רשימת החיסול (The Terminal List)

מתי ואיפה: 1 ביולי, אמזון פריים.
מה הסיפור: מבוססת על רב המכר של ג'ק קאר מ-2018, סדרת האקשן החדשה של אמזון פריים שפותחת את החודש מתרחשת בנבכי המערכת הצבאית של ארצות הברית. בפועל זה ככל הנראה אומר סדרה עם הרבה גברים והרבה דם.
הסדרה עוקבת אחר ג'יימס ריס, שכל המחלקה שלו נרצחת באמבוש במהלך משימה מסתורית - כולל הצוות האווירי שנשלח להציל אותם. הוא חוזר הביתה עם פוסט טראומה ורגשות אשם ומחליט באופן עצמאי לחקור את אותו מקרה, כשהוא כבר לא חלק מהמערכת. הוא מגלה שהוא נמצא בליבה של קונספירציה שמגיעה עד לדרגות הגבוהות ביותר של הממשלה, ומחליט להשתמש בניסיון שרכש בצבא כדי לצוד את אלו שאחראים לרצח חבריו.
10 צפייה בגלריה
מתוך "רשימת חיסול"
מתוך "רשימת חיסול"
מתוך "רשימת חיסול"
(צילום: באדיבות אמזון פריים)
מי בפנים: כריס פראט ("עולם היורה"), קונסטנס וו ("נוכלות בלי חשבון"), טיילור קיטש ("באטלשיפ"), ריילי קיאו ("זולה").

הגנב, אשתו והקאנו (The Thief, His Wife and the Canoe)

מתי ואיפה: 6 ביולי, ב-yes ו-HOT.
מה הסיפור: דרמה בריטית בת ארבעה פרקים שמבוססת על סיפור אמיתי יוצא דופן. ג'ון דארווין, סוהר בבית כלא, מחליט לזייף את מותו במטרה לתבוע את כספי ביטוח החיים ולהימנע מפשיטת רגל, תוך שהוא מתכנן הכול עם אשתו וללא ידיעת ילדיו.
רעיון גאוני אם נודה באמת, אבל כנראה שעצם קיומה של הסדרה משמעותו שהביצוע כשל. ג'ון ואשתו מזייפים את מותו באמצעות בימוי תאונה עם הקאנו שלו. היא נאלצת לנחם את בני משפחתה, כולל ילדיה שבטוחים שאביהם מת, ואחרי זמן מה שבו ג'ון מסתובב בעולם הבא (מתחבא מאחורי הקיר או ביער), השקרים של השניים מתחילים להיחשף.
10 צפייה בגלריה
מתוך "הנוכל, אשתו והסירה"
מתוך "הנוכל, אשתו והסירה"
מתוך "הנוכל אשתו והסירה"
(צילום: helen williams)
מי בפנים: אדי מרסן ("ריי דונובן"), מוניקה דולאן ("שערורייה אנגלית למדי"), מארק סטנלי ("משחקי הכס") ודומיניק אפלווייט ("קרועים").

פיסטול (Pistol)

מתי ואיפה: 6 ביולי, דיסני+.
מה הסיפור: מיני סדרה בת שישה פרקים שעוסקת בלהקת הרוק המיתולוגית סקס פיסטולס. הבמאי והמפיק הראשי של הסדרה הוא זוכה האוסקר דני בויל, שביים את "טריינספוטינג" (הראשון והשני) ו"נער החידות ממומביי". הפיסטולס פעלו במשך שנתיים וחצי בלבד והספיקו להוציא רק אלבום בודד (Never Mind the Bollocks, Here's the Sex Pistols), אך נחשבו לחלק ממהפכת הפאנק של שנות ה-70 והותירו אחריהם חותם משמעותי.
הסדרה מתמקדת בשינויים בעולם המוזיקה של אותה תקופה, בחוויות שעברו חברי הלהקה ובהשפעה שהם יצרו דרך נקודת מבטו של מייסד הלהקה והגיטריסט סטיב ג'ונס, שעל ספרו האוטוביוגרפי הסדרה גם מבוססת. חברי להקת הפיסטולס היו ילדי מעמד הביניים שסומנו על ידי החברה כנערים "ללא עתיד". הם לא ידעו לנגן, ההופעות שלהם כמעט תמיד נגמרו במכות, הם הוחרמו על ידי רוב המועדונים במדינה ואפילו העבירו ביקורת נגד מוסד המלוכה בשיר God Save the Queen, שהוחרם על ידי ה-BBC. כך, הם הצליחו להרעיד את לב ליבו של הממסד הבריטי המשעמם ולאיים על הממשל ועולם התרבות באותו הזמן.
10 צפייה בגלריה
מתוך "פיסטול"
מתוך "פיסטול"
מתוך "פיסטול"
(צילום: באדיבות דיסני+ ישראל)
מי בפנים: אנסון בון ("1917"), טובי וולאס (Babyteeth), סידני צ'נדלר ("אל תדאג דארלינג").

