הבנים - עונה 3 (The Boys)

מתי ואיפה: 3 ביוני, אמזון פריים.
מה הסיפור: סדרת הקומיקס שמעבירה ביקורת תרבותית על גיבורי העל ומקומם בחברה האמריקנית חוזרת החודש לעונה חדשה. כזכור, הסדרה עוסקת בנבחרת גיבורי העל המכונה "השבעה", ששולטת בים, באוויר, ביבשה ואפילו בשיח הציבורי האמריקני. עם זאת, בחייה הפרטיים קבוצת המגנים של ארצות הברית סובלת מבעיות אישיות ומהתמכרויות לתשומת לב ולסמים, וכאילו זה לא מספיק - מולם מתייצבת מחתרת סודית ונחושה של ארבעה בני אנוש נקמנים שעושים הכול כדי להסיר מגיבורי העל את המסכה, ואפילו לחסלם.
העונה השנייה נגמרה כאשר הבנים כבר לא מתחבאים, אף שהומלנדר - נציג הדור הישן של גיבורי העל ופסיכופת לא קטן - עדיין חי וקיים במגדל של תאגיד ווייט. כעת, עם פתיחת העונה החדשה, נכיר את סולדג'ר בוי, הקפטן-אמריקה הראשון, וקבוצתו המקורית הקרויה "תגמול" (Payback, שהוא גם שמו של הפרק הראשון בעונה החדשה). יוצרי הסדרה, שמבוססת על הקומיקס החתרני של גארת' איניס ודריק רוברטסון, רמזו כי בעונה השלישית מבטיחים הבנים לחקור את המקורות הנוראיים של תאגיד ווייט, "השבעה", וכמובן את יחסיהם הקרובים עם ארצות הברית עצמה.
10 צפייה בגלריה
מתוך "הבנים"
מתוך "הבנים"
מתוך "הבנים"
(צילום: אמזון פריים)
מי בפנים: ג'נסן אקלס ("על טבעי"), צ'ייס קרופורד ("גוסיפ גירל"), קארל אורבן ("ת'ור"), ג'ק הנרי קווייד ("צעקה"), אנטוני סטאר ("באנשי"), ארין מוריארטי ("נמלטת"), וכמובן תומר קאפון הישראלי ("פאודה").

אירמה ופ (Irma Vep)

מתי ואיפה: 7 ביוני ב-yes ,HOT וסלקום tv.
מה הסיפור: דרמת האקשן החדשה של HBO מבוססת על סרט באותו השם בבימויו של אוליבייה אסאיאס, הבמאי הצרפתי-יהודי שכתב וביים גם את העיבוד הטלוויזיוני הנוכחי. למי שלא יודע, הסרט הצרפתי עלה על מסכי הקולנוע ב-1996, קיבל ביקורות חיוביות ואף הוקרן בפסטיבל קאן.
הסדרה החדשה עוסקת במירה, כוכבת קולנוע אמריקנית שמעוניינת לשנות את כיוון הקריירה שלה ולהתנער משערוריות בצהובונים ומפרידה מערערת שחוותה. היא מגיעה לצרפת כדי לככב בתפקיד אירמה ופ, בגרסה מחודשת לקלאסיקה של סרט אילם צרפתי בשם Les Vampires. במהלך הצילומים של מותחן הפשע מטשטשים הקווים בין חיים לאומנות, ומירה מתקשה להבחין בין זהותה האמיתית לבין הדמות שאותה היא מגלמת בסרט.
10 צפייה בגלריה
מתוך "אירמה ופ"
מתוך "אירמה ופ"
מתוך "אירמה ופ"
(צילום: HBO)
מי בפנים: אליסיה ויקנדר ("טומב ריידר"), טום סטארידג' ("סאנדמן"), אדריה ארחונה ("מורביוס").

