היכל התהילה של הרוקנ'רול פרסם היום (ד') את האמנים שיזכו להיכנס לרשימה המוערכת, ובהם הזמרת קייט בוש, הראפרית מיסי אליוט ואגדת הקאנטרי ווילי נלסון שחגג את יום הולדתו ה-90 לפני ימים בודדים.
1 צפייה בגלריה
קייט בוש, ווילי נלסון ומיסי אליוט
קייט בוש, ווילי נלסון ומיסי אליוט
קייט בוש, ווילי נלסון ומיסי אליוט
(צילום: AP, GettyImagesIL)
נלסון ובוש הם בחירות אקטואליות במיוחד, כשהשמות של שניהם עלו לכותרות בשנה האחרונה. נלסון כאמור ציין את גיל 90 בסוף השבוע האחרון, עם מופע בן יומיים החוגג את יצירתו. ובוש, למרות שנמנעה מחשיפה לציבור במשך שנים, חזרה לראש מצעדי הלהיטים ברחבי העולם לאחר ששירה Running Up That Hill הופיע בסדרת הלהיט של נטפליקס "דברים מוזרים".
"היא הייתה מועמדת פעמים רבות, אז שמחנו מאוד שהצביעו לה השנה", אמר ג'ון סייקס, יו"ר היכל התהילה של הרוקנ'רול, לאתר "וראייטי". "לפעמים צריך רגע גדול כמו יום ההולדת ה-90 של נלסון או שיר שיתנגן ב'דברים מוזרים' של בוש כדי להכיר את הכוכבים לצעירים רבים שאולי לא ידעו מי הם קודם".
אליוט, נציגת ההיפ-הופ בין הזוכים, רושמת הישג מרשים במיוחד כאשר היא מתברגת לרשימה בשנה הראשונה שבה היא זכאית להיבחר לפי הקריטריונים הקיימים - זאת קרה גם בשנה שעברה עם הראפר אמינם.
עוד נכנס לרשימה השנה זמר הפופ הבריטי ג'ורג' מייקל שהלך לעולמו ב-2016. מייקל ידוע כמי שהתחיל את דרכו כחבר בצמד להקת ואם! ולאחר מכן המשיך לקריירת סולו מצליחה. גם להקת הרוק האמריקנית רייג' אגיינסט דה מאשין, שהחלה לפעול בשנות ה-90, תקבל את התואר הנחשק וכן הזמרת שריל קרואו והרכב הרית'ם אנד בלוז הספינרס.
פרט לאמנים המפורטים מעלה ייכנסו השנה להיכל התהילה שישה אמנים נוספים שלא נבחרו בהצבעה הכללית, אלא על ידי ועדה מיוחדת מטעם היכל התהילה של הרוקנ'רול; בהם הזמרת צ'אקה קאן, הנגן והמפיק אל קופר, המלחין ברני טאופין, גיטריסט הרוק לינק ווארי ויוצר ההיפ-הופ די-ג'יי קול הרק ומנחה הטלוויזיה דון קורנליוס.
הטקס החגיגי של היכל התהילה יתקיים ב-3 בנובמבר, אולם טרם ידוע היכן ישודר, היות שפג תוקפו של ההסכם בין ההיכל וספקית התוכן HBO שהייתה אמונה על השידור בשנים הקודמות.