ציפור שחורה (Black Bird)

מתי ואיפה: 8 ביולי, אפל tv.
מה הסיפור: עיבוד טלוויזיוני בן שישה פרקים לספרו האוטוביוגרפי של ג'יימס קין, שנכתב עם הילל לוין ונקרא "בפנים עם השטן" (In With the Devil). לפי השם, הטריילר וכל התקצירים - מדובר במותחן פסיכולוגי אינטנסיבי, בסגנון "שתיקת הכבשים" עם קצת פחות אימה, שמסתמן כאחת הפעמים האחרונות שבהן נזכה לראות את השחקן ריי ליוטה, שהלך לעולמו בשנתו לפני כחודש, משחק במשהו חדש.
העלילה עוסקת בסוחר סמים מורשע (מבוסס על קין עצמו), שנשפט לעשר שנות מאסר בכלא רגיל ומקבל הצעה לא מאוד מקורית - להוציא מאסיר וידוי על פשעיו ולהלשין עליו בתמורה לחופש מוחלט. אלא שאותו אסיר הוא "השטן" - רוצח נשים סדרתי בשם לארי האל, והמקום שבו הוא נמצא הוא בית סוהר באבטחה מקסימלית שמיועד לאסירים עם בעיות נפשיות. אם הוא לא יצליח להוציא ממנו וידוי, האל ייצא לחופשי ויחזור לרצוח, שוב ושוב - ומספיק לשמוע את קולו הקטן והמעורער כדי לקבל צמרמורת.
10 צפייה בגלריה
מתוך "ציפור שחורה
מתוך "ציפור שחורה
מתוך "ציפור שחורה
(צילום: באדיבות אפלTV)
מי בפנים: ריי ליוטה ("החבר'ה הטובים"), פול וולטר האוזר ("אני, טוניה"), טארון אגרטון ׁ("רוקטמן").

האויב שבפנים (Resident Evil)

מתי ואיפה: 14 ביולי, נטפליקס.
מה הסיפור: מעריצי מותג הזומבים "האויב שבפנים" יכולים להיות מאושרים - זמן קצר אחרי יציאת משחק וידאו וסרט בשם "האויב שבפנים: ברוכים הבאים לעיר ראקון", החודש עולה החודש גם סדרת אקשן חדשה מבית נטפליקס.
בשונה ממשחקי הווידאו, הסדרה מתרחשת בשתי נקודות זמן שונות. חלק ממנה מתקיים ב-2022, כשהמדען אלברט ווסקר עובר לעיר ניו ראקון עם בנותיו ג'ייד ובילי. שם כמובן יתפרץ הנגיף שמוביל לאפוקליפסה עולמית, והשתיים יצטרכו ללמוד איך להיאבק בסכנות מגיל צעיר מאוד. אך במקביל, הסדרה קופצת לשנת 2023, שם שנותרו פחות מ-15 מיליון בני אדם בעולם ויותר משישה מיליארד מפלצות - אנשים ובעלי חיים שנגועים במגפה. 14 שנים לאחר שהתפרץ הנגיף, הסדרה עוקבת אחר ג'ייד, כשהיא לוקחת על עצמה להפיל את האחראים למגפה ולשרוד מול הנגועים.
10 צפייה בגלריה
מתוך  Resident Evil
מתוך  Resident Evil
מתוך Resident Evil
(צילום: Marcos Cruz)
מי בפנים: לאנס רדיק ("המטרה: שומר הראש"), אלה בלינסקה ("המלאכיות של צ'רלי"), טורלאו קונברי ("סנדיטון"), תמרה סמארט ("מדריך הבייביסיטר לציד מפלצות"), סיינה אגודונג ("קסם בלתי נשלט").

