טראנה עלידוסטי, ששיחקה בסרט זוכה האוסקר "הסוכן" של אסגר פרהאדי, נעצרה באיראן לאחר שהביעה תמיכה בתנועת המחאה במדינה. השחקנית נעצרה בגין "פרסום תוכן כוזב ומעוות והסתה לכאוס" - כך דווח בסוכנויות ידיעות באיראן.
1 צפייה בגלריה
תראנה עלידוסתי
תראנה עלידוסתי
טראנה עלידוסטי
(צילום: AP Photo/Joel Ryan)
הפוסט האחרון של עלידוסטי ברשתות החברתיות הוא מ-8 בדצמבר, באותו היום שבו מוחסן שקארי, בן 23, הפך לאדם הראשון שהוצא להורג על ידי הרשויות בגלל המחאות. "השתיקה שלכם פירושה תמיכה בדיכוי ותמיכה במדכאים", כתבה באינסטגרם שלה. "כל ארגון בינלאומי שצופה בשפיכות הדמים הזו ולא נוקט פעולה, הוא בושה לאנושות", הוסיפה.
עלידוסטי נחשבה לשחקנית בולטת באיראן כשהתחילה את הקריירה שלה עוד בשנות נעוריה. לאחרונה שיחקה בסרט "האחים של ליילה" (Leila's Brothers), שהוקרן השנה בפסטיבל קאן. התפקיד הבינלאומי המרכזי שלה היה בסרט "הסוכן", שם שיחקה את הדמות הראשית.
המחאות באיראן החלו לפני כשלושה חודשים בעקבות מותה של מהסא אמיני בת ה-22, לאחר שנעצרה בגין הפרה לכאורה של קוד הלבוש של המדינה. ביום פטירתה של אמיני, פרסמה עלידוסטי תמונה באינסטגרם וכתבה: "אל תשכחו מה עוברות הנשים באיראן", וביקשה מאנשים "לומר את שמה (של אמיני) ולהפיץ את החדשות".
ב-9 בנובמבר היא פרסמה תמונה שלה ללא כיסוי ראש, כשהיא מחזיקה דף שעליו המילים שהפכו למוטו של ההפגנות: "אישה, חיים, חופש".