(Ms. Marvel) מיס מארוול

מתי ואיפה: 8 ביוני, דיסני +.
מה הסיפור : גיבורת העל הפקיסטנית-אמריקנית, שמככבת בחוברות קומיקס כמיס מארוול כבר מ-2014, מגיעה סוף סוף לטלוויזיה. על הסדרה אמונים בישה קיי. אלי, התסריטאית שיצרה עבור הולו את העיבוד הטלוויזיוני ל"ארבע חתונות ולוויה אחת", וארבעה במאים מוסלמים - עאדיל אל ערבי, שרמין עובייד-צ'ינוי, מירה מנון ובילאל פלאח.
מיס מארוול היא דרמת נעורים שעוסקת כאמור בדמותה של קמלה קאן, צעירה מוסלמית בת 16 מניו ג'רזי, שלמראית עין עושה רושם של מעריצה מתבגרת ומעט חנונית של גיבורי על, המבלה את רוב זמנה מאחורי מסך מחשב. ההסתערות שלה כגיבורת על מתחילה כשהיא משנה את הנראות שלה לזו של קפטן מארוול - שיער בלונדי והכול - עד שהיא מבינה שהיא יכולה להיות גם גיבורה וגם להישאר עצמה. בהמשך, האתגר הגדול ביותר שלה יהיה לנסות לאזן בין החיים הרגילים והיומיומיים לבין הצלת העולם, כשכמו פיטר פארקר (או ספיידרמן, בשבילכם), גם היא מגלה שכוחות-על לא בהכרח הופכים את החיים לפשוטים יותר. בכלל.
10 צפייה בגלריה
מתוך "מיס מארוול"
מתוך "מיס מארוול"
מתוך "גברת מארוול"
(צילום: דיסני +)
מי בפנים: אימאן ולאני (שזהו תפקידה הראשון), אראמיס נייט ׁ("המשחק של אנדר"), יסמין פלטשר ("קסם בלתי נשלט"), אליסיה ריינר ("כתום זה השחור החדש"), מאט לינץ ("המתים המהלכים").

כנופיית ברמינגהם - עונה 6 ואחרונה (Peaky Blinders)

מתי ואיפה: 10 ביוני, נטפליקס.
מה הסיפור: הסדרה התקופתית, זוכת פרס BAFTA לדרמה הטובה ביותר, תשוב החודש עם עונתה האחרונה בהחלט. כזכור, בפעם האחרונה שבה ראינו את תומס שלבי, המנהיג האכזרי של הכנופייה האנגלית, הוא היה בשפל המדרגה - רגע לפני שהוא נוטל את חייו. כעת, כשאנחנו יודעים שהוא שרד את הסיום המותח נותר לנו רק לגלות איך זה קרה - האם מישהו עצר אותו, או שהוא פשוט לא הצליח ללחוץ על ההדק?
לפי יוצרי הסדרה, העונה השישית של הסדרה הפופולארית של נטפליקס תמשיך בדיוק מאותה תמונה שבה שהיא נעצרה, שבה נצפה טומי כשהוא מצמיד אקדח לראשו. בהמשך העונה נראה את מנהיג הכנופייה בתפקיד סגן איגוד הפשיסטים הבריטי, לצד אוסוואלד מוסלי, שניסיון ההתנקשות של טומי בו נכשל בעונה הקודמת, לאחר שמישהו בגד בו. השאלה הגדולה שתלווה את עונת הסיום היא מי הוא הבוגד? מי הלשין? כולם מן הסתם חשודים.
10 צפייה בגלריה
מתוך "כנופיית ברמינגהם" - עונה 6
מתוך "כנופיית ברמינגהם" - עונה 6
מתוך "כנופיית ברמינגהם" - עונה 6
(צילום: באדיבות נטפליקס)
מי בפנים: קיליאן מרפי ("דנקרק"), סם קלאפלין ׁ("ללכת בדרכך"), טום הארדי ("ונום"), פין קול ("ממלכת החיות"), קונרד חאן ("בפטיסט"), אמבר אנדרסון ("אמה"), פול אנדרסון ("סמטת הסיוטים").

