סערת חנן יובל: יוסי צור, אב ששכל את בנו בפיגוע טרור, כותב נגד הזמר שסירב להופיע במשכן הכנסת ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל.
1 צפייה בגלריה
חנן יובל
חנן יובל
חנן יובל
(צילום: מוטי קמחי)
"כאב שכול שהבן שלו נרצח בפיגוע, אני נפגעתי עד עמקי נשמתי. נפגעתי בשביל הבן שלי ובשם המשפחה שלי וכל החללים של מדינת ישראל", כתב צור. "אנחנו מציינים בימים אלה 20 שנה לפיגוע באוטובוס 37 בחיפה, שבו נרצחו 17 ישראלים וביניהם הבן שלי אסף, ילד בן 17, תלמיד כיתה י"א, שהיה בדרכו הביתה".
צור הוסיף פניה ישירה ליובל. "הטקס בכנסת, מר חנן יובל, אינו טקס לחברי הכנסת, הטקס הוא לכבודם וזכרם של החללים שנפלו למען זכותנו לחיות בארצנו. הטקס של יום הזיכרון אינו בשביל חברי הכנסת, הטקס הוא בשביל החללים ולמען המשפחות השכולות. הטקס בכנסת התחיל לפני מספר שנים, בתקופתו של יו"ר הכנסת רובי ריבלין, אשר בפעם הראשונה בישראל ומתוך שיקולי אחדות ביקש טקס שיאחד את כל החללים, ישתתפו בו גם חללי צה"ל וגם חללי פעולות איבה האזרחים. כמי שמצוי בדברים אני יודע כמה זה היה קשה וכמה קשיים הוערמו בדרך. השתתפתי אישית בטקסים האלה והם חשובים ומרשימים וראוי שיימשכו. הם שעה של אחדות, שעה של תרבות, שעה של זיכרון, שעה של הנצחה. זה הטקס שפותח את יום הזיכרון, לא סתם קוראים לטקס 'שרים לזכרם'".
צור אף הוסיף בקשה ליובל: "אני קורא לך לחזור בך ולהגיע לטקס 'שרים לזכרם', זה לא טקס 'שרים נגד הח"כים', זה לזכרם ולכבודם של החללים שלנו, שלי ושלך. כמי שהיה שם אני יכול להעיד כי רק ח"כים מעטים משתתפים. משתתפי הטקס בעיקרם הם משפחות שכולות וחברים של הנופלים. משתתפים יו"ר הכנסת, שר הביטחון ושר הרווחה האחראי על הטיפול בחללים האזרחים. אין נאומים, רק מקריאים שירים וקטעי טקסט שנכתבו על ידי מיטב אמני ישראל. אין אג'נדה, אין פוליטיקה, זה יום הזיכרון!
"חבל שחנן יובל בחר לעשות פוליטיקה על חשבון היום שלנו, של המשפחות השכולות, ובמקום לבוא לשיר לנו ובשבילנו, כדי להביא נחמה לנו המשפחות השכולות, לכבד ולזכור את הילדים שלנו, בחר לצאת נגד צד של הטקס שלא קיים. תעשה פוליטיקה במקום אחר ובזמן אחר, עזוב את הכנסת ביום הזיכרון. יש לנו כל כך הרבה ימים קשים בשנה, אל תקשה עלינו ביום הזה, הקשה ממילא".
יובל עצמו הגיב לדבריו של צור והמשיך לומר את מה שטען מלכתחילה כי החלטתו כלל לא נבעה ממניעים פוליטיים. "אני בן משפחה שכולה, שכול של אחד לא חזק משכול של השני. זה עדיין לא נותן לגיטימציה לכל ההתנהגות בכנסת", השיב יובל. "אני לא מדבר פוליטיקה, אני מדבר על התנהגות לא מכבדת. אני חושב שההתנהגות שלהם לא מכבדת את הנופלים, זה הכול. פתאום הופכים אותי למסרב להופיע בטקס זיכרון? אני אמצא מקום אחר להופיע ביום הזיכרון, לא בפני האנשים האלה שלא מכבדים אותי ולא את האב השכול. זה לא שייך לפוליטיקה וליום הזיכרון, זה שייך לגסות רוח ליום הזיכרון. לוקחים את האדם הכי הגון בעולם ובאים אליו בטענות?".