שנת 2022 הייתה שנה לא טובה עבור נטפליקס, כשהמנויים שלה החלו לנזול לה מבין האצבעות והיא נדרשה לצעדים דרסטיים יותר מאשר להעלות לשרתים כמה סדרות סתמיות בחודש, אבל הלקח נלמד. 2023 אומנם לא תיזכר כלהיט בהיסטוריה הפרטית שלנו, אבל נטפליקס בהחלט תזכור אותה כשנת מפנה בתולדותיה. צעדים כמו הגבלת מספר השיתופים של סיסמת הכניסה למנויים והצעת אופציה למנוי מוזל שכולל פרסומות - בהחלט הפכו את השנה האחרונה לחוויה מתקנת והוסיפו לנטפליקס כמעט עשרה מיליון מנויים חדשים ברחבי העולם. המרכיב הנוסף שנטפליקס הפנתה אליו משאבים ביתר שאת בשנה האחרונה הוא אכן העולם - היכולת של חברת הסטרימינג להשקיע בהפקת סדרות במדינות דוברות שפות שאינן אנגלית ופניה לקהל דובר ספרדית, צרפתית ושפות אסייתיות, היא בהחלט אחת מנקודות החוזקה שלה.
"האחים סאן", דרמת האקשן החדשה של נטפליקס דווקא הופקה בארצות הברית, אבל כל מי שמככב בה הוא אסייתי, כל התסריטאים שלה אסייתים והיא בהחלט יכולה להיחשב כ"להרוג את ביל" האסייתית מבחינת הגישה והלוק. ובין אם מדובר בחלק מהמגמה של נטפליקס לשלוח עוד זרועות לחלקים אחרים בעולם ובין אם לא, היא בהחלט פתיחה נהדרת עבור החברה לשנת 2024, שאנשאללה תתקן גם את דירוג האשראי הנפשי של כולנו.
כמה סדרות אתם מכירים שפיצחו את נוסחת הצפייה שמובילה להנאה נטו? "האחים סאן" בהחלט יכולה להתחרות בקטגוריה הזאת בזכות. עם קרבות אקשן מתוזמרים סטייל ג'קי צ'אן, עלילה מותחת על מאבקי שליטה של מאפיות אסייתיות לצד סיפור על משפחה לא מתפקדת ונאמנות לקויה וקומדיה על דג מחוץ למים שיום אחד מגלה שהמשפחה שלו היא ממש לא מה שהוא חשב. "האחים סאן" מבדרת ומושכת אפילו עבור לקוחות שמתקשים עם גילויי אלימות על המסך וחיבה מוגזמת לדימומים (מודה אני).
2 צפייה בגלריה
מתוך "האחים סאן"
מתוך "האחים סאן"
מבדרת אפילו עבור לקוחות שמתקשים עם גילויי אלימות על המסך. מתוך "האחים סאן"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
צ'רלס סאן (ג'סטין צ'יאן) הוא צעיר שגר בטאיפיי, בנו של מנהיג מאפיה טייוואנית (הדרקונים הירוקים), שהוסלל על ידי אביו להפוך למכונת הריגה משומנת למרות שבמקביל פיתח גם חיבה לאפייה ולבישול. כשאבא שלו, ביג סאן, נורה על ידי חברי כנופיה מסתורית, הוא משוגר ללוס אנג'לס כדי ליישם את כלל העל החשוב ביותר בין חוקי המאפיה, "להגן על המשפחה". המשפחה הם אמא שלו (מישל יאו, זוכת פרס האוסקר עבור תפקידה ב"הכל בכל מקום בבת אחת", חומס האוסקרים בטקס של 2022), איילין, המכונה גם 'מאמא סאן', שעובדת כאחות בעיר, והאח הצעיר שלו, ברוס (סאם סונג-לי), שלומד רפואה אבל חולם להיות שחקן אימפרוביזציה וגם מבזבז על זה את כספי הלימודים שלו. שניהם חיים תחת הסוואת משפחת המקור שלהם במטרה להגן עליהם מפני המאפיות האחרות.
לא עובר זמן רב, למעשה כמה שעות, מהרגע שצ'רלס נוחת בלוס אנג'לס ושלל מתנקשים אלמונים נשלחים אליו כדי להשמיד אותו בחסות הסיסמה "רוע יש להשמיד ביסודיות". כפועל יוצא, ברוס מגלה לתדהמתו שהוא בן לשושלת מדממת ועבריינית ושהחיים הנורמטיביים שחי עד כה, כולל משמרות לילה באובר ושיעורי אימפרוביזציה בסתר, הם שקר. הגופות מתחילות להיערם וברוס מנסה להבין איך הוא מגן על המשפחה שלו ובעיקר מוציא אותה מתוך הסחי הקרימינלי שהגיעה ממנו. על הדרך כולם חיים את המתח בין הנאמנות המשפחתית והרצון להגשים את עצמם (בכל זאת, אנחנו במאה ה-21), בין אם זה לפתוח בייקרי, להצחיק אנשים על הבמה או לנהל ארגון פשע.
2 צפייה בגלריה
מתוך "האחים סאן"
מתוך "האחים סאן"
אין בה רגע אחד דל. מתוך "האחים סאן"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
"האחים סאן" היא הסנונית הראשונה של הסכם הפיתוח בין נטפליקס לבראד פלצ'וק, השותף של ראיין מרפי ליצירת "אימה אמריקאית", והיא בהחלט מוכיחה את עצמה כמשתלמת. פלצ'וק צירף אליו את התסריטאי ביירון וו, שגיבש, כאמור, חדר כותבים אסייתי כדי לשמור על האותנטיות האתנית של הסיפור. יחד הם יצרו דרמה קומית אפלה, עמוסת אקשן, טוויסטים וסבון משפחתי, שאין בה רגע אחד דל.
הליהוק המובחר של שלושת התפקידים הראשיים - סונג-לי, צ'יאן ויאו בת ה-61, שבאמת גונבת את ההצגה, שומר את הסדרה מבדרת ומותחת לאורך כל שמונת הפרקים שלה, עד לאחרון, שגם משאיר פתח לעונה שנייה. היכולת של "האחים סאן" לשמור על האיזון בין הלויאליות לעלילה שלה, שכוללת מחוות יפות ומושקעות מאוד לז'אנר, ובין היכולת לא לקחת את עצמה יותר מדי ברצינות (לפעמים עד לגבולות הפארודיה), הופכת אותה לבינג' מענג, כי משפחה לא בוחרים אבל בינג'ים, תודה לאל, עדיין כן.