Rap Sh!t - ראפ שיט

מתי ואיפה: 21 ביולי, HBO מקס.
מה הסיפור: אחרי חמש עונות של "לא בטוחה", היוצרת והשחקנית איסה ריי חוזרת עם קומדיה חדשה וקלילה. כבר בהתחלה דובר רבות על הפסקול של "לא בטוחה" - שריי הרכיבה בעצמה וכללה לרוב ראפריות - ולא בכדי הסדרה החדשה שלה עוסקת בראפריות ממיאמי שמנסות להצליח בתעשיית המוזיקה.
הסדרה עוקבת אחר שונה ומיה, חברות מימי התיכון שמתאחדות במטרה להקים הרכב ראפ (עם כינויים כמו טרז'ר ופיצ'ס). לפי תקציר עלילת הסדרה, יש להן את כל מה שצריך כדי להצליח אך הן עדיין מתקשות לפרוץ, כשאתגרים חדשים כל הזמן נקרים לדרכן. כמו ב"לא בטוחה", גם כאן עוסקת ריי בתרבות השחורה ובנקודת מבטן הספציפית של נשים שחורות בארצות הברית. היא עצמה, אגב, לא משחקת פה.
10 צפייה בגלריה
מתוך Rap Sh!t
מתוך Rap Sh!t
מתוך "Rap Sh!t"
(צילום: Alicia Vera)
מי בפנים: הקאסט של הסדרה כולל עירוב בין שחקניות, קומיקאיות וראפרית אמיתית ממיאמי, בהן ניג'ה ברנאה, ויקטוריה ריצ'רדס ודייזי פרננדז.

שקרניות קטנות: החטא הקדמון (Pretty Little Liars: Original Sin)

מתי ואיפה: 28 ביולי, HBO מקס.
מה הסיפור: מותחן-דרמת נעורים אמריקאית וסדרת הטלוויזיה הרביעית שיוצאת ממותג "שקרניות קטנות". המותג עצמו מכיל גם סדרת רשת ושני ספרים, הראשון בהם יצא ב-2006. סדרת האם של "שקרניות קטנות", שיצרה מרלן קינג, עלתה ב-2010 ומאז לא הפסיקה להתחדש ולקבל ספין-אופים. הסדרה הייתה ידועה בעיקר בקווי העלילה של תעלומת רצח-נעורים-מורכבת ומותחת, שהפכו למטורפים ומצמררים יותר ככל שהעונות נקפו.
לא ברור עדיין אם תעלומות שנותרו פתוחות לאורך העונות יקבלו מענה בספין-אוף הנוכחי (האם A האמיתית באמת נחשפה?), אך ידוע שבדומה לעונות הקודמות, גם זו תכלול עשרה פרקים. לפי HBO מקס, העלילה הרשמית של הסדרה עוסקת הפעם במקום אחר ובשקרניות קטנות שונות, ומתחילה 20 שנה קודם לכן, כשסדרת אירועים טרגית כמעט הורסת את העיירה מילווד. כעת, בהווה, חבורת נערות חדשה מוצאת את עצמה מתייסרת על ידי תוקף מסתורי שנחוש לגרום להן לשלם על חטא סודי שבוצע על ידי ההורים שלהן לפני שני עשורים.
10 צפייה בגלריה
מתוך "שקרניות קטנות: החטא הקדמון"
מתוך "שקרניות קטנות: החטא הקדמון"
מתוך "שקרניות קטנות"
(צילום: Barbara Nitke)
מי בפנים: ביילי מדיסון ("המכשפה הטובה"), אלכסנדר צ'אפלין ("עוזרת אישית") וצ'נדלר קיני ("זומבים" 2 ו-3).

אתר הנופש (The Resort)

