האחים סאן (The Brothers Sun)

מתי ואיפה: 4 בינואר, נטפליקס.
מה הסיפור: בפשטות - עבר יותר מדי זמן בלי שראינו את מישל יאו הולכת מכות, ובנטפליקס החליטו לשים לזה סוף. קצת יותר בהרחבה: יאו היא מאמא סאן - אשתו של ראש ארגון פשע טייוואני שנרצח. בנו, הרוצח הקטלני צ'רלס סאן, נאלץ להחליף את אביו ולהגן על אימו - כמו גם על אחיו הצעיר ברוס שעד כה כלל לא היה מודע לרקע המפוקפק של משפחתו. מדובר בדרמת פשע שמלווה בלא מעט הומור שחור, ובראש בראשונה עוסקת בכלל במורכבויות משפחתיות - כל זה מתובל בערמות של אקשן במיליוני דולרים - כמו שנטפליקס יודעת.
את הסדרה יצרו בראד פלצ'וק (אולי מוכר לכם כיוצר-שותף של ראיין מרפי בלהיטים כמו "גלי" ו"אימה אמריקאית", או לחלופין כבן זוגה של גווינת' פאלטרו) יחד עם במאי מתחיל בשם ביירון וו. "היא חוקרת מה זה אומר להיות בן, להיות אח, ולנסות לשמור על משפחה ביחד", הסביר פלצ'וק את סוד הקסם של הסדרה בעיניו. "זו גרסה קיצונית כי הם משפחת פשע ואנשים יורים עליהם ומנסים להרוג אותם. אבל הקונפליקטים שיש להם, הבעיות הרגשיות, הם מאוד-מאוד אוניברסליים".
10 צפייה בגלריה
מתוך "האחים סאן"
מתוך "האחים סאן"
מתוך "האחים סאן"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
מי בפנים: פרט ליאו זוכת האוסקר, שאר הקאסט מורכב מפנים לא מאוד מוכרות, בהן סם סונג לי (השתתף בפרקים בודדים ב"אמת או חובה" וב"סמוך על סול") והיידי קואן (הפציעה לכמה רגעים ב"את" וב"זינוק לאתמול").

Grimsburg

מתי ואיפה: 7 בינואר, פוקס.
מה הסיפור: בעת האחרונה ג'ון האם שב לאור הזרקורים - וגם ללבבות ולחלומות של חלק מאיתנו - אם זה בעונה השלישית של "תוכנית הבוקר", או בעונה החדשה של "פארגו", וכעת השחקן מלא הצ'ארם שב פעם נוספת למסך הקטן בצעד מפתיע - סדרת אנימציה למבוגרים שבה הוא מדבב את הדמות הראשית וגם משמש כמפיק בפועל.
אבל מה שווה ג'ון האם אם אנחנו לא יכולים לראות אותו, אתם ודאי שואלים - ובכן על פי הסינופסיס והטריילר המבדרים למדי, מסתמן שלא מעט. האם מדבב את מרווין פלוט, בלש מדופלם שחוזר לעיירתו גרימסבורג, בשביל לפענח את הדבר היחידי שחמק ממנו כל השנים - מערכת היחסים שלו עם אשתו ובנו. עוד טרם עלתה לשידור, בפוקס כבר חידשו את הסדרה לעונה נוספת, ונראה כי ברשת צופים לה עתיד מזהיר. נקווה שאם כך יהיה הדבר - היא תמצא את דרכה גם אלינו לישראל.
10 צפייה בגלריה
מתוך Grimsburg
מתוך Grimsburg
מתוך Grimsburg
(צילום: באדיבות פוקס)
מי בפנים: להאם יצטרפו גם אלן טודיק ("פיירפליי"), ארין הייז ("בית חולים לילדים"), רייצ'ל דראץ' ("סאטרדיי נייט לייב") ועוד.

