השחקן יהודה לוי זכה הערב (ו') בפרס השחקן הטוב ביותר על תפקידו בסדרה "ריקוד האש", בפסטיבל הטלוויזיה סירייס מאניה שנערך בעיר ליל שבצרפת. את הפרס העניקה לו השחקנית שירה האס, שהייתה חברה בחבר השופטים. לצד לוי זכתה בפסטיבל גם הסדרה הישראלית "בלאדי מורי" בפרס הקומדיה הטובה ביותר. הסדרות צפויות לעלות בחודשים הקרובים ב-yes.
3 צפייה בגלריה
סתיו אידיסיס, נעמי לבוב ויהודה לוי בפסטיבל סירייס מאניה
סתיו אידיסיס, נעמי לבוב ויהודה לוי בפסטיבל סירייס מאניה
סתיו אידיסיס, נעמי לבוב ויהודה לוי בפסטיבל סירייס מאניה
(צילום: קרן גלייכר)
בנאום זכייתו אמר לוי על הבמה כי הוא נרגש מאוד. "תודה שהערכתם את העבודה שלי ואת התוכן הישראלי בכלל", הוא הוסיף. "להיות חלק מהפרויקט העדין הזה לימד אותי שכמה שהחיים עשויים להיות קשים - חסד עדיין קיים. היצירה הזאת מראה מה קורה כשאמנות ופילוסופיה נפגשים, וכשאמנות פוגשת את שפת הלב. זה מזכיר לנו שלא משנה כמה אש החיים תשרוף אותך - היא גם מספקת אור, אהבה וחום כשהלב פתוח לקבל אותם".
הסדרה "ריקוד האש", של היוצרת רמה בורשטיין ("למלא את החלל", "לעבור את הקיר"), מתרחשת בקהילה חסידית סגורה. במרכז העלילה ניצב נתן (יהודה לוי), בנו הבכור של האדמו"ר בקהילה חסידית בצפון, שאמור להיכנס לנעלי אביו ולרשת את מקומו, אך העבר שלו מעיב על קבלתו על ידי הקהילה. כשהוא פוגש את פייגי בת ה-17 (בגילומה של מיה עברין) הכל משתנה. לצידם משחקים בסדרה גם השחקנים עידו ברטל ונועה קולר. הסדרה תעלה לשידור ב-24.04.
3 צפייה בגלריה
מתוך "ריקוד האש"
מתוך "ריקוד האש"
מתוך "ריקוד האש"
(צילום: שלמה גלבר, באדיבות yes)
יוצרת הסדרה של "בלאדי מורי", סתיו אידיסיס, עלתה לבמה לקבל את הפרס ואף הצחיקה את הקהל: "רק לפני שבוע עמדתי כאן על הבמה ואמרתי לכם ש'בלאדי מורי' היא סדרה על רווקות מאוחרת, ושאני גם אישה רווקה בשנות ה-30 המאוחרות לחייה. מאז, שבוע חלף ואני רוצה לעדכן אתכם, אני עדיין רווקה. כלום לא השתנה מלבד הפרס הזה, שהוא ענק ומטורף, וזה כבוד גדול עבורי". בהמשך הודתה לשחקניות נעמי לבוב ורותם סלע, המככבות בסדרה, ואמרה: "נעמי, אני מלאת הוקרה לך שלקחת את המילים שכתבתי והפכת אותן לאמיתיות".
הסדרה "בלאדי מורי", בבימויו של יוגב יפת, היא קומדיה רומנטית שעוקבת אחר סיפורן של שתי חברות טובות (לבוב וסלע) ושותפות לדירה המתאהבות באותו אדם.
3 צפייה בגלריה
בלאדי מורי
בלאדי מורי
בלאדי מורי
(צילום: אוהד רומנו, באדיבות yes)
זאת לא הפעם הראשונה שישראל מככבת בטקס הצרפתי. ב-2019 זכתה הסדרה הישראלית "רק להיום", שיצר הבמאי ניר ברגמן, בפרס חבר השופטים בפסטיבל הצרפתי. שנה לפני כן זכתה בפסטיבל הסדרה "על הספקטרום" בפרס הסדרה הטובה ביותר וגם הסדרה הישראלית "כבודו" זכתה בפרס מטעם חבר השופטים בטקס הפרסים הבינלאומי ב-2017.