בשיתוף מפעל הפיס
כל נופל משאיר אחריו תחושת אובדן וחלל עצום, על אחת כמה וכמה כשמדובר באדם בעל שיעור קומה כרס"ר (במיל'), הרב נערן אשחר ז"ל. ב-33 שנות חייו הספיק אשחר להרבות בטוב, להשפיע מכישרונו ולהיות איש משפחה עוטף ואוהב.
הרב נערן אשחר נולד בישוב מורשת ויחד עם אשתו ושני ילדיו התגורר בשדמות מחולה, ישוב קטן בעמק הירדן, שם שימש כמורה נערץ בישיבה המקומית. הוא היה מפקד טנק במילואים, בגדוד 71, שבעוצבת 'ברק' (188), ובשבועות המלחמה הראשונים נפצע בהתהפכות הטנק בו נסע בעת פעילות מבצעית. שבוע מאוחר יותר הוא נפטר מפצעיו. משפחתו נפרדה ממנו בבית החולים בנהריה בתפילות, ניגונים ולימוד תורה, כיאה לאיש שהיה ולמעשיו שעוד יסופרו.
הרב אשחר, מלבד היותו מורה נערץ, היה גם מוזיקאי מחונן, ששר, כתב שירה, הלחין ניגונים ועיבד אותם. מלבד כישרונותיו הרבים, כארבעה חודשים לפני מותו תרם כליה, ולמרות שקיבל כתוצאה מכך פטור ממילואים, התעקש להתגייס ועלה צפונה. במותו, כיאה למעשיו ורוחב ליבו כל חייו, תרמה משפחתו את אבריו ובכך, הציל הרב אשחר 4 אנשים נוספים.
במסגרת פרויקט "לבכות לכם", בשיתוף מפעל הפיס, הפגשנו בין המשפחות השכולות לאומנים שיקיריהם אהבו , שביצעו את השירים שנגעו בהם ושיזכירו להם אותם מתוך אמונה בכוחה של האומנות והתרבות לחזק ולרפא.
3 צפייה בגלריה
נערן אשחר ז"ל
נערן אשחר ז"ל
נערן אשחר ז"ל עם אשתו וילדיו
(צילום: באדיבות המשפחה)
צוף, אלמנתו של הרב אשחר, נפגשה עם הזמר האהוב על המשפחה, יהורם גאון, לשיחה ושיר. "זכיתי בבעל מדהים", היא סיפרה בחיוך, כשהיא מתגאה בעגילים שענדה, מעשה ידיו של אשחר. "הוא אוהב להגשים לי ולילדים חלומות", היא אמרה. "ידעתי בפעם הראשונה שראיתי אותו שכדאי לי להיות איתו. בפעם השנייה שנפגשנו אמרתי לאמא שלי שאם הוא מסכים אני איתו".
לנערן היה חלום לבנות לתלמידים בישיבה חדר מוזיקה. לאחר נפילתו, החליטה המשפחה להנציח אותו ולהגשים לו את החלום שהתחיל לרקום: לבנות מרכז רוחני שישמש לא רק את הישיבה, אלא את הקהילה כולה וכל מי שירצה. "הרצון הוא שבמרחב זה נוכל להמשיך את האור שלו", אומרת אלמנתו.
3 צפייה בגלריה
הרב נערן אשחר שנהרג במלחמת חרבות ברזל
הרב נערן אשחר שנהרג במלחמת חרבות ברזל
הרב נערן אשחר ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)
תוך כדי השיחה, שיתף יהורם גאון שכשנתיים לפני מותו של הרב אשחר, הוא ביקש ממנו לשיר שיר שהלחין. "אני מחפש גיבורים, ובמלחמה הזו יש גיבורים רבים, אבל הגבורה של צוף מדהימה אותי", אמר גאון. "אני מתגמד מול העובדה שעוד בטרם נקבר בעלה, ביקשה צוף מהציבור להתפלל להצלחת השתלות אבריו. איזו גבורה. זו אישה מהתנ"ך", סיפר גאון בהתרגשות.
3 צפייה בגלריה
רס"ר (במיל') נערן אשחר ויהורם גאון
רס"ר (במיל') נערן אשחר ויהורם גאון
רס"ר (במיל') נערן אשחר ויהורם גאון
בשיתוף מפעל הפיס