אקו (Echo)

מתי ואיפה: 10 בינואר, דיסני+.
מה הסיפור: לפנינו סדרה חדשה של מארוול שמרחיבה את סיפורה של מיה לופז/אקו, גיבורת-העל החירשת, האמריקנית-ילידית, שהוצגה לראשונה ב"הוקאיי". הסדרה מתחילה בנקודת הזמן שבה הותרנו אותה: אחרי שפנתה נגד הבוס שלה, ראש ארגון הפשע ווילסון פיסק (היא אחייניתו המאומצת), מיה שבה לביתה שבאוקלהומה שם עליה להתחבר מחדש לעברה.
האם זה יהיה מעניין? ובכן, לדמות יש פוטנציאל, כפי שראינו ב"הוקאיי", אולם מארוול חווה תקופה מעורערת במיוחד כרגע, עם שלל תוצרים שפשוט לא עומדים ברף שהציבה בעבר, גם על המסך הגדול וגם ברמת התוכן הטלוויזיוני שלה בעת האחרונה. מאידך, את הסדרה החדשה יצרה מריון דייר, שנמנתה על צוות כותבי "סמוך על סול" עתירת-השבחים, אז בהחלט יש סיבה לאופטימיות.
10 צפייה בגלריה
מתוך "אקו"
מתוך "אקו"
מתוך "אקו"
(צילום: באדיבות דיסני+)
מי בפנים: אלקווה קוקס (שהינה חירשת גם במציאות), זאהן מקלרנון ("פארגו"), וינסנט ד'אונופריו ("מטאל ג'אקט"), צ'ארלי קוקס ("דרדוויל").

טד (Ted)

מתי ואיפה: 12 בינואר, yes.
מה הסיפור: סדרת פריקוול לקומדיה הפרועה והגסה של סת' מקפרלן מ-2012 (ולסרט ההמשך שלה מ-2015), שלשמחתנו מגיעה לארץ בצמוד לעלייתה בפיקוק בארצות הברית. למי שאולי לא מכיר, טד הוא דובי שהתעורר לחיים לאחר שג'ון, הבעלים והחבר הכי טוב שלו, ייחל לכך כילד. אלא שככל שג'ון התבגר, כך גם טד - והאחרון אף הפך לדוש סוטה וגס רוח, שלא ממש מסתדר עם בת הזוג של ג'ון, או ליתר דיוק היא לא ממש מסתדרת איתו.
הסדרה, שבה מקפרלן ישוב לדבב את דמותו של טד (במבטא הבוסטוני המוגזם בעולם), לוקחת אותנו אחורה בזמן לשנות ה-90 העליזות כשג'ון וטד הולכים לתיכון, והסקס והסמים רק מתחילים להיכנס לחייהם. פרט ל"טד" שהיה להצלחה קופתית אדירה, מקפרלן אחראי גם ל"איש משפחה" ו"אבא אמריקאי" - שתיים מסדרות האנימציה המצחיקות ופורצות הדרך שנראו על המסך ב-20 וקצת השנים האחרונות, כך של"טד" אנחנו מגיעים עם ציפיות גבוהות במיוחד.
10 צפייה בגלריה
מתוך "טד"
מתוך "טד"
מתוך "טד"
(צילום: באדיבות yes)
מי בפנים: כאמור מקפרלן, אלנה אובך ("לא רק בלונדינית"), סקוט גריימס ("האורוויל", סדרה נוספת של מקפרלן), ג'ורג'יה וויגהאם ("13 סיבות") ועוד.

בלש אמיתי: ארץ הלילה (True Detective: Night Country)

