היכל התהילה של הרוקנ'רול הודיע היום (ד') על האמנים שיזכו להיכנס בשעריו ובהם הראפר אמינם, זמרת הקאנטרי דולי פרטון והזמר ליונל ריצ'י.
2 צפייה בגלריה
נכנסו להיכל התהילה של הרוקנ'רול. אמינם, דולי פרטון וליונל ריצ'י
נכנסו להיכל התהילה של הרוקנ'רול. אמינם, דולי פרטון וליונל ריצ'י
נכנסו להיכל התהילה של הרוקנ'רול. אמינם, דולי פרטון וליונל ריצ'י
(צילום: AP)
ההכרזה על רשימת המועמדים להיכל התהילה של הרוקנ'רול התפרסמה כבר בחודש פברואר האחרון, בעוד פרטון (76) ביקשה שלא להיכלל ברשימה תחילה, וזאת כי אינה מרגישה שהרוויחה את התואר, בהקשר של פעילותה המוזיקלית בתחום הרוק. באפריל הזמרת שינתה את עמדתה בנושא, והודיעה כי תסכים לקבל את התואר בחן, וזאת אם אכן תיבחר. בהמשך לספקותיה של פרטון, אגב, פורסמה הצהרה מטעם בכירי היכל התהילה של הרוקנ'רול ובה נכתב: "לרוקנ'רול היו שורשים עמוקים במוזיקת אר אנד בי וקאנטרי. הרוקנ'רול לא מוגדר על ידי ז'אנר אחד, אלא מוגדר על ידי הצליל שמרגש את תרבות הנוער". אמנים נוספים שקיבלו את התואר בעבר ופעלו גם הם מחוץ לגבולות הז'אנר הם זמר הקאנטרי האנק וויליאמס, הזמרת וויטני יוסטון והמוזיקאי ג'וני קאש.
בין האמנים שיקבלו את התואר השנה נמצאים מוזיקאים מתקופות שונות ומסגנונות מוזיקליים מגוונים, ובהם הראפר אמינם (49), שהתפרסם לראשונה בסוף שנות ה-90 וקיבל את הזכאות להצטרף להיכל התהילה לראשונה בשנה זו. זה המעמד הנחשק השני שלו זוכה השנה אמינם, שכיכב בהופעת המחצית בסופרבול האחרון בניצוחו של המפיק ד"ר דרה.
(Eminem ,Without Me, Aftermath Records)
מוזיקאים נוספים שיצטרפו השנה לקטגוריית המבצעים בהיכל התהילה הם חברי הלהקה הבריטית דוראן דוראן שזכו להצלחה מרובה כבר בתחילת שנות ה-80, הצמד הבריטי יוריתמיקס, הלוא הם אנני לנוקס ודייב סטיוארט, שהחלו את דרכם המוזיקלית גם כן באותה התקופה, הזמר ליונל ריצ'י והמוזיקאית קארלי סימון, שהחלו שניהם את הקריירה שלהם בשנות ה-60, וצברו תאוצה בקריירות סולו מצליחות במהלך העשור שלאחר מכן, וכן זמרת הרוק פט בנאטר.
2 צפייה בגלריה
דולי פרטון
דולי פרטון
שינתה את עמדה והסכימה לקבל בחן את התואר. דולי פרטון
(צילום: AP)
בעבר נשמעו ביקורות חריפות כלפי המוסד שקם בתחילת האייטיז, וזאת בנוגע לחוסר הגיוון בבחירת המועמדים, הן מבחינת מוצאם האתני של האמנים והן מבחינת מיעוט הנשים המועמדות.
הטקס החגיגי של היכל התהילה של הרוקנ'רול יתרחש ב-5 בנובמבר בלוס אנג'לס וישודר ב-HBO.