אריאל גורי (30), שנרצח על ידי מחבלים באופקים לצד אחיו רואי, זכה במקום השני בתחרות הכתיבה "מילה במקום" לשנת 2023 לשירה. רק לאחר שנרצח התגלו שלושה שירים שאריאל ז"ל כתב והגיש בחודש יולי האחרון. בטקס הדלקת נר שישי של חנוכה בבית משפחת גורי באופקים, קיבלו הוריו, אבינדב וזהבה, את תעודת הזכייה שלו במקום השני בתחרות כתיבת השירים.
3 צפייה בגלריה
רפאל אריאל גורי
רפאל אריאל גורי
אריאל גורי
בחברת "הליקון", שעורכת את התחרות מדי שנה כדי לעודד ולהעצים כישרונות מקומיים בתחום הכתיבה, לא הספיקו לפרסם את רשימת הזוכים עם פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר. ההורים שלו קיבלו את שלושת השירים שכתב ושלח לתחרות.
אריאל היה סטודנט להנדסת חשמל ואחיו רואי חיים גורי (22) - חייל סדיר בגולני. הם גרו במושב בטחה, סמוך לאופקים. השניים יצאו להילחם במחבלים ולהגן על תושבי העיר. אשתו של אריאל, הדר, רצה אחריו, ראתה את המחבלים יורים בו, ונפצעה אף היא.
3 צפייה בגלריה
שיריו של אריאל גורי
שיריו של אריאל גורי
שיריו של אריאל גורי
ההורים סיפרו שלא ידעו כי בנם, שהיה ילד עם הפרעות קשב וריכוז, כותב בזמנו הפנוי שירים. אבינדב אביו סיפר: "לא ידעתי שהוא כתב. לא הספקתי אפילו לקרוא אותם מרוב התרגשות. לא ידעתי שזה היה קיים בו. זה היה אוצר חבוי. הייתה לו נפש יפה. גם לבני השני, רואי".
הדר, אשתו של אריאל, אמרה כי "כשאני ואריאל הכרנו היינו מחליפים אחד לשני דברים שכתבנו. זו הייתה כתיבה למגירה ששיתפנו אחד את השני. הכרתי את הכתיבה שלו. ערב אחד, בכניסת שבת, הוא עצר את האופנוע בצד הכביש, והוא שלח לי משהו וביקש שאומר לו מה דעתי על השיר, זה שזכה במקום השני בתחרות. זה היה מדהים. וכל השבת לא הפסקתי לחשוב על השיר הזה. הוא היה מוכשר בטירוף. הוא היה כולו רוח ונשמה. הוא שלח בעצמו את השירים, ותמיד עודדתי אותו להמשיך לכתוב. אני בטוחה שעוד אגלה בניירת בבית עוד יצירות שכתב".
3 צפייה בגלריה
אחים לנצח: יצאו יחד להגן על אופקים ונרצחו
אחים לנצח: יצאו יחד להגן על אופקים ונרצחו
יצאו יחד להגן על אופקים ונרצחו. (מימין) אריאל ורואי גורי
(מתוך מוסף 7 ימים)

השיר הזוכה של אריאל גורי

בום בם ותירס חם ואני מלך של עולם וטיק טק אני נחנק, לאן ממהרים כולם ובניינים זזים שנים ונרעדה האדמה כי לא ידענו וקצת הכחשנו עדת קורח בשממה ולפעמים הוא קם בבוקר בלי תפילה, נותרה שממה בתוך הקצב שוט של עצב שואף עוד פס של נחמה