תעשיית המוזיקה האמריקנית נשאה את עיניה לעבר טקס הגראמי ה-65 שהתקיים לפנות בוקר (בלילה שבין ראשון לשני) ומשך אליו את מיטב האמנים, לצד אחרים שבשנים האחרונות בוחרים דווקא להחרים את הטקס (בהם דה וויקנד ודרייק) בעקבות טענות להליך בחירה לא הוגן של המועמדים. אבל גם המחאה הזו לא מנעה מרבים אחרים להגיע לטקס שהתקיים לראשונה מזה שלוש שנים בהיכל Crypto.com בלוס אנג'לס לערב של כוכבים ושבירת שיאים.
9 צפייה בגלריה
בגראמי
בגראמי
שברה שיא. ביונסה בגראמי
(צילום: GettyimagesIL)
"העיר הטובה בעולם, אם תתעלמו מכמה ערים אחרות", הצהיר טרבור נואה, הקומיקאי ומנחה ה"דיילי שואו" לשעבר, שזו הייתה הפעם השלישית שהוא מנחה את הטקס, וסיפק שלל רגעים משעשעים לאורך הערב; הוא "עצר" את הטקס כדי להעניק את הפסלון ה-30 במספר לביונסה, שאיחרה להגיע בזמן בשל פקקים, וגם הכתיר את הארי סטיילס כסמל מין עולמי, כשהוא מתבדח על שערוריית ממתקי ה-M&M וההחלטה לבטל את דמויותיהן של הסוכריות האהובות.
אבל שלל האורחים החגיגיים לא הגיעו לאירוע רק בשביל להריץ בדיחות, הם הגיעו כדי לראות מי יסיים עם הפסלונים בשנה זו. הארי סטיילס לקח הביתה את הפרס הגדול - כשזכה בקטגוריית אלבום השנה על Harry's House המוערך, וגרף על הדרך גם את פרס אלבום הפופ הווקאלי. "אני חושב שבערב כמו הערב הזה, חשוב שנזכור שאין דבר כזה 'הכי טוב' במוזיקה", אמר הזמר הבריטי.
בשלוש הקטגוריות היוקרתיות הנוספות זכו ליזו, שגרפה את פרס סינגל השנה על הלהיט About Damn Time והודתה לביונסה בדמעות בעת קבלת הפרס, בוני רייט, שזכתה בפרס שיר השנה על Just Like That, והזמרת סמארה ג'וי שזכתה בפרס פריצת השנה, ועקפה מועמדים פופולריים כמו הראפרית לאטו, הלהקה זוכת האירוויזיון מונסקין והזמרת אניטה מברזיל. מי שזכה בפרס השיר לשינוי חברתי הוא שרבין חג'יפור האיראני, שהשיר שלו Baraye נחשב לאחד מהמנוני המחאות באיראן.
9 צפייה בגלריה
גראמי
גראמי
זכתה בפרס שיר השנה. בוני רייט בגראמי
(צילום: GettyimaesIL)
אבל לצד הזכייה המרגשת של סטיילס והתזכורת החשובה שהעלה על הבמה, לכולם היה ברור שהערב הזה שייך לביונסה, שגרפה ארבעה פסלונים מתוך תשע מועמדויות בקטגוריות השונות, ובכך שברה את שיא כל הזמנים והוכתרה כאדם עם הכי הרבה זכיות בפרס הגראמי - 32 במספר, ועקפה את המנצח גאורג שולטי, שבביתו נמצאים "רק" 31 פרסים.
את הפרס הגדול על אלבומה האחרון Renaissance, ביונסה הפסידה לסטיילס, אך הסתפקה בקטגוריית אלבום הדאנס, שיר האר נ' בי הטוב ביותר על שירה Cuff It, שיר הדאנס/אלקטרוני הטוב ביותר והופעת האר נ' בי המסורתית. "אני מנסה לא להיות רגשנית מדי, ופשוט להכיל את הערב הזה", אמרה בדמעות והודתה למשפחתה, כמו גם לבעלה ג'יי זי ושלושת ילדיהם, ולצדם ציינה גם את הוקרתה ל"קהילה הקווירית - על אהבתכם ושהמצאתם את הז'אנר", כשהיא זוכה לקריאות נלהבות מהקהל. אמירתה של הזמרת מגיעה כשבועיים לאחר הביקורת שהופנתה כלפיה בעקבות הופעתה בדובאי.
