כוכבת הפופ טיילור סוויפט נבחרה לאשת השנה של מגזין "טיים" לשנת 2023, כך נודע היום (ד').
2 צפייה בגלריה
מתוך הסרט Taylor swift: The Eras Tour
מתוך הסרט Taylor swift: The Eras Tour
מתוך הסרט Taylor swift: The Eras Tour
(צילום: AP)
"בחירת אדם אחד שמייצג את שמונה מיליארד האנשים שחיים על פני כדור הארץ היא משימה לא פשוטה. בחרנו בחירה שמייצגת שמחה. מישהי שמביאה אור לעולם", אמר סם ג'ייקובס, העורך הראשי של המגזין, בתוכנית "טודיי" ברשת NBC הבוקר. הזמרת גברה על מועמדים בולטים נוספים השנה בדרכה לתואר, בהם המלך צ'רלס, ברבי, התובעים של טראמפ ואפילו ולדימיר פוטין שנמנו ברשימה הקצרה של המגזין.
התואר שהושק בשנות ה-20 של המאה הקודמת, מוענק על ידי המגזין מדי שנה "לאדם, לקבוצה או למושג שהשפיעו הכי הרבה על העולם ב-12 החודשים האחרונים". בשנה שעברה קיבל אותו נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי יחד עם "רוח אוקראינה" כלשון המגזין. זוכים נוספים מהשנים האחרונות כוללים את אילון מאסק, נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן וסגניתו קמלה האריס והאקטיביסטית גרטה טונברג.
"הישגיה של סוויפט כאמנית - מבחינה תרבותית, ביקורתית ומסחרית - הם כל כך עצומים, שלספר עליהם כמעט מפספס את העניין", כתבו במגזין. "השנה משהו השתנה. לדבר על הצעדים של טיילור סוויפט הרגיש כמו לדון בפוליטיקה או במזג האוויר - נושא שעוסקים בו באופן כל כך רחב שהוא כבר לא זקוק להקשר. היא הפכה לדמות הראשית של העולם".
עוד שיבחו בכתבה את יכולות הסטוריטלינג של הכוכבת, שבגיל 33 בלבד כבר הגיעה למעמד של מיליארדרית, "כשטיילור סוויפט מספרת לך סיפור, אתה מקשיב, כי אתה יודע שזה הולך להיות טוב - לא רק בגלל שהיו לה חיים יוצאי דופן, אלא בגלל שהיא מספרת סיפורים יוצאת דופן", נכתב.
2 צפייה בגלריה
שער מגזין "טיים" - אשת השנה טיילור סוויפט
שער מגזין "טיים" - אשת השנה טיילור סוויפט
שער מגזין "טיים" - אשת השנה טיילור סוויפט
(צילום: Inez and Vinoodh for TIME)
סוויפט פתחה השנה בסיבוב ההופעות, The Eras Tour, שכלל עשרות הופעות ברחבי ארצות הברית, ושצפוי להימשך גם בשנה הבאה באירופה. הטור כבר נחשב לאחד מסיבובי ההופעות הרווחיים אי-פעם, כאשר יש המעריכים כי עוד עתיד להפוך לרווחי ביותר. באוקטובר האחרון יצא לאקרנים גם הסרט Taylor Swift: The Eras Tour המתעד את סיבוב ההופעות, והפך מיד לשובר קופות.
ב"טיים" שיבחו את יכולתה של סוויפט לשלוט בנרטיב של חייה, על שלל העליות והמורדות שהיו בהם, ולרתום את המדיה וגם את המוזיקה שלה לטובתה, הדוגמה הטובה ביותר לכך הוא המסע שלה בשנים האחרונות להשבת הזכויות על יצירתה. כזכור, הזמרת איבדה את הזכויות על קטלוג היצירה שלה לאיש העסקים והמפיק סקוטר בראון, ובמטרה להשיג שליטה על היצירה שלה, היא החלה בהקלטה מחודשת של אותם האלבומים ויוצרת מאסטרים חדשים שאותם תפיץ מחדש במקום ההקלטות הישנות. בשנים החולפות היא הספיקה להקליט ארבעה אלבומים - Fearless (Taylor's Version), Red (Taylor's Version), Speak Now (Taylor's Version) ו-1989 (Taylor's Version) שיצא באוקטובר האחרון.