(God’s Favorite Idiot) אידיוט המחמד של אלוהים

מתי ואיפה: 15 ביוני, נטפליקס.
מה הסיפור: הקומדיה החדשה שתעלה בנטפליקס היא מעין עקיצה שנונה על עלילת הסרט "ברוס הגדול מכולם" ׁ(2003), בכיכובו של ג'ים קארי. הסרט כזכור גולל את סיפורו של בחור בינוני וחסר מזל שיום אחד מגלה את אלוהים, תרתי משמע. השחקנית המועמדת לאוסקר מליסה מקארת'י מופיעה פה בתפקיד קומי לצד בעלה בן פאלקון - שניהם גם הפיקו את הסדרה דרך חברת ההפקות המשותפת שלהם.
הסדרה עוסקת בגבר בינוני שעובד בתמיכה טכנית, מגדל חתולים, הולך לסאונות עם אביו ומאוהב בסתר בקולגה שלו, אמילי. יום אחד, כשהוא לפתע מתחיל לזהור - שוב, תרתי משמע - הוא מבין שלא מדובר בעוד יום ממוצע במשרד, ושלאלוהים יש בעצם תוכניות גדולות יותר עבורו. הוא ניגש למשימת שכוללת את הצלת האנושות מפני השטן ואוסף סביבו את חבריו לעבודה כדי שיעזרו לו. אחרי הכול, זה לא כזה פשוט להציל את העולם.
מי בפנים: מליסה מקארת'י ("מרגלת", "מסיבת רווקות"), בן פאלקון וסטיב מלורי ("תמי"), לסלי ביב ("השמרטפית").

(The Old Man) האיש הזקן

מתי ואיפה: 16 ביוני, הולו.
מה הסיפור: "האיש הזקן" מבוססת גם היא על רב המכר בשם זהה מאת תומס פרי, שיצא ב-2017. לגרסה הטלוויזיונית אחראים ג'ונתן איי. שטיינברג ורוברט לוין, שיצרו ביחד ב-2014 את הסדרה "מפרשים שחורים" - פריקוול לאירועי הספר "אי המטמון". הסדרה כוללת גם קאסט מרשים שמובל על ידי ג'ף ברידג'ס.
הסדרה עוסקת בדן צ'ייס, סוכן CIA לשעבר שעזב את תפקידו לפני יותר מ-20 שנה וכעת חי בבדידות ובניתוק מהציוויליזציה. הסיפור מתחיל כאשר רוצח שכיר מנסה לרצוח את צ'ייס, מה שמאלץ אותו לחיות במנוסה ולהתמודד עם עברו. הסדרה תכלול גם פלאשבקים לתוך עברו של צ'ייס, ותציג את הגרסה הצעירה והמושחתת שלו - אז, כשהוא ברח עם מיליוני דולרים. העלילה עוקבת גם אחרי סוכני ה-FBI וה-CIA שיוצאים למצוא את צ'ייס, וחושפים במהלך פעולותיהם כמה אמיתות לא נעימות על אלו שנמצאים בראשי הארגונים שלהם.
10 צפייה בגלריה
מתוך The Old Man
מתוך The Old Man
מתוך The Old Man
(צילום: HULU)
מי בפנים: ג'ף ברידג'ס ("ביג לבובסקי"), ג'ון לית'גו ("מפגשים מהסוג האישי"), ג'סיקה הרפר ("אישה בצל הפחד"), איימי ברנמאן ("היט") ואלייה שאוקט ("הזוג ריקרדו").

העניין לגבי פאם (The Thing About Pam)

מתי ואיפה: 16 ביוני, HOT ו-yes.
מה הסיפור: שלושה חודשים לאחר שעלתה לראשונה בהולו, מגיעה לישראל "העניין לגבי פאם" - דרמת הפשע המבוססת על סיפור אמיתי, שעוררה סערה לא קטנה בשל חליפת השומן שעטתה על עצמה כוכבת הסדרה רנה זלווגר.
זלווגר מגלמת בסדרה את פאם האפ - תושבת מיזורי בגיל העמידה שרצחה את שכנתה חולת הסרטן הסופנית, בטסי פרייה, והפלילה במעשיה את בעלה של בטסי. הסדרה מבוססת על התפתחות הסיפור האמיתי כפי שהיא מתוארת בסיקור ארוך בתוכנית התחקירים "דייטליין", שאף היה לו חלק בחשיפת האמת על מעורבותה של הופ ברצח והבאתה לדין, וכן בפודקאסט שנלווה לתוכנית. הסדרה עצמה משלבת את מעורבותה של תוכנית התחקירים בפרשה ומלווה בקריינות של כתב המגזין קית' מוריסון, שהוביל את הסיקור.
10 צפייה בגלריה
מתוך "העניין לגבי פאם"
מתוך "העניין לגבי פאם"
מתוך "העניין לגבי פאם"
(צילום: Skip Bolen/NBC)
מי בפנים: רנה זלווגר ("ג'ודי - מעבר לקשת"), ג'וש דוהאמל ("מורשת יופיטר"), ג'ודי גריר ("משפחה בהפרעה"), קטי ניקסון ("על הפנים"), גדעון אדלון ("מאבדים את זה"), שון ברידג'רס ("דדווד"), גלן פלשלר ("בארי").

