אחרי חוויה לא נעימה בחזרה הגנרלית שבה קיבלה קריאות בוז מהקהל, ורגע לפני שתעלה הערב (ה') על במת האירוויזיון בחצי הגמר, יצאנו לשטח לבדוק מה חושבים המעריצים המושבעים של התחרות על הנציגה הישראלית עדן גולן והשיר שתבצע בתחרות - "הוריקן".
על אף תחושת המתיחות ששוררת סביב ההשתתפות הישראלית בתחרות, מתברר שבמאלמו דווקא יש מעריצים שאוהבים את השיר של הזמרת, וצופים כי תעפיל לגמר הגדול שיתקיים במוצאי שבת. מעריץ מקרואטיה אף אמר ל-ynet: "אם קרואטיה לא תיקח את המקום הראשון, אני אשמח שישראל תזכה". אך יחד עם זאת נראה כי יש הסכמה שהמלחמה נגד חמאס שישראל נמצאת בה תשפיע על ההצבעות בתחרות - אך רבים מקווים שלא. "אני מאמינה שמה שיקבע הוא הביצועים", אמרה מעריצה אחרת.
1 צפייה בגלריה
עדן גולן בחזרת התלבושות
עדן גולן בחזרת התלבושות
עדן גולן בחזרת התלבושות
(צילום: גיל נחושתן)
הנציגה הישראלית ניצבת השנה בסיטואציה מאתגרת במיוחד, כאשר היא מופיעה על הבמה בצל המלחמה לאחר שקולות רבים קראו להחרים את ישראל מהתחרות. אמש, כאמור, בחזרת השופטים המצולמת שהתקיימה לקראת חצי הגמר השני שייערך הערב (החל מ-22:00, בכאן), גולן התקבלה על ידי הקהל בשריקות בוז - אולם לא נתנה לדבר להרתיע אותה. "שום דבר לא יסיט אותי מהמטרה. אני גאה להיות ישראלית", מסרה לאחר התקרית. גורמים בתאגיד כאן הגיבו גם הם ואמרו: "עדן עמדה על הבמה בחזרה הגנרלית בגאווה ונתנה ביצוע מצוין. לא השתיקו אותה ולא ישתיקו אותנו".