התסריטאי והבמאי סם לוינסון , יוצרה של הדרמה המצליחה "אופוריה", חשף איך ניסה לסייע לשחקן אנגוס קלאוד, אשר הלך לעולמו באוגוסט בעקבות מנת יתר של סמים שונים, בגיל 25 בלבד.
2 צפייה בגלריה
אנגוס קלאוד אופוריה
אנגוס קלאוד אופוריה
אנגוס קלאוד אופוריה
(צילום: Pascal Le Segretain / Staff / GettyImages)
"הבטתי בעיניו וידעתי שהוא לא במצב טוב", אמר לוינסון למגזין People, "הייתי במצבים כאלה בעבר, כשאתה מנסה לעזור למישהו להתנקות. ופשוט אמרתי לו, 'אני אוהב לעבוד איתך ויש לנו את העונה המופלאה הזו שאנו מתכננים והכול, אבל אני צריך שתהיה נקי כדי שאוכל לסמוך עלייך'".
לדבריו, לוינסון השתתף בפגישת "התערבות" שבמסגרתה ניסו חבריו ומשפחתו של קלאוד לגרום לו להתנקות. עם תחילת צילומי העונה השנייה של "אופוריה" נכנס קלאוד למכון גמילה, אלא שהיה ברור כי הבעיה עדיין נמשכת. "אתה חייב להתנקות וזה צריך לקרות עכשיו", אמר לוינסון לשחקן הצעיר, ואחרי צילומי הפרק האחרון בהשתתפותו, הסיע את קלאוד למכון הגמילה.
"תמיד הרגשתי שהוא לא רוצה להיות נקי כמו שכולם מסביבו רצו את זה בשבילו", סיפר לוינסון, "ושם זה נהיה מסובך כי כל העולם יכול לרצות את זה עבורך, אבל הוא לא רצה את זה. זה פשוט הצד ההרסני של ההתמכרות, וזה מנצח הכול. אבל אתה לא יכול לוותר על אנשים, ולא התכוונתי לתת למישהו לוותר עליו".
2 צפייה בגלריה
סם לוינסון, יוצר הסדרה
סם לוינסון, יוצר הסדרה
סם לוינסון, יוצרה של "אופוריה"
(Taylor Jewell, AP)
לדבריו, לוינסון הוא שהתעקש על קלאוד, מאחר שדמותו הייתה אמורה למות בסוף העונה הראשונה של "אופוריה". "כל כך פאקינג אהבתי אותו. הדבר הראשון ששמתי לב אליו היו עיני הפול ניומן הללו. והאודישן שלו, שבו אמר ששמו הוא אנגוס קלאוד וגובהו 1.78 מטר, זה הרג אותי. הוא היה מושלם. הרגשתי שאני לא יכול להרוג אותו, כי אז מה יישאר לי לצפות לו?".
בסוף צילומי עונתה השנייה של הסדרה, לוינסון ניהל שיחה ארוכה עם קלאוד, שבמהלכה הבין כי ייתכן שלא ניתן יהיה לסייע לו. לוינסון אף אמר לקלאוד שהוא לא יוכל לחזור לסט אם לא יתנקה. "לא, לא, אני בסדר", הבטיח קלאוד, אך לוינסון סיפר כי ידע שלא כך הדבר. "זה היה כאילו שהוא לא מעוניין, הוא לא התכוון לעשות דבר בנושא, הוא לא רצה".