מתי ואיפה: 15 בינואר, yes, HOT וסלקום TV.
מה הסיפור: בלי ששמנו לב, "בלש אמיתי" אנתולוגיית הפשע עטורת השבחים והפרסים מבית HBO חוגגת עשור, הפעם בסטינג מצמרר במיוחד בעיירה קטנה באלסקה שבמשך כמה שבועות רצופים חשוך בה לאורך 24 שעות, במה שהמקומיים מכנים "הלילה הארוך".
בשקיעה שלפני החשיכה, כמה גברים נעלמים מתחנת המחקר שלהם כשרק הנעליים שלהם נותרות כרמז, והבלשית ליז דנברס חוברת לבלשית איינג'לין נאברו כדי לגלות מה עלה בגורלם. כבכל העונות שקדמו לה, העונה הרביעית (שמגיעה שש שנים לאחר קודמתה) מהלכת על הקו הדק שבין טבעי לעל-טבעי, כשסמל חשוד חוזר ומופיע בזירה. אומנם זו תהיה העונה הראשונה שלא נוצרה על ידי ניק פיזולטו (שחתם על הסכם עם פוקס ו-FX המשפיע על מעורבותו בתכני HBO), אך הוא יוסיף לשמש כמפיק בפועל. מי שנכנסה לתפקידו היא הבמאית המקסיקנית איסה לופז, שיצרה סרט אימה בשם Tigers Are Not Afraid, שזכה לציון גבוה מאוד באתר הדירוגים "רוטן טומטוז" וביקורות חיוביות. נראה אם זו תצליח להביא את יכולותיה המצמררות גם כאן.
10 צפייה בגלריה
מתוך "בלש אמיתי: ארץ הלילה"
מתוך "בלש אמיתי: ארץ הלילה"
מתוך "בלש אמיתי: ארץ הלילה"
(צילום: באדיבות yes)
מי בפנים: ג'ודי פוסטר האחת והיחידה, קאלי רייס (מתאגרפת לשעבר, "האחות היפה"), ג'ון הוקס ("אמריקן גנגסטר"), כריסטופר אקלסטון ("דוקוטור הו"), פיונה שו ("דם אמיתי") ועוד.

Death and Other Details

מתי ואיפה: 16 בינואר, הולו.
מה הסיפור: מבול ההו-דאן-איט (ז'אנר ה"מי עשה זאת?" בעגה האגתה כריסטית) ששוטף אותנו בשנים האחרונות לא מפסיק, אבל עם הצלחות כמו זו שזכתה לה "רק רוצחים בבניין" קשה להתווכח. אז מה מצפה לנו הפעם? אימוג'ין סקוט מוצאת את עצמה בתור החשודה העיקרית במקרה רצח שאירע על יאכטת נופש ראוונתית בלב הים התיכון, אה-לה "מוות על הנילוס" (בערך). על מנת להציל את עצמה היא נאלצת לחבור לאדם השנוא עליה, הבלש הטוב בעולם - רופוס קוטסוורת'. היוצרים, מייק וייס ("המנטליסט") והיידי קול מקאדאמס ("100") מעידים שהם מעריצי-על של כריסטי, וכי הם רצו "ללכוד את האווירה של היצירה שלה ולהביא אותה לימינו".
10 צפייה בגלריה
מתוך Death and Other Details
מתוך Death and Other Details
מתוך Death and Other Details
(צילום: באדיבות הולו)
מי בפנים: מנדי פטינקין (מיי ניים איז איניגו מונטויה, יו קילד מיי פאת'ר - פריפר טו דיי! כלומר "הנסיכה הקסומה", ומאוחר יותר גם "הומלנד"), ויולט בין (הסדרה "הפלאש"), רהול קולי ("נפילת בית אשר"), לורן פאטן ("שוטרים בדם") ועוד.

בלגרביה: הפרק הבא (Belgravia: The Next Chapter)

מתי ואיפה: 18 בינואר, yes ו-HOT (שם תיקרא "בלגרביה: הדור הבא")
מה הסיפור: ממתק חדש לחובבי "אחוזת דאונטאון" מבית ג'וליאן פלוז - סדרת המשך ל"בלגרביה", שמתרחשת 30 שנה אחרי סדרת המקור. עלילת העונה הראשונה עוקבת משפחה של נובורישים שעולים בסולם המעמדות החברתי בלונדון. כעת, במרכז העלילה עומד סיפורו של פרדריק טרנצ'רד, נכדם של אן וג'יימס טרנצ'רד המתאהב בקלרה, מהגרת צעירה ויפה שרק הגיעה ללונדון, ושאותה הוא נושא לאישה. כצפוי, סודות מעברו מאיימים על נישואיו מהרגע הראשון, אבל בואו נודה, פרטי העלילה לא ממש משנים - אנחנו כאן בעיקר בשביל המבטא והתלבושות, הדרמה היא רק בונוס.
מי בפנים: הארייט סלייטר ("פניוורת'"), בנג'מין ויינרייט ("עולם בלהבות") וסופי וינקלמן ("סנדיטון") ועוד.

