יום אחרי שנודע על פיטורי מליסה בררה, כוכבת זיכיון סרטי האימה המצליחים "צעקה", דווח כי גם השחקנית שכיכבה לצדה בצמד סרטי הסדרה האחרונים, ג'נה אורטגה, לא תשתתף בסרט הבא בסדרה.
2 צפייה בגלריה
ג'נה אורטגה
ג'נה אורטגה
ג'נה אורטגה
(צילום: Vianney Le Caer/Invision/AP)
על פי דיווחים ב"וראייטי" וב"דדליין" אורטגה עזבה את הזיכיון בשל מחויבותה לצילומי עונתה השנייה של "ונסדיי", שתתחיל את צילומיה בקרוב באירלנד. ההודעה על עזיבתה מגיעה יממה בלבד אחרי פיטורי בררה, אשר אוחזת בתפקיד הראשי בצמד סרטי "צעקה" האחרונים, שבהם אורטגה מגלמת את אחותה.
בררה פוטרה על ידי חברת ההפקה ספייגלאס, המחזיקה בזכויות זיכיון "צעקה", בשל מספר התבטאויות ברשתות החברתיות שהתייחסו לפעולותיה של ישראל בעזה כ"רצח עם וטיהור אתני". "העמדה שלנו ברורה באופן חד משמעי: יש לנו אפס סובלנות לאנטישמיות, להסתה או לשנאה בכל צורה שהיא", נמסר מטעם ספייגלאס, "זה כולל אזכורים כוזבים לרצח עם, טיהור אתני, עיוות השואה או כל דבר שחוצה באופן בוטה את הגבול והופך לדברי שטנה".
גם אורטגה (21), שאחרי עוקבים עשרות מיליוני גולשים, פרסמה בעבר תכנים פרו-פלסטיניים. "אסור לנו לעולם לוותר על האזרחים באוקראינה, תימן, פלשתין, קשמיר, עיראק וסוריה", צייצה אורטגה בטוויטר (כיום X) במרץ 2022, כשמספר חודשים לאחר מכן צוייץ הפוסט שלה מחדש בידי מוחמד חדיד, אביהן האנטישמי של האחיות הדוגמניות בלה וג'יג'י חדיד. ב-18 באוקטובר האחרון, פחות משבועיים אחרי הטבח שביצע חמאס ביישובי העוטף, שיתפה אורטגה תמונה שבה כתוב "יהודים דורשים להפסיק את רצח העם של הפלסטינים".
מקורות מסרו ל"הוליווד ריפורטר" כי לעזיבתה של אורטגה אכן לא היה קשר לפיטוריה של בררה. לטענת אותם מקורות, כבר לפני מספר חודשים נציגיה של אורטגה מסרו לחברת ההפקה כי לא תשוב לככב בסרטי הזיכיון. לפי המקורות, מדובר דווקא בעניין כספי - לאחר שכיכבה בסדרת הלהיט של נטפליקס "ונסדיי" מניותיה של אורטגה בהוליווד עלו משמעותית, וככל הנראה לא הוצעה לה משכורת גבוהה מספיק על מנת להשתתף בסרט הבא בסדרת סרטי "צעקה", שאמור להיות השביעי במספר.
2 צפייה בגלריה
מתוך "צעקה 6"
מתוך "צעקה 6"
ג'נה אורטגה, מתוך "צעקה 6"
(צילום מסך)
בשלב זה טרם נודע אם גם במאי הסרט, כריסטופר לנדון, ימשיך בתפקידו עכשיו ששתי הכוכבות שלו בחוץ. לנדון הגיב היום אמש על פיטוריה של בררה כשצייץ "זו לא הייתה ההחלטה שלי".