הזמר אלטון ג'ון העיד היום (ב') כעד מטעם ההגנה במשפט שמתנהל נגד השחקן קווין ספייסי, שמואשם לכאורה בתקיפה מינית, באמצעות וידאו ששודר בבית המשפט בלונדון.
1 צפייה בגלריה
קווין ספייסי, אלטון ג'ון
קווין ספייסי, אלטון ג'ון
קווין ספייסי, אלטון ג'ון
(צילום: AP, Tristan Fewings/Getty Images)
זהו השבוע השלישי של המשפט שמתנהל נגד השחקן בן ה-63, שמכחיש את כל 12 סעיפי האישום נגדו בעוון מעשים שלכאורה בוצעו בארבעה גברים בין השנים 2013-2001. אותן העבירות התרחשו לכאורה בתקופה שבה ספייסי התגורר ועבד בעיקר בבריטניה, וכיהן כמנהל האמנותי של תיאטרון האולד ויק בלונדון.
ג'ון בן ה-73 נתן את עדותו בשידור וידאו ממונקו, ונשאל לגבי אירוע צדקה שערך בתחילת שנות ה-2000, ושספייסי נכח בו ובמהלכו לכאורה תקף מינית נהג. ג'ון אמר שספייסי נשאר ללון בבית שלו ושל בעלו בווינדזור לאחר האירוע, אבל העיד כי הוא "לא זוכר" את השתלשלות האירועים במדויק.
התובעת שאלה את ג'ון גם לגבי תמונה של אותו המתלונן כשהוא אוחז במטריה מחוץ לתיאטרון בלונדון, באותו הזמן שג'ון עזב את המקום. הזמר אמר שהוא לא מזהה את המתלונן ולא היה מבחין בו באותם הרגעים מכיוון ש"תמיד היה ממהר בטירוף" להגיע למכוניתו, כאשר הוא יצא מאירועים שבהם נכחו צלמים בחוץ. "גם אם המלכה הייתה שם, יכול להיות שלא הייתי שם לב", אמר.
בשבוע שעבר ספייסי הכחיש את ההאשמות נגדו, אך הודה כי בחלק מהמקרים "לא קרא נכון את הרמזים". בחקירה הנגדית שהובילה עורכת דין מטעם התביעה, נשאל זוכה האוסקר האם נוטה לתפוס או למשש אזורים אינטימיים של אדם שפגש לראשונה, השחקן השיב בשלילה והדגיש שהוא מתנגד למונחים "לתפוס או למשש".
יחד עם זאת ספייסי העיד בפני חבר המושבעים בלונדון כי הוא "אדם שאוהב להביע חיבה", וציין כי יכול להיות שיחבק מישהו אחרי היכרות ראשונה. כשנשאל לאופי ההיכרויות הללו ציין כי "כל מפגש שלנו כבני אדם, כל מפגש שהיה לי, הוא ייחודי. הנסיבות ייחודיות, כך גם האדם שמולך והאינטראקציה עצמה. אני לא יכול להגיד מה תמיד קורה. זה שונה בכל פעם".