דברו עם הסוכן שלי / 10 אחוז (Ten Percent)

מתי ואיפה: 21 ביוני, ב-yes ו-HOT.
מה הסיפור: זוכרים את ארווה, קמיל וגבריאל? אז עכשיו אותו הדבר רק בבריטית מדוברת. כן, מדובר בגרסה האנגלית ל"10 אחוז", הלהיט מנטפליקס שעלה ב-2015. הסדרה עסקה כזכור בצוות של סוכנות כישרונות מקומית, שעושה הכול כדי לרצות את הלקוחות התובעניים ולשמור על הסוכנות בחיים, מול בעיות כלכליות ומשברים לא צפויים. הקומדיה הבריטית צפויה להכיל סיפורים שמבוססים על חוויותיהם האישיות של סוכני שחקנים אמיתיים, כאלה שהשחקן ג'ק דוונפורט תיאר למגזין וראייטי כ"רגעים שאתה אומר לעצמך, 'אלוהים, אין סיכוי שזה אמיתי'".
זוכה פרס BAFTA, ג'ון מורטון, שאחראי על כתיבת העיבוד הבריטי, שמר על כמה מרכיבים מרכזיים של העלילה הצרפתית, כמו דמויות המפתח שלה - גם כאן תהיה אשת הקריירה הקשוחה (אנדראה), הסוכן המפוזר והחביב (גבריאל), הסוכנת הוותיקה (ארלט) וזה ששולט בכול (מתיאס), שבמקרה הזה הוא בנו של מייסד הסוכנות. אגב, גם בתו הסודית של מתיאס תופיע כאן, ותשמש כעוזרת האישית של אנדראה הבריטית.
10 צפייה בגלריה
מתוך "דברו עם הסוכן שלי"
מתוך "דברו עם הסוכן שלי"
מתוך "דברו עם הסוכן שלי"
(צילום: אמזון פריים)
מי בפנים: ג'ק דוונפורט ("שודדי הקאריביים"), ושלל תפקידי אורח של שחקנים שיגלמו את עצמם, כמו קלי מקדונלד ("ארץ קשוחה"), אוליביה וויליאמס ("לחנך את ג'ני"), אמה קורין (דיאנה מ"הכתר") פיבי דיינבור ("ברידג'רטון"), דומיניק ווסט ("הרומן") ועוד.

אקדמיית המטרייה - עונה 3 (The Umbrella Academy)

מתי ואיפה: 22 ביוני, נטפליקס.
מה הסיפור: "אקדמיית המטרייה", שעלתה לראשונה ב-2019 ושמבוססת על הקומיקס של ג'רארד ויי, עוסקת בשבעה ילדים בעלי כוחות-על שאומצו על ידי מיליארדר מטורף, במטרה להפוך אותם ליחידת סגולה של גיבורים (מלודרמה משפחתית רגילה כזאת). אחד השינויים המעניינים שיחולו בעונה החדשה הוא זה שיעבור הדמות שמגלם אליוט פייג', כשבהתאם לשינוי שעבר השחקן במציאות, גם בסדרה דמותו תהיה כעת טרנסג'נדרית, ותשנה את שמה מווניה לויקטור.
ויקטור (לשעבר וניה), המכונה גם "מספר 7", הוא האח בעל הכוחות החזקים ביותר, ובמהלך העונות הקודמות של הסדרה ניהל רומן עם גברים ונשים כאחד, אולם בחר שלא להגדיר מפורשות את נטיותיו המיניות. בעונה השנייה חזרו כזכור גיבורי הסדרה לשנות ה-60 בניסיון להציל את העולם מאפוקליפסה, אך עם שובם להווה - בפרק סיום העונה - גילו שההווה שאליו הם שייכים השתנה לחלוטין. בעונה השלישית הם ינסו כמובן להציל את המצב.
10 צפייה בגלריה
מתוך "אקדמיית המטרייה" - עונה 3
מתוך "אקדמיית המטרייה" - עונה 3
מתוך "אקדמיית המטרייה" - עונה 3
(צילום: באדיבות נטפליקס)
מי בפנים: אליוט פייג' ("ג'ונו"), טום הופר ("מפרשים שחורים"), רוברט שיהאן ("עברייני על").

