יותר מ-1,000 יוצרים יהודים, מפיקים, שחקנים ואנשים בתעשייה ההוליוודית חתמו על מכתב פתוח המגנה את נאום האוסקר של ג'ונתן גלייזר: "אנחנו מתנגדים לכך שהיהדות שלנו מנוכסת לצורך יצירת השוואה מוסרית בין השלטון הנאצי ששאף להכחיד גזע שלם של אנשים, לבין האופן שבו מדינת ישראל פועלת כדי למנוע את השמדתה", נכתב.
2 צפייה בגלריה
ג'וליאנה מרגוליס, מייקל רפפורט ודברה מסינג
ג'וליאנה מרגוליס, מייקל רפפורט ודברה מסינג
ג'וליאנה מרגוליס, מייקל רפפורט ודברה מסינג
(צילום: Andreas Rentz/Getty Images, אמיר מאירי)
כזכור, בטקס האוסקר שהתקיים בשבוע שעבר, הרגע הפוליטי של הערב התרחש בעת שהוכרז הזוכה בפרס הסרט הבינלאומי הטוב ביותר: "אזור העניין", סרטו המדובר של הבמאי היהודי-בריטי ג'ונתן גלייזר, שמתאר את שגרת חיי משפחת הס, שאביה רודולף, פיקד על מחנה אושוויץ. "הסרט שלנו מראה לאן מובילה הדה-הומניזציה במירעה", אמר אז גלייזר על הבמה, והוסיף: "השואה נחטפה בידי כיבוש שהוביל לקונפליקט עבור כל כך הרבה אנשים חפים מפשע, בין אם קורבנות 7 באוקטובר או המתקפה הנמשכת בעזה".
בין החתומים על המכתב ניתן למצוא את השחקנים דברה מסינג, טובה פלדשו, ג'ניפר ג'ייסון לי, אודיה רש, עמנואל שריקי, ג'וליאנה מרגוליס, ליסה אדלסטין, מארק פוירשטיין, מייקל רפפורט, היוצרת איימי שרמן-פלדינו, הבמאית ננסי ספילברג (אחותו של הבמאי המפורסם סטיבן ספילברג שנעדר מהרשימה) והבמאי והתסריטאי איליי רות. כמו גם הישראלים - אריאל ורומן, מורן ושני אטיאס ונועה תשבי.
"כל מוות של אזרח בעזה הוא טרגי", המשיך המכתב, "אבל ישראל לא מכוונת לאזרחים. היא מכוונת לחמאס. הרגע שבו חמאס ישחררו את בני הערובה וייכנעו, זה הרגע שבו המלחמה קורעת הלב הזו תסתיים. זו האמת מאז מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר. השימוש במילים כמו 'כיבוש' כדי לתאר אזרחים יהודים המגנים על מולדת שראשיתה לפני אלפי שנים, והוכרה כמדינה על ידי האומות המאוחדות, מעוותת את ההיסטוריה. אמירה כזאת מחזקת את עלילת הדם המודרנית שמזינה שנאה אנטי-יהודית גוברת ברחבי העולם, בארצות הברית ובהוליווד".
2 צפייה בגלריה
ג'ונתן גלייזר
ג'ונתן גלייזר
ג'ונתן גלייזר
(צילום: Jordan Strauss/Invision/AP)
במהלך הטקס היוקרתי, נאומו של גלייזר זכה למחיאות כפיים רבות של שחקנים שישבו באולם, והביקורת עליו מתוך התעשייה הייתה מועטה. עם זאת, בימים האחרונים שחקנים בודדים הביעו את דעתם ברשתות החברתיות: "כמובן שיש לי דעות על הרבה דברים שקרו באוסקר, גם על השטיח האדום וגם על הבמה", כתבה למשל השחקנית מים ביאליק והוסיפה, "אבל זה מה שאני הולכת להגיד: הלוואי שכל בן אדם באוסקר היה לובש סרט צהוב כדי להראות תמיכה בכך שחמאס צריך להחזיר מיד את בני הערובה שנחטפו מבתיהם ב-7 באוקטובר - כולל אזרחים אמריקאים. הצעת הפסקת האש על השולחן דורשת החזרת נשים שבויות, קשישים ופצועים והיא נדחית על ידי חמאס. #BringThemHome".