גריסלדה (Griselda)

מתי ואיפה: 25 בינואר, נטפליקס.
מה הסיפור: ובכן, כמו שהגדירו את זה ברחבי העולם - מדובר ב"נרקוס" מסוג בת. בעוד סדרת הלהיט של נטפליקס מ-2015 עסקה בברון הסמים הידוע פבלו אסקובר, "גריסלדה" - שמאחוריה עומדים אותם היוצרים - תגולל את סיפורה של גריסלדה בלאנקו, סוחרת קוקאין שבנתה במו ידיה את אחד מקרטלי הסמים החזקים של שנות ה-70 וה-80.
לתפקיד הבוסית, La Jefa בספרדית קולחת, תיכנס לא אחרת מסופיה ורגרה, במה שיסמל את חזרתה הראשונה למסך הקטן כשחקנית מאז "משפחה מודרנית" האהובה. ורגרה לוקחת על עצמה תפקיד שונה בתכלית וזונחת את הבגדים החשופים והאישיות הזוהרת לטובת איפור שהופך אותה לכמעט בלתי מזוהה, בתוספת רצינות שלא ידענו שקיימת בה. ימים יגידו אם מדובר בשידוך הולם, מה שבטוח זה שמדובר בפרויקט מסקרן במיוחד.
10 צפייה בגלריה
מתוך "גריסלדה"
מתוך "גריסלדה"
מתוך "גריסלדה"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
מי בפנים: אל ורגרה יצטרפו בין היתר ונסה פרליטו ("CSI: ניו יורק"), אלברטו אמאן ("נרקוס"), מקסימיליאנו הרננדז ("הנוקמים: סוף המשחק") ועוד.

Masters of the Air

מתי ואיפה: 26 בינואר 2024, אפל TV פלוס.
מה הסיפור: למקרה שהמלחמה הנוכחית לא מספקת אתכם, אפל מחזירים אותנו בזמן למלחמת העולם השנייה במה שמסתמן כאחת הסדרות המבטיחות של השנה הקרובה. יותר מ-20 שנה לאחר שעלתה "אחים לנשק" מבית HBO, שזכתה לביקורות מהללות ולשלל פרסים, בהם גלובוס ואמי למיני-סדרה הטובה ביותר, וכ-13 שנה אחרי The Pacific זוכת האמי, סטיבן ספילברג, תום הנקס וגארי גוצמן חוברים יחד פעם נוספת להפקת דרמה עתירת תקציב.
עם שמות ענק כאלו כמפיקים בפועל, וכוכבים נוצצים בפרונט (ראו מטה) - מדובר באחת הסדרות עם השמות הגדולים הן מאחורי הקלעים והן לפני המצלמות. העלילה מבוססת על ספרו של דונלד אל. מילר מ-2007 ועוסקת בפועלה של יחידת ההפצצות ה-100 בחיל האוויר האמריקני, שבשל האבדות הכבדות שספגה קיבלה את הכינוי "המאה המדממת".
10 צפייה בגלריה
מתוך Masters of the Air
מתוך Masters of the Air
מתוך Masters of the Air
(צילום: באדיבות אפל TV פלוס)
מי בפנים: אוסטין באטלר ("אלביס"), בארי קיהוגן ("רוחות אינישרין"), קאלום טרנר ("חיות הפלא"), שוטי גטווה ("חינוך מיני") ועוד.