9 צפייה בגלריה
הארי סטיילס בגראמי
הארי סטיילס בגראמי
לקח הביתה את הפרס הגדול. הארי סטיילס בגראמי
(צילום: רויטרס)
גם קנדריק לאמאר, שהיה בין המועמדים המובילים אחרי ביונסה עם שמונה מועמדויות, גרף שלושה פסלונים, בהם פרס שיר הראפ הטוב ביותר ופרס הופעת הראפ על שירו The Heart Part 5 וכמובן, פרס על אלבום הראפ הטוב ביותר הודות ל-Mr. Morale & the Big Steppers המוערך. אוזי אוסבורן גרף את פרס הופעת המטאל ואת פרס אלבום הרוק כשברקע החדשות לפיהן יפסיק לעשות סיבובי הופעות בשל מצבו הבריאותי.
9 צפייה בגלריה
אדל בגראמי
אדל בגראמי
לא יצאה בידיים ריקות. אדל בגראמי
(צילום: רויטרס)
מלבד לאמאר, גם זמרת הפולק-רוק ברנדי קרלייל וזמרת הבלוז בוני רייט זכו בשלושה פרסים כל אחת, ואחריהן כאמור הארי סטיילס עם שני פרסים. אדל, שהייתה גם היא מהמובילות מבחינת מספר המועמדויות, גרפה פסלון מוזהב יחיד על הופעת הפופ על שירה Easy on Me.
לצד שבירת שיאים, זה היה גם ערב חשוב - בעוד קים פטרס וסם סמית' זכו בפרס הופעת הפופ לצמד, על שיתוף הפעולה המוצלח שלהם Unholy. פטרס היא האמנית הטרנסג'נדרית השנייה בהיסטוריה שזוכה בפרס הגראמי, אחרי ונדי קרלוס, מוזיקאית ששילבה יצירה אלקטרונית ושהייתה פעילה בשנות ה-60.
9 צפייה בגלריה
קים פטרס ובם סמית' בגראמי
קים פטרס ובם סמית' בגראמי
עשו היסטוריה. קים פטרס וסם סמית' בגראמי
(צילום: AFP)
על רגע היסטורי נוסף הייתה חתומה השחקנית המוערכת ויולה דייויס, שזכתה בגראמי על האודיובוק לממואר שלה Finding Me והשלימה את ה-EGOT החמקמק - זכייה בכל ארבעת הפרסים החשובים ביותר בתעשייה: אמי, גראמי, אוסקר וטוני.
אחת מהכוכבות המצופות של הערב, שדווקא לא הספיקה להגיש את אלבומה האחרון Midnights שיצא באוקטובר, היא טיילור סוויפט, שפיזזה לצלילי הופעתו של סטיילס ותמכה בזכייתו ברוח ספורטיבית, אבל חשוב מכך - גרפה פסלון על הקליפ הטוב ביותר לגרסה המורחבת של All Too Well שביימה בעצמה.
9 צפייה בגלריה
טיילור סוויפט בגראמי
טיילור סוויפט בגראמי
לא יצאה בידיים ריקות. טיילור סוויפט בגראמי
(צילום: GettyimagesIL)
9 צפייה בגלריה
50 שנה להיפ-הופ. גראמי
50 שנה להיפ-הופ. גראמי
50 שנה להיפ-הופ. גראמי
(צילום: AFP)
לצד שלל הזכיות היו גם הופעות של מיטב המועמדים, בהם באד באני שפתח את הערב המוזיקלי בביצוע מחרוזת מלהיבה לשיריו El Apagon ו-Despues De La Playa והרקיד את הקהל, כמו כן גם סמית' ופטרס שחשמלו את הקהל בהופעה עתירת להבות, רקדנים וכלובים שהוצבו על הבמה בביצוע הלהיט זוכה הפרסים שלהם Unholy. את הטקס סגרו ג'יי זי, די ג'יי קאלד, ג'ון לג'נד וריק קוס בביצוע שירם God Did לצד שולחן חגיגי עמוס פירות ונרות, אבל אחת מההופעות המצופות של הערב הייתה חגיגת 50 שנה להיפ-הופ, שבה השתתפו מיטב האמנים בהם להקת Run-DMC, סולט-אנ-פפה, פלייבה פלייב, קווין לטיפה, מיסי אליוט, אאוטקאסט ועוד רבים.
