עדן גולן עלתה על במת האירוויזיון אמש (ד') לחזרת השופטים, שהינה האחרונה לפני שתופיע בחצי הגמר - וקיבלה קריאות בוז מהקהל.
מוקדם יותר גולן הופיעה בחזרת התלבושות מול קהל עיתונאים, אך בניגוד לקהל בחזרה הראשונה, הפעם חיכתה לה חוויה לא נעימה. בתחילת השיר נשמעו שריקות בוז מהקהל (זו חזרה שאליה קונה הקהל כרטיסים) וגם בהמשך, כשבסוף היו מחיאות כפיים מעורבבות בשריקות בוז צורמות.
"אני גאה לייצג את המדינה שלי, במיוחד בשנה הזו. אני מקבלת תמיכה ואהבה ואני נחושה לתת את הביצוע הכי טוב שלי בחצי הגמר ושום דבר לא יסיט אותי מהמטרה. גאה להיות ישראלית", מסרה גולן לאחר החזרה.
גורם במשלחת הישראלית הגיב: "תחושה משפילה, אבל עדן הייתה נהדרת". במאי השיר יואב צפיר אמר ל-ynet: "בשביל זה אנחנו כאן. אנחנו עומדים מאחורי כל מילה בשיר. היה גם עידוד גדול שהתערבב עם הקריאות". "שכולם ישמעו אותם במלוא אלימותם וליבם יצא אל הילדה שסופגת מכות. הילדה היא ישראל והיא ממשיכה לשיר", הוסיפה קרן פלס שהגיעה למאלמו לפני כמה שעות.
1 צפייה בגלריה
עדן גולן בחזרת התלבושות
עדן גולן בחזרת התלבושות
עדן גולן בחזרת התלבושות
(צילום: גיל נחושתן)
גורמים בתאגיד כאן הגיבו גם הם לקריאות הבוז בקהל במהלך החזרה ואמרו: "עדן עמדה על הבמה בחזרה הגנרלית בגאווה ונתנה ביצוע מצוין. לא השתיקו אותה ולא ישתיקו אותנו. נתראה מחר".
חזרת השופטים שהתקיימה אמש היא חשובה במיוחד שכן מדובר בחזרה מצולמת שמשמשת כגיבוי במידה וישנה התרחשות בשידור החי שמאלצת לקטוע אותו. על אף קבלת הפנים הלא נעימה הביצוע של עדן היה מצוין, אף יותר מזה שנתנה בחזרה הראשונה. בתום השיר היא הודתה לקהל, כשירדה מהבמה היה נראה שמצב רוחה טוב.
כאמור, מוקדם יותר הזמרת השתתפה בחזרת התלבושות ונתנה ביצוע טוב ומדויק, אך ניכר שלא במלוא האנרגיות, כדי לשמור על הקול לקראת החזרה השנייה. מצד כלי התקשורת שנכחו באולם נשמעו מחיאות כפיים ודגלי ישראל הונפו ביציעים. לפני העלייה לבמה הזמרת ומשלחתה התחממו עם שירת "כאן נולדתי". בעקבות החזרה, הנציגה שיפרה קלות את העמדות בסיכויים שנותנים לה המהמרים להעפלה לגמר. "בחיים לא חשבתי שאקבל כאלה כמויות אהבה מהמדינה שלי שאני כל כך גאה לייצג אותה. אני מתרגשת, ברור, אבל אני נהנית מזה. אני רגועה", אמרה אז ל-ynet.
גולן תתחרה הלילה בחצי הגמר השני מול המדינות אוסטריה, אלבניה, אסטוניה, גאורגיה, מלטה, הולנד, שווייץ, נורבגיה, לטביה, יוון, סן מרינו, בלגיה, ארמניה, דנמרק וצ'כיה. כמו כן, גם ספרד, איטליה וצרפת יופיעו בחצי הגמר השני, וגולן תבצע את השיר ה-14 של הערב.
ביום ג' התקיים חצי הגמר הראשון, והמדינות שהתחרו בו והעפילו לגמר התחרות הן סרביה, פורטוגל, סלובניה, אוקראינה, ליטא, פינלנד, קפריסין, קרואטיה, אירלנד ולוקסמבורג שאותם תייצג טלי גולרגנט הישראלית. בנוסף, בחצי הגמר הראשון הופיעו גם בריטניה וגרמניה, ששייכות ל"חמש הגדולות" ועוברות אוטומטית לגמר, כמו גם שבדיה, הזוכה של השנה שעברה. בתחילת הערב נרשמה מחאה על הבמה כשהזמר אריק סעדה, נציג שבדיה לשעבר, עלה לבמת חצי הגמר הראשון כשעל ידו כאפייה, זאת בניגוד לחוקי התחרות.
כשצפיר נשאל אם יש צפי שעדן תעלה עם סמל כלשהו הקשור למצב בישראל למשל סיכת חטופים, בתגובה למחאתו של סעדה, הבמאי השאיר פתח להפתעות. "זה לא נכון לעשות משהו בחצי הגמר. אבל בגמר? נראה".