Expats

מתי ואיפה: 26 בינואר, אמזון פריים.
מה הסיפור: ניקול קידמן ממשיכה במסעה לכיבוש המסך הקטן, הפעם בדרמה מאת לולו וונג (במאית הסרט "הפרידה" עטור השבחים), שמתרחשת בהונג קונג ושמספרת את סיפורן של שלוש נשים שהיגרו אליה מארצות הברית. קידמן תגלם את מרגרט, שנהנית מהחיים הטובים עד שטרגדיה בלתי צפויה פוקדת את ביתה כשבנה נעלם. עוד ניחשף להתמודדויות של חברותיה - הילארי שחווה משבר בחיי הנישואים ומרסי בת ה-24 שמעוניינת לפתוח דף חדש בחייה.
"גולים" (בתרגום חופשי), שהעבודה עליה החלה עוד ב-2018, ידעה לא מעט דרמות מאחורי הקלעים - מביקורת עזה על כך שלקידמן ויתרו על בידוד הקורונה המחמיר לבאים מחו"ל להונג קונג וההפקה שנאלצה להיסגר בגלל מקרי הידבקות, ועד ביקורת על כך שהעלילה, שמבוססת על ספר מאת סופרת ילידת הונג קונג שהיגרה לארצות הברית, מתעלמת מהמצב הפוליטי הבעייתי באזור. אולי התוצאה הסופית תביא להם קצת נחת.
10 צפייה בגלריה
מתוך Expats
מתוך Expats
מתוך Expats
(צילום: באדיבות אמזון פריים)
מי בפנים: קידמן, ג'ק יוסטון ("אימפריית הפשע"), בראיין טי ("וולברין") ועוד.

הסכסוך: קפוטה נגד הברבורות (Feud: Capote vs. The Swans)

מתי ואיפה: 31 בינואר, הולו (בהמשך גם ב-yes ובדיסני+).
מה הסיפור: האנתולוגיה של ראיין מרפי חוזרת עם עוד קצת גו'ס של הוליווד הישנה, או יותר נכון ניו יורק במקרה הזה. אחרי שבעונה הראשונה, "אויבות: בטי וג'ואן", צללנו לסכסוך מאחורי הקלעים של "מה קרה לבייבי ג'יין?" בין בטי דייוויס וג'ואן קרופורד, הפעם מרפי לוקח אותנו לשנות ה-60-70 בניו יורק, שם הסופר טרומן קפוטה הפך את עצמו לאיש סודן של נשות החברה הגבוהה - רק בשביל למכור אותן ואת סודותיהן בעיצומו של משבר כתיבה.
העונה השנייה הוכרזה עוד ב-2017, כאשר אז גיבוריה היו אמורים להיות המלך צ'רלס והנסיכה דיאנה והתפרקות הנישואים הדרמטית שלהם, אך ב-2018 הודיעו ב-FX על גניזת קו העלילה - אם כי לא לגמרי ברור למה. את המשבר המלכותי מחליף סיפורו של קפוטה, שפרסם ב-1975 סיפור קצר במגזין "אסקווייר" בשם "לה קוט באסק", ובו חשף סודות שערורייתיים של נשות החברה הגבוהה שטיפח, שהובילו לנידויו מהמעגל החברתי ואף להתאבדותה של אחת מהן.
10 צפייה בגלריה
מתוך FEUD: Capote Vs. The Swans
מתוך FEUD: Capote Vs. The Swans
מתוך FEUD: Capote Vs. The Swans
(צילום: באדיבות FX)
מי בפנים: קאסט נוצץ עד כדי מסנוור הכולל בין היתר את טום הולנדר ("גאווה ודעה קדומה"), דמי מור ("רוח רפאים"), דיאן ליין ("בוגדת"), קליסטה פלוקהארט (אלי מקביל"), נעמי ווטס ("הבלתי אפשרי"), מולי רינגוולד ("מועדון ארוחת הבוקר") וטריט וויליאמס ("שיער") שהספיק להשתתף בסדרה לפני שהלך לעולמו בתאונת אופנוע מוקדם יותר השנה.