הזמרת נועה קירל בהתבטאות ראשונה אחרי שנבחרה לייצג את ישראל באירוויזיון: "זה נפל עליי כרעם ביום בהיר, לא ציפיתי לזה בכלל, אני עוד מעכלת את זה. זה הדבר הכי מחמיא בעולם". בשיחה עם ynet היא סיפרה על התגובות שקיבלה מאז היוודע דבר הבחירה: "כולם אומרים לי בהצלחה, ואני אפילו לא יודעת מה קורה".
2 צפייה בגלריה
נועה קירל
נועה קירל
נועה קירל
(צילום: ערן לוי)
את תעשי את זה? "כרגע כל כולי בפארק הירקון, זה הדבר הכי מרגש ומחמיא בעולם, לייצג את המדינה שלי".
כזכור, קירל נבחרה אתמול (ב') בוועדה המקצועית של תאגיד השידור כאן ברוב קולות, שסברו כי היא בעלת הסיכויים הגבוהים ביותר לזכייה ישראלית. עם ההודעה של הוועדה המקצועית, נעשתה פנייה רשמית לקירל, ומנהלה רוברטו בן שושן השיב להצעה בחיוב.
אלא שאצל קירל בעצמה ובסביבתה הקרובה עלו תהיות על הסיכון שכרוך במהלך, זאת בנוסף לבדיקה המוקדמת של תאגיד השידור הציבורי עם הזמרת עוד בטרם התכנסות הוועדה. כבר אז, נטיית ליבה הייתה שלא ללכת למהלך. שעות לאחר הבחירה, בסביבתה של קירל סיפרו כי חברת התקליטים "אטלנטיק רקורדס", שבה חתומה הזמרת מעבר לים, בירכה על המהלך - וזה מה שדחף אותה דווקא להיות שלמה עם הבחירה בה.
מאז פרסום ההחלטה, קירל לא שיתפה ברשתות החברתיות אף התייחסות לבחירה בה, זאת בשונה מההתנהלות השגרתית שלה ברשתות, שבהן היא מקפידה לשתף את קהל עוקביה בצעדיה המקצועיים.
מוקדם יותר הבוקר התראיין לאולפן ynet עפרי גופר, יו"ר הוועדה לבחירת הנציג לתחרות, בנוגע להליך הבחירה שכלל בחינת 78 אמנים פופולריים שהיו מועמדים בשלוש השנים האחרונות לפרסי אנשי השנה בגלגלצ ובכאן ג'. על כל אחד מעשרת חברי הוועדה היה לבחור שני אמנים מהרשימה, אולם כפי שכבר סופר ב-ynet אתמול, עוד טרם התכנסות הוועדה נבדק עם קירל אם היא מעוניינת, וכמו כן עם מוזיקאים נוספים.
איך תוך פחות משעתיים סגרתם עשרה מתמודדים ובחרתם בנועה?
גופר: "מעצם היותם של חברי הוועדה אנשי מקצוע מנוסים שמכירים את השטח, שמכירים את עולם הפופ הישראלי והאמנים. אלה לא אנשים לא מוכרים. האומנים שהיו ברשימה של ה-78 אלה אמנים שכולנו מכירים את הרפרטואר שלהם, את היכולות וההתאמה שלהם. כשכל אחד ניגש והביט ברשימה הזו, וניתן לדבר הזה זמן גם בישיבה אחת לשקול בנחת ולהחליט ולנמק מדוע בחר, האנשים שהגיעו כבר לרשימה הבינו מראש מי מתאים לפלטפורמה של אירוויזיון ומי מתאים פחות".
חברי הוועדה ידעו מי אלה ה-78 ברשימה עוד קודם לכן?
גופר: "הם קיבלו את הרשימה בזמן הישיבה…התהליך נעשה בצורה מאוד עניינית, מקצועית ושקופה, ואני מדגיש: אנשים שישבו ונבחרו בישיבה הזו - אנשי מקצוע מקשת רחבה ומגוונת גם של גילאים וגם של רקעים בעיסוק במוזיקה הישראלית - הם אנשי מקצוע מצוינים בתחום המוזיקה".
נועה מוזיקאית יוצאת דופן ופרפורמרית מדהימה ברמה גבוהה, אבל איך הצלחתם לסנן כל כך מהר כל כך הרבה אנשים?
גופר: "עצם העובדה שלקחנו רשימה של 78 אמנים שבשלוש השנים האחרונות משקפים את הלך הרוח במוזיקה הפופולרית בישראל, גם בתחנה ציבורית נוספת שהיא לא תחנה תחת מטריית התחנות של כאן, יצרה רשימה מצד אחד מאוד מגוונת ומצד שני מאוד מפקסת על הזמרים והזמרות המצליחות ביותר בישראל. היה ברור לאנשי המקצוע מהרשימה מי הבולטים ביותר ולמי יש את הסיכוי הגבוה ביותר לנצח בכבוד בתחרות הזו. זו לא תורה מסיני של אנשי מקצוע, זה מה שהם עושים ביומיום והשיח שהם מנהלים ביומיום גם מחוץ לפלטפורמת הישיבה הזו".
2 צפייה בגלריה
נועה קירל
נועה קירל
נועה קירל
(צילום: EPA)
היה קונצנזוס רחב של נועה קירל בוועדה. תשעה מתוך עשרה?
גופר: "הישיבה סודית אז לא אגיד כמה ידיים, אבל כן היה רוב".
אם נועה קירל הייתה אומרת לא, יש לכם עוד ארבעה שמות שבחרתם וזה יהיה לפי סדר כרונולוגי?
גופר: "נכון. יש עוד שמות שלא נפרט מי הם מפאת כבודם ומפאת סודיות הוועדה. הוועדה תפקידה להבין מי הם האנשים שהיו יכולים לייצג אותנו בכבוד על פי כמה פרמטרים, ולבחור אותם ולהשאיר את עבודת ההפקה ומלאכת המחשבת לאנשי מקצוע אחרים שזה התחום שהם אמונים עליו".
איך ייבחר השיר?
גופר: "שאלת השאלות. עוד לא ירדנו לעובי קורת התהליך של בחירת השיר ואיך נייצר שיח בין נועה לבין התאגיד סביב הדבר הזה. מאמין שהאינטרס של כולנו משותף שיהיה השיר הטוב ביותר".