הספר הרומנטי "הרעיון שהוא אתה" (רובין לי, 2017) עוסק ברומן שמתפתח בין אישה בת 39, ובין הסולן בן ה-20 של להקת בנים סופר מצליחה. למרות שהספר יצא בהוצאה ממוסדת (פינגווין), עלילתו מזכירה את התכנים שמעלים סופרים חובבים לאתר ה"פאן פיקשן" הפופולרי "וואטפאד". קשה לפספס את היותו שואב השראה מאחד האובייקטים העיקריים של כתיבה מסוג זה - להקת הבנים וואן דיירקשן - ומהפנטזיות הרומנטיות הרבות שכתבו מעריצות ושבהן מככבים חברי הלהקה. הספר הופץ כשעל כריכתו הטאג ליין: "כל העולם מכיר את השם שלו. אבל אותך הוא רוצה". אובייקט התשוקה הוא מוזיקאי/פרופורמר אנגלי צעיר ומקועקע בטוב טעם שיודע להרטיט את לבבותיהן של נערות, אבל נמשך דווקא לאישה בשלה ומשכילה שהייתה יכולה להיות אמא שלו.
בשבוע שעבר עלה לפלטפורמת אמזון פריים The Idea of You, העיבוד לספר של לי. הבמאי והתסריטאי-שותף הוא מייקל שוולטר שסרטו המצליח ביותר עד היום היה הקומדיה העצמאית "חולי אהבה" (2017) עם קומייל ננג'יאני. בעיבוד הספר של לי חברה אליו השחקנית-תסריטאית ג'ניפר ווסטפלדט. התוצאה היא פנטזיה רומנטית-קומית חביבה אך מוגבלת המהווה מעין גרסה מהופכת של "נוטינג היל" (1999) - הקומדיה הרומנטית עם ג'וליה רוברטס ככוכבת קולנוע אמריקאית המתאהבת במוכר ספרים לונדוני שאותו מגלם יו גרנט. מעלתו העיקרית של הסרט היא הדגש שניתן בו על החוויה הנשית המסעירה והמבלבלת. מצד שני, כמתחייב מהעיסוק של מושא האהבה, הוא גם כולל גם מספר קטעי הופעה ושירה שעשויים למצוא חן רק בעיניי חובבי ז'אנר להקות הבנים.
במעבר בין שני סוגי המדיה צומצמה הנראות של הפרש הגילים בין שתי הדמויות. כעת הגיבורה סולין מרשנד היא בדיוק בת 40, והזמר הייז קמבל הוא בן 24. לכאורה אין זה הבדל משמעותי, אך הפרש הגילים בין אן האת'ווי וניקולס גליצין, המגלמים את אותם, הוא לא יותר מ-12 שנים (41 ו-29). כמעט כמו העשור שהפריד בין הארי סטיילס והשחקנית-במאית אוליבייה וויילד. זה הופך את הרומן המוצג להרבה יותר אפשרי, ומאפשר לסרט להציע סוף החורג מעלילת הספר.
2 צפייה בגלריה
מתוך The Idea of You
מתוך The Idea of You
פער הגילים צומצם משמעותית מתוך The Idea of You
(צילום: באדיבות אמזון פריים)
מרשנד היא בעלת גלריה בלוס אנג'לס, מקצוע המשלב בין אמנות ומה שמכונה Inclusiveness - דגש על אמנות של קבוצות מיעוט גזעיות/אתניות. אישה איכותית ומצפונית, גם אם הסרט עצמו לא כולל נוכחות משמעותית לקבוצות אלו. היא גרושה מזה שלוש שנים מבעלה דניאל (רייד סקוט - דן מ"ויפ"), שאיתו היא התחתנה ועשתה ילדה בגיל מאוד צעיר. דניאל בגד בה במשך תקופה ממושכת עם אישה צעירה בשם אווה (פרי מטפילד) וכל חבריהם ידעו על כך ושתקו. טראומה שהיא ממשיכה לשאת עימה, וגורמת לה להירתע ממערכות יחסים רומנטיות חדשות. מה גם שההיצע המוצג בסרט של גברים הוא אוסף משמים למדי שאינו יכול להשתוות לצעיר החטוב, המוכשר והרגיש שהיא עומדת לפגוש.
בתחילת הסרט סולין מתכוונת לצאת לבדה לטיול בטבע, בעוד הבת המתבגרת שלה איזי (אלה רובין) תיסע עם חבריה ועם הגרוש דניאל ואשתו אווה לפסטיבל קואצ'לה לראות הופעה של להקת הבנים "אוגוסט מון". כשהגרוש מבריז היא נאלצת לבטל את תוכניותיה וללוות את הבת למופע. שם מצטלבות דרכיה עם כוכב הלהקה הייז, כאשר היא מחפשת חדר שירותים ונכנסת בטעות לקרוון שלו. מהרגע הראשון ברור שהוא נמשך אליה, ולעומת זאת היא, שבהתחלה לא מזהה את הכוכב הבינלאומי שהפוסטר שלו היה תלוי מעל המיטה של הבת שלה, הולכת ונכבשת בהדרגה.
2 צפייה בגלריה
מתוך The Idea of You
מתוך The Idea of You
כוכב בינלאומי שמתאהב דווקא במי שלא שמה עליו. מתוך The Idea of You
(צילום: באדיבות אמזון פריים)
בסצנה קצרה, לפני המפגש הראשון עם הייז, סולין מתיישבת באזור שקט יותר שבו עשויים לשבת ההורים שמחכים לבני הנוער שבאים לראות את המופע. מולה יושבת אישה, פחות או יותר בגיל של הגיבורה, אך במראה ממוצע יותר. מהשיחה הקצרה שהן מנהלות ברור שהאישה חושבת שסולין היא בדיוק כמוה - אישה שמסתירה את המשיכה שיש לה לחברים הצעירים בלהקת בנים, ומתרצת את נוכחותה במופע באמצעות בת מתבגרת. על הסרט רובץ הענן האפל של האשמת הגיבורה ב"קוגריות", ולכן קיים גם הצורך לשכנע אותנו בטוהר הכוונות של שני הצדדים. לא רק שאנו מוכנסים לעולמה הרגשי של הגיבורה, ויכולים להכיר בכך שהיא לא הייתה היוזמת והמפתה, אלא שהייז מוצג ככוכב מצליח בלי חיבה לאלכוהול, סמים, מעריצות צעירות. ילד טוב בגוף של גבר צעיר וסקסי. פנטזיה מוחלטת שמעוצבת מפרספקטיבה של אישה בוגרת.
העלילה הנעה במהלכים הצפויים כשהייז נחוש לחזר אחר האישה שלא העלתה על דעתה שתוכל להיות מושא העניין של גבר צעיר מצודד ומצליח. ישנו האלמנט של הסתרת ההתרחשויות מהבת איזי, עד לרגע שבו הדבר לא יוכל להיות מוסתר. השיפוטיות כלפי הקשר המתרחשת בכמה רמות, כאשר המאתגרת שבהן היא הסנסציה התקשורתית המובילה למרדף של הפפראצי ולתגובות ארסיות ברשתות החברתיות. כל האלמנטים הללו צפויים מנקודת המוצא העלילתית, ומטופלים במהלכים המוכרים היטב של הז'אנר. The Idea of You הוא קומדיה רומנטית חביבה, קצת יותר טובה מהממוצע הנמוך של סרטים בז'אנר הנוצרים עבור הפלטפורמות הביתיות. עבור לא מעט צופים וצופות המחבבים את הז'אנר זו תהיה הצדקה מספקת לצפייה בו.