהיא מובלת עירומה על ידי התוקפים שלה בגאווה. ולמרות זאת, חודשיים לאחר מכן, הנשים הללו עדיין בנות ערובה של האנסים הללו. והעולם סרב לקרוא לסיטואציה בשמה: מצב חירום שדורש תגובה נחרצת".
גדות קוראת לנשים החזקות בעולם: "זה הרגע שלנו כנשים וכבעלי הברית שלהן לפעול. אני מתחננת בפני מי שעשו כל כך הרבה למען זכויות נשים ברחבי העולם - מהאו"ם ועד ארגוני זכויות אדם - בבקשה הצטרפו לדרישה שחמאס ישחרר כל אישה חטופה באופן מיידי - לא בפעימה הבאה של התיווך הבינלאומי, לא בעוד יום. הנשים הללו לא יכולות לשרוד עוד רגע אחד באימה כזאת".
הפוסט הנוקב של גדות מגיע אחרי שתיקה ממושכת מצד ארגוני הנשים בעולם, כשמזכ"ל האו"ם התייחס רק לפני ארבעה ימים לנושא, כשאמר כי "ישנן עדויות על אלימות מינית, חייבים לחקור את זה".
גם ארגון הנשים באו"ם התייחס לדברים בשלב מאוחר מאוד, כשרק לפני יומיים פרסם הודעה כי הם "מבוהלים מכמות הדיווחים על האלימות המינית".