כמו בכל שנה, בטקס חלקו כבוד גם לחלק מהאמנים שעזבו אותנו השנה, בעוד מיק פליטווד, שריל קרואו ובוני רייט ביצעו את Songbird של כריסטין מקווי, חברת פליטווד מק שהלכה לעולמה השנה בגיל 79, קייסי מוסגרייב ביצעה את שירה של לורטה לין Coal Miner’s Daughter, וגם קוואבו ביצע את Without You לזכרו של חברו מלהקת מיגוס, הראפר טייקאוף שנרצח. אבל בעוד חלק מהמוזיקאים זכו למחוות מרגשות, ברשת עלו גם תגובות זועמות של מעריצים שהביעו את כעסם על כך שאמנים נוספים שמצאו את מותם השנה, בהם ארון קרטר שהלך לעולמו בגיל 34, לא זכו להתייחסות מכבדת כמו האחרים.
9 צפייה בגלריה
ליזו בגראמי
ליזו בגראמי
קפצה מהתרגשות. ליזו בגראמי
(צילום: GettyimaesIL)
רשימת הזוכים:
אלבום השנה: הארי סטיילס, Harry's House
סינגל השנה: ליזו, About Damn Time
שיר השנה: בוני רייט, Just Like That
הופעת הצמד: סם סמית' וקים פטרס, Unholy
אלבום הפופ הווקאלי: הארי סטיילס, Harry's House
אלבום הדאנס/אלקטרוני: ביונסה, Renaissance
שיר הדאנס/אלקטרוני: ביונסה, Break My Soul
פריצת השנה: סמארה ג'וי
מפיק השנה: ג'ק אנטנוף
הופעת הפופ סולו: אדל, Easy on Me
הקליפ הטוב ביותר: All Too Well: The Short Film
אלבום הפופ המסורתי: מייקל בובלה, Higher
הופעת הראפ: קנדריק לאמאר, The Heart Part 5
שיר הראפ: קנדריק לאמאר, The Heart Part 5
אלבום הראפ: קנדריק לאמאר, Mr. Morale & the Big Steppers
הופעת הראפ המלודי: פיוצ'ר, דרייק וטמס, Wait for U
9 צפייה בגלריה
באד באני בגראמי
באד באני בגראמי
גרף פסלון. באד באני בגראמי
(צילום: GettyimagesIL)
אלבום המוזיקה אורבנה: באד באני, Un Verano Sin Ti
האלבום הרוק/האלטרנטיבי לטיני: רוסליה, Motomami
שיר האר נ' בי: ביונסה, Cuff It
אלבום האר נ' בי: רוברט גלאספר, Black Radio III
הופעת האר נ' בי: ביונסה, Plastic Off the Sofa
הופעת האר נ' בי המתקדם: סטיב לייסי, Gemini Rights
ההופעה האלטרנטיבית: Wet Leg, Chaise Longue
האלבום האלטרנטיבי: Wet Leg, Wet Leg
אלבום הרוק: אוזי אוסבורן, Patient Number 9
שיר הרוק: ברנדי קרלייל, Broken Horses
הופעת המטאל: אוזי אוסבורן, Degradation Rules
הופעת הרוק: ברנדי קרלייל, Broken Horses
פסקול: אנקנטו
השיר מתוך פסקול של סרט: אנקנטו, We Don’t Talk About Bruno
אלבום הקומדיה: דייב שאפל, The Closer
טקס פרסי הגראמי ה-65 שודר לפנות בוקר (שעון ישראל) בשידור ישיר וזמין לצפייה ב-yes VOD וב-STINGTV. הטקס הערוך והמתורגם ישודר הערב (ב') בשעה 21:30 ב-yes וב-STINGTV.