"באנו לעבוד", הצהיר אסף אמדורסקי בפרק הראשון של "הכוכב הבא", שחזרה אמש (ב') למסך, ונדמה לי שזה די מסכם את העניין. אחרי שהפסידה את קולב האירוויזיון לטובת ה"אקס פקטור", ל"כוכב" לא נותר אלא להביט ב"אקס" מאבדת את האירוויזיון לטובת קלף בטוח יותר, נועה קירל, ולהמשיך לעשות את מה שהיא עושה הכי טוב – שילוב מדויק בין כישרון מרשים לדאחקות מקלילות. זה אומר לשלוח עורבים לכל פינות הארץ כדי לגלות מבצעים צעירים ומוכשרים. זה אומר להחליף את סטטיק ובן-אל, שנסעו לעשות לביתם בארצות הברית, ברן דנקר, שהוכיח את עצמו בפורמט המתחרה. זה אומר להושיב אותו ליד נינט, להפוך את הפרק לחגיגה נוסטלגית של "השיר שלנו", לעטוף הכול יפה יפה באסי עזר ורותם סלע ולהגיש בטמפרטורת החדר הממוזג.
פייר, אין סיבה להחליף סוס מנצח, ו"הכוכב הבא" אכן הגיעה לעבוד. חמישה מתוך ששת הכישרונות הצעירים שנבחנו בפרק הזה הרימו את המסך, ובצדק. כמו כן, אובחן פיחות מבורך במינון הטרגדיות – נדמה לי שחוץ מהבחורה שהתהפכה עם הטרקטורון והמלתחה של אסף אמדורסקי לא נתקלתי בפרק הזה באף סיפור קורע לב. ריבוי השופטים בפאנל היה נסבל בהחלט ולא התדרדר לפטפטת אינסופית, ועל הסקאלה שבין איתי-גבר-כפיים-הכל טוב-אח שלי-לוי ואסף אמדורסקי - לכל צופה יש מישהו להזדהות איתו. גם האזכורים התדירים וחסרי הביטחון למיליון השקלים שמחכים בסופה של העונה למנצח או למנצחת כמעט נעלמו. "הכוכב הבא" פה בזכות הבידור הטוב שהיא מספקת והיא לא זקוקה להצדקות בלתי פוסקות לקיומה.
יכול להיות שרוב הצופים לא ממוקמים בגילים הנכונים, אבל אפילו האזכורים והרפרורים ל"שיר שלנו" (שגם היא, כמו "הכוכב הבא", הופקה על ידי "טדי הפקות") והמבטים הערוכים ורבי המשמעות בין רן דנקר לנינט טייב, היו חמודים בדרכם. אז מה אם הוא במערכת יחסים יציבה וארוכה עם גבר והיא נשואה פלוס שתי בנות וגרה בארצות הברית. מותר לכולנו לדמיין, בפינה קטנה וטיפשית בלב, שיש ביניהם איזשהו ניצוץ ושהם עדיין רן ונינט, או שאנחנו לפחות בני עשרים. ואם כבר מחזירים את הניינטיז, בואו ניקח את הקו המוזיקלי בעונה הזאת עוד יותר רחוק מהפופ האירוויזיוני לכיוון הרוק הרך וחמוד. כמה בלאדות רוק טובות עוד לא הרגו אף אחד.
1 צפייה בגלריה
מתוך "הכוכב הבא"
מתוך "הכוכב הבא"
לכולנו מותר לחלום. מתוך "הכוכב הבא"
(צילום מסך, קשת)
בקשת לא לקחו את הסיכון ועל אף המיומנות והרקורד המרשים של "הכוכב הבא", שכבר הוכיחה את עצמה כפורמט יציב ומצליח, שיבצו אותה בימים שבהם לא משודר "האח הגדול". האחרונה כבר עשתה שמות מסוג כזה או אחר בבאנקרים כמו "מאסטר שף" וב"חתונה ממבט ראשון", ואף אחד בקשת לא מעוניין להקריב על המזבח הזה גם את "הכוכב הבא". אני במקומם לא הייתי דואגת. העונה האחרונה קידמה את הקריירה המקודמת ממילא של תמיר גרינברג והוכיחה שוב שהיא באמת מתפקדת כפס יצור של טאלנטים מוכשרים. כדי ששירי מימון לא תיאלץ לפרוש לטובת קריירת לק ג'ל מתסכלת, אני מקווה שגם העונה הזאת תעשה את אותו הקסם. להתראות בסוף הקיץ.