בית הנייר: קוריאה ׁ(Money Heistׂ)

מתי ואיפה: 24 ביוני, נטפליקס.
מה הסיפור: "בית הנייר" הפופולרית אומנם הגיעה לסיומה בסוף 2021, אבל הסיפור שלה ממש לא נגמר שם. בעקבות ההצלחה הגדולה של הסדרה הספרדית הודיעה נטפליקס כי היא תפיק גרסה קוריאנית משלה, לצד ספין-אוף שיתמקד בדמות של ברלין. הבחירה לקחת את העלילה לקוריאה לא מפתיעה, שכן הלהיט הנוסף של נטפליקס, "משחק הדיונון", עבר את "בית הנייר" בשיאי הצפייה של סדרה שאינה בשפה האנגלית.
אז כן - מוסקבה, ריו, טוקיו, דנבר, ניירובי, ברלין והפרופסור חוזרים אלינו ממש עם אותם השמות, אך עם שינויים באופי ובאישיות של כל דמות. העונה הראשונה כוללת 12 פרקים בעלי אורך של שעה כל אחד, כמו קודמתה, וגם המבנה העלילתי נשאר זהה לגרסה הספרדית. עם זאת, בעיבוד החדש ישנה התייחסות ספציפית למצב החברתי-כלכלי בקוריאה הדרומית, ולקונפליקט המתמשך בינה לבין אויבתה מצפון.
10 צפייה בגלריה
מתוך "בית הנייר: קוריאה"
מתוך "בית הנייר: קוריאה"
מתוך "בית הנייר: קוריאה"
(צילום:Jung Jaegu/Netflix)
מי בפנים: פארק היי סו ("משחק הדיונון"), ג'יון ג'ונג-סאו ("בערה"), יו ג'י-טיה ("הילר"), יוג'ין קים ("אבודים").

ווסטוורלד - עונה 4 (Westworld)

מתי ואיפה: 27 ביוני, ב-yes, HOT וסלקום tv.
מה הסיפור: כמו תמיד כשמדובר ב"ווסטוורלד", פרי יצירתם של ג'ונתן נולאן ׁ(אחיו של הבמאי כריסטופר נולאן) ואשתו ליסה ג'וי, מרבית הפרטים על העונה החדשה של המותחן הבדיוני נותרים חסויים בשלב הראשוני. עם זאת, ייתכן שזאת תהיה העונה האחרונה של הרובוטים התבוניים, כאשר מלחמתם נגד האנושות תגיע ככל הנראה לשיא בפרק סיום שצפוי להיות גדול יותר מאי פעם.
העונה השלישית של "ווסטוורלד" הסתיימה למעשה עם תחילתה של מהפכה בהנהגתו של קיילב. מסתמן שציר עלילה זה יימשך גם בעונה הרביעית, לצד המסע של ברנרד להבין את "הנשגב". בנוסף, רמזו יוצרי הסדרה כי בעונה החדשה אנו עומדים להכיר כמה עולמות חדשים.
10 צפייה בגלריה
מתוך "ווסטוורלד" - עונה 4
מתוך "ווסטוורלד" - עונה 4
מתוך "ווסטוורלד" - עונה 4
(צילום: HBO)
מי בפנים: אהרון פול ("שובר שורות"), ג'פרי רייט ("אימפריית הפשע"), טסה תומפסון ("תור: ראגנארוק"), אד האריס ("המופע של טרומן"), טנדי ניוטון ("משימה בלתי אפשרית") - כולם יחזרו לעונה הרביעית. בנוסף, מצטרפות לעונה הזו אריאנה דבוז ("סיפור הפרברים") ואורורה פרינאו ("כשהם רואים אותנו").