דייויד (דייב) ג'וד ג'וליקר הידוע בכינוי טרוגוי דה דאב, אחד ממייסדי דה לה סול, הלך לעולמו אמש (א') בגיל 54 - אולם סיבת מוות רשמית טרם נמסרה, אישר נציגו. בשנים האחרונות דווח כי הראפר לקה באי ספיקת לב, שאחריה השתמש בדפיברילטור נלבש.
2 צפייה בגלריה
טרוגוי דה דאב
טרוגוי דה דאב
טרוגוי דה דאב
( MJ Kim/Getty Images)
ההרכב דה לה סול השתתף במחווה להיפ-הופ בטקס הגראמי בשבוע שעבר, אך טרוגוי לא נכח על הבמה יחד עם חבריו ללהקה.
גורמים שונים בתעשיית ההיפ-הופ ספדו לו ברשתות החברתיות; "לא מאמין למה שאני כותב, זה כואב מאוד. נוח על משכבך בשלום, מלך", ספד לו באסטה ריימס. פרינס פול, שהפיק את אלבומם הראשון של דה לה סול כתב: "אתם לא יודעים כמה כאב היה בשנה האחרונה. דייב, אוהב אותך אחי, זו ברכה שיצא לנו להתאחד מחדש. דה לה סול לנצח", חתם. הראפר בי ריל, מהרכב ההיפ-הופ סייפרס היל, צייץ: "איבדנו אגדת היפ-הופ ותרבות נוספת. המוזיקה שלו תאפשר לו להמשיך לחיות בלבבות שלנו גם אחרי לכתו. הוא לא היה רק מוזיקאי גדול, אלא גם אדם גדול".
ג'וליקר נולד בברוקלין, אבל גדל באזור אמטוויל שבלונג איילנד שם הוא פגש בווינסנט מייסון (פייסמאסטר מייז) ובקווין מרסר (פוסדונוס) והשלושה הקימו יחד את ההרכב. את שם הבמה שבחר הסביר בכך שזאת פשוט המילה "יוגורט" בהיפוך אותיות, אולם בתקופה האחרונה הוא השתמש בעיקר בכינוי דייב.
2 צפייה בגלריה
דה לה סול
דה לה סול
דה לה סול
(צילום: gettyimages)
אלבום הבכורה של דה לה סול, 3 Feet High and Rising, יצא ב-1989 וקיבל ביקורות טובות בזכות אופיו הקליל והחיובי לעומת הראפ הטעון והכבד שאפיין את אותה התקופה. ההרכב סימן את תחילתו של ז'אנר ההיפ-הופ האלטרנטיבי בזכות סמפולים של מגוון גדול של אמנים, בהם ג'וני קאש ולהקת סטילי דן. "אלבום היפ-הופ פסיכדלי", כינה אותו מבקר מוזיקה במגזין "רולינג סטון".
שלוש שנים לאחר שיצא אלבום הבכורה שלהם, שחרר ההרכב אלבום נוסף בשם De La Soul Is Dead, שהיה קודר יותר וזכה לביקורות מעורבות. בסך הכול, דה לה סול הוציאו תשעה אלבומים, כשחלקם צפויים לעלות לשירותי הסטרימינג רק בחודש הבא בעקבות סכסוך משפטי עם חברת ההפקה טומי בוי רקורדס.