הסערה סביב הצעת החוק "אל תגידו הומו" צוברת תאוצה: לאחר שאושרה בפלורידה ההצעה (Don't Say Gay, במקור), שנועדה להגביל דיונים על זהות מגדרית בבתי הספר במדינה ושעוררה את חמת זעמם של עובדי פיקסאר ודיסני הלהטב"קים - כעת גם כוכבי הסדרה "מון נייט" נרתמים למחאה.
3 צפייה בגלריה
מצטרף למחאה נגד הצעת החוק. אוסקר אייזק
מצטרף למחאה נגד הצעת החוק. אוסקר אייזק
מצטרף למחאה נגד הצעת החוק. אוסקר אייזק
(צילום: AFP)
אתמול (ג') התאספו עובדי חברת וולט דיסני על מנת להפגין נגד החברה, בטענה כי זו מגבילה בסרטיה את הנראות של זהות מינית שאינה הטרוסקסואלית. גם במהלך מסיבת עיתונאים שערכו במקביל דיסני ומארוול לקידום סדרת גיבורי העל "מון נייט", לא הצליחו להתעלם מהפרשה כשכוכביה נשאלו בנושא.
אוסקר אייזק, המגלם את התפקיד הראשי בסדרה (שתעלה ב-30 במרץ בדיסני פלוס), לא חשש להביע עמדה. "גיי, גיי, גיי, גיי, גיי, גיי, גיי, גיי, גיי, גיי, גיי, גייייי", אמר על פי מגזין "וראייטי", ואף התייחס ישירות למעורבותה של דיסני בנושא. "זה לחלוטין חוק מגוחך. זה מטורף. זה טירוף, ואני מקווה שדיסני כחברה תצא חוצץ נגד רעיון כזה במלוא הכוח ככל האפשר. זה מדהים שחוק כזה קיים במדינה הזו [פלורידה]".
3 צפייה בגלריה
מתוך "מון נייט"
מתוך "מון נייט"
מתוך "מון נייט"
(צילום: Marvel Studios)
בניגוד לאייזק, אית'ן הוק, שמככב גם הוא ב"מון נייט", נזהר יותר בלשונו ואמר כי אין לו "מספיק מידע בנושא", אבל דיבר על חשיבות הנראות של הלהטב"קים בתרבות הפופולרית. "חיי מוקדשים למען יצירת אמפתיה. אני חש את כוחם של הסיפורים שאנו מספרים זה לזה. אם אתה מספר את האמת על החוויה האנושית, אתה מזמן אמפתיה. ככל שנאיר יותר מקומות באור, כך יהיו פחות מקומות חשוכים וכך יהיה פחות ממה לפחד. ככל שאנחנו נבין את החוויות זה של זה, כך נמצא בהן יותר אנושיות וכך כולנו נרגיש טוב יותר. זו העבודה שלי ובזה אני מאמין".
הסערה החלה לפני מספר שבועות, כשלפי מגזין "וראייטי" ארגון עובדי פיקסאר הלהטב"ק פרסם הצהרה שבה נטען כי גורמים ניהוליים בדיסני דרשו מעובדיהם להוריד "כמעט כל רגע בו ניתן ביטוי להבעת חיבה בין דמויות בנות אותו המין… מבלי להתחשב במחאתם של מחלקות הקריאייטיב וההפקה".
3 צפייה בגלריה
מתוך "מון נייט"
מתוך "מון נייט"
אית'ן הוק. מתוך "מון נייט"
(צילום: Marvel Studios)
בהודעה מטעם מנכ"ל חברת דיסני, בוב צ'אפק, שנשלחה לכל עובדי החברה ביום שני האחרון, נאמר כי "השפעתה הגדולה ביותר של החברה היא ביצירת עולם מקבל יותר, וזאת באמצעות התוכן מעורר ההשראה שאנו מפיקים".
לפי מכתב עובדי פיקסאר, הצהרתו של צ'אפק עומדת בסתירה מוחלטת לחוויותיהם של העובדים, המדווחים על ניסיון כושל לייצר תוכן בו מופיעה הבעת חיבה בין דמויות בנות אותו המין, שלטענתם אינו מאושר על ידי הגורמים הניהוליים. "אנחנו בפיקסאר חזינו ביצירתם של סיפורים יפהפיים המלאים בדמויות מגוונות, שחזרו מביקורות ארגוניות כשהם מגולחים לכדי פירורים של מה שהיו כשיצרנו אותם", כך נכתב. "אם יצירה של תוכן להטב"ק הייתה התשובה לתיקון החוק המפלה ביותר בעולם - אז נאסר עלינו לייצר תוכן שכזה".
לפני כשבוע, גם אולפני מארוול (שבבעלות דיסני) הביעו את עמדתם בנושא ופרסמו הצהרה מטעמם: "אנחנו מגנים בחריפות כל חקיקה שמגבילה את זכויות האדם הבסיסיות של קהילת הלהטב"ק. אולפני מארוול מייצגים תקווה, שילוב ועוצמה, ואנו עומדים בגאווה לצד הקהילה. היום אנו מבטיחים להמשיך את מחויבותנו העמוקה כבעלי ברית שמקדמים את ערכי השיוויון, הקבלה והכבוד".