מתי ואיפה: 28 ביולי, פיקוק.
מה הסיפור: אם התגעגעתם ל"הלוטוס הלבן", פיקוק משחררים בדיוק בזמן לחודשי המזגן קומדיה מסתורית שמתרחשת באתר נופש, ושמבטיחה לספק תעלומה טרופית מצמררת. את הסדרה כתב אנדי סיירה, היוצר של הסרט המצליח "פאלם ספרינגס" מ-2020 בכיכובה של כריסטיאן מיליאוטי, השחקנית הראשית גם בסדרה הנוכחית.
10 צפייה בגלריה
מתוך "הריזורט"
מתוך "הריזורט"
מתוך The Resort
(צילום: באדיבות Peacock)
הסדרה עוקבת אחר נואה ואמה, זוג נשוי שנוסע לאתר נופש לרגל יום הנישואים העשירי שלהם. נואה מרוצה מחייו בעוד אמה דווקא מאוכזבת מהנישואים ומרגישה שהם לא מתקדמים לשום מקום. חופשת הקיץ שלהם מקבלת טוויסט ביזארי כשהם נשאבים לתוך תעלומה שהתרחשה באותו אתר נופש 15 שנים קודם לכן. במקביל לניסיון שלהם לפתור את התעלומה גם היחסים ביניהם עומדים למבחן.
מי בפנים: כריסטין מיליאוטי ("איך פגשתי את אמא"), וויליאם ג'קסון הרפר ("המקום הטוב"), בן סינקלייר ("סדר אותי"), סקיילר ג'יסונדו ("ליקריץ פיצה").

מחלקות העיתונים (Paper Girls)

מתי ואיפה: 29 ביולי, אמזון פריים.
מה הסיפור: סדרת המד"ב החדשה של אמזון פריים מבוססת על הקומיקס של בריאן קיי. ווהן וקליף צ'יאנג, שיצאה לראשונה ב-2015. שניהם עוסקים בארבע בנות 12 שבבוקר אחרי ליל כל הקדושים של 1988, בזמן שהן יוצאות לחלק עיתונים, הן נקלעות במקרה לקרב אינטרגלקטי ומוצאות את עצמן משוגרות לשנת 2019. שם הן פוגשות את הגרסה המבוגרת של עצמן, לומדות על גורלן ובמקביל מנסות להציל את העולם.
בריאיון ל-EWׂ סיפר ווהן מאיפה שאב את ההשראה לסיפור: "הייתה שנה, כשהייתי בן 12, שפתאום כל נערי העיתונים בשכונה שלנו הוחלפו בנערות. אני פשוט חשבתי שזה כזה קשוח שילדות בנות 12 יוצאות בארבע בבוקר כדי למסור למבוגרים חדשות רעות... חשבתי 'זאת כזאת קבוצת נשים מעניינת'". הקומיקס פורסם עד 2019, ושנה לאחר מכן נודע רשמית על עיבודו לסדרת טלוויזיה.
10 צפייה בגלריה
מתוך "מחלקות העיתונים"
מתוך "מחלקות העיתונים"
מתוך "מחלקות העיתונים"
(צילום: באדיבות אמזון פריים)
מי בפנים: עדינה פורטר ("המאה"), אלי וונג ("אם זו אהבה"), סופיה רוזינסקיׁ (Fast Layneׂ) וקמרין ג'ונס (Cherish the Day).

פרוד (Uncoupled)

מתי ואיפה: 29 ביולי, נטפליקס.
מה הסיפור: דרמה רומנטית, פרי יצירתו של התסריטאי והמפיק דארן סטאר - שהיה שותף בהפקת ויצירת הסדרות "אמילי בפריז", "סקס והעיר הגדולה" ו"מלרוז פלייס". בריאיונות קודמים אמר סטאר כי "פרוד" תהיה "בוגרת יותר" מדברים קודמים שעשה ונראה שהטריילר מוכיח זאת עם שחקנים בשנות ה-40 לחייהם, מוזיקת ג'אז, מרטיני על הבר וזר ורדים אדומים.
הסדרה עוקבת אחר מייקל, סוכן נדל"ן מניו יורק שבעלו נפרד ממנו אחרי 17 שנים שהיו ביחד. פגוע ושבור, מייקל מוצא את עצמו רווק בגיל 40 ויוצא לדרך חדשה - של דייטים, סטוצים וחיפוש אהבה. מעין "סקס והעיר" בגרסה הגברית-חד מינית שלה. את מייקל מגלם אגב ניל פטריק האריס, שאחרי הרבה עונות של "איך פגשתי את אמא" יוצא מדמות הסטרייט רודף הנשים לתפקיד מרענן יותר.
10 צפייה בגלריה
מתוך "פרוד"
מתוך "פרוד"
מתוך "פרוד"
(צילום: Barbara Nitke)
מי בפנים: לצד האריס מככבים טישה קמפבל ("מרטין"), ברוקס אשמנסקאס ("ג'ולי וג'וליה"), אמרסון ברוקס ("הספינה האחרונה").