עובדים יהודים של ה-BBC קיבלו הנחיה שלא להשתתף בצעדה נגד האנטישמיות שצפויה להיערך בלונדון ביום ראשון הקרוב, כך עולה מדיווחים ב"דיילי המייל".
2 צפייה בגלריה
BBC
BBC
BBC
(צילום: Frank Augstein, AP)
לדברי מקורות ששוחחו עימם, נאסר על עיתונאים, עובדי אקטואליה ומנהלים בכירים לקחת חלק באירוע הגדול. ההחלטה הזאת עוררה זעם בקרב עובדים יהודים בתאגיד התקשורת הבריטי, זאת משום שלטענתם בצעדות הפרו-פלסטיניות בשבועות האחרונים לא היה איסור דומה, ואחד מהפרשנים הבכירים בעולם הספורט גארי לינקר השתתף בצעדה כזו. הם הוסיפו כי ראשי ה-BBC הבהירו שהנוכחות של הצוות בצעדה תיחשב "שנויה במחלוקת".
"מצד אחד הם אומרים שהם נגד גזענות", אמר מקור ל"דיילי מייל", "ומצד שני - כשמדובר ביהודים לא נוהגים כך. מהתחושה שזה מקום עבודה לא-בטוח עבור יהודים - אני כעת חש שזו חובתי להישאר כאן למען הקהילה היהודית, ולעשות כל מה שאני יכול כדי להכניס קצת אנושיות לארגון. אנשים רבים מהעבודה שלי היו בצעדה הפרו-פלסטינית והתגאו בכך. נראה שאנשים חושבים כאן שהציונים רעים".
גורם נוסף אמר לדיילי מייל כי "אם ה-BBC באמת מתנגד לגזענות, אז צעדה נגד אנטישמיות לא צריכה להוות בעיה עבורו".
מה-BBC נמסר בתגובה: "ברור לנו שאנטישמיות היא דבר מתועב, קבענו הנחיות ברורות בנוגע לצעדות שמסבירות את השיקולים השונים בהתאם לתפקידים של עובדי הארגון. לא פרסמנו שום הודעה גורפת על מצעד ספציפי בסוף השבוע הזה, אבל זה לא אומר שלא התקיימו דיונים סביב ההשתתפות ותפקידי העובדים בארגון.
"הכללים נועדו כדי למנוע ניגוד עניינים. עובדים שאינם עוסקים בחדשות ובאקטואליה יכולים להשתתף בהפגנות בהיותם אנשים פרטיים".
מאז תחילת המלחמה, תאגיד השידור הבריטי עורר מספר סערות בסיקור שלו בכל הקשור לישראל, כשהטענה המרכזית היא הסירוב העיקש שלא לכנות את חמאס "ארגון טרור", על אף שמבחינה חוקית כך הוא מוגדר גם בבריטניה, אולם בהמשך ריכך את דעותיו.
2 צפייה בגלריה
מתוך הפגנת המחאה נגד BBC
מתוך הפגנת המחאה נגד BBC
מתוך הפגנת המחאה נגד BBC
(צילום: Carl Court / GettyImages)
בהמשך הוא האשים את ישראל בהפצצת בית החולים אל-אהלי, והתנצל כשהתברר שהפגיעה הייתה מרקטה של הג'יהאד האיסלאמי. מאוחר יותר עיוותו הודעת דובר צה"ל ואמרו כי ישראל פגעה בצוותים רפואיים ובדוברי ערבית בבית החולים שיפא - דבר שלא היה ולא נברא לשעתו, ובשל כך פרסמו התנצלות. בנוסף, הם קיצצו משמעותית ריאיון שערכו עם הנשיא יצחק הרצוג והשמיטו ממנו ביקורת מרומזת על התנהלות הערוץ עצמו.
במקביל - נערכו מחאות נגדם, כאשר אלמונים ריססו בספריי אדום את מטה התאגיד בלונדון ואף תלו שלטים עם תמונות החטופים הישראלים.