הוכרזו זוכי פרסי מפעל חיים בכנס אילת לעיתונות: טובה צימוקי, כתבת המשפט של ynet ו"ידיעות אחרונות", וכתב המשטרה של "חדשות 12" משה נוסבאום.
2 צפייה בגלריה
טובה צימוקי
טובה צימוקי
טובה צימוקי
(צילום: ynet)
הפרס יוענק לצימוקי ונוסבאום במסגרת כנס אילת לעיתונות ה-15, שיתקיים בין ה-13-16 בנובמבר. לפי הודעת האגודה, הפרס יוענק "לשני כתבים בולטים וותיקים שכבשו בעבודה מסורה ובחשיפות חשובות את מקומם בפנתיאון העיתונות הישראלי".
יו"ר כנס אילת לעיתונות ומנכ"ל אגודת העיתונאים, יוסי בר מוחא, הדגיש כי "צימוקי מסקרת במקצועיות משך שנים את מערכת המשפט הישראלית, משרד המשפטים, לשכת היועץ המשפטי לממשלה ופרקליטות המדינה ללא מורא וללא משוא פנים. לאורך שנותיה בתפקיד היא חתומה על פרסומים רבים וחשובים בתחומה".
בתגובה להכרזה על זכייתה בפרס, מסרה צימוקי: "לכבוד הוא לי לסקר את מערכת המשפט שעברה תמורות רבות ברבות השנים ומשמשת אבן יסוד בדמוקרטיה שלנו. אני מודה לבית 'ידיעות אחרונות' המהווה עבורי בית מקצועי וחופשי, ולאגודת העיתונאים על הבחירה בי לפרס מפעל חיים".
2 צפייה בגלריה
משה נוסבאום
משה נוסבאום
משה נוסבאום
(צילום: חדשות 12)
על זכייתו של נוסבאום, אמר יו"ר אגודת העיתונאים רותם אברוצקי: "גם בגיל 68, אחרי שחשף לפני חבריו לעבודה בחברת החדשות כי חלה [ואובחן עם ניוון שרירים], נוסבאום ממשיך לשדר מהשטח ולפרשן מהאולפן ומהווה משל ומופת לדור הצעיר של העיתונאים בישראל". על זכייתו מסר משה נוסבאום: "האהבה לתחום הסיקור שלי, הגיבוי והסיוע של חברי בחדשות 12 ומעל לכל - התמיכה והרוח הגבית של משפחתי - רק עם אלה אפשר להגיע למקום הזה שבו אני נמצא כעת. אני שמח ומודה על הפרס, וככל שזה תלוי בי - ה'מפעל' הזה ממשיך לעבוד!".