השחקן הישראלי ליאור רז ("פאודה"), שיחד עם אבי יששכרוף יצר את סדרת המתח "פגע וברח" שעלתה לפני כשבועיים בנטפליקס ואף מככב בה, התארח אמש (ג') בתוכנית הלילה "לייט נייט עם סת' מאיירס" ברשת NBC ושוחח על הסדרה, על ההבדל בין התקציבים בארה"ב ובישראל, ועל סגנון העבודה הייחודי פה. צפו:
"אני ואבי שותפי לא ידענו שאני אהיה השחקן בסדרה כשכתבנו אותה", סיפר רז למאיירס כשנשאל אם זה כיף לכתוב סצנה כשהוא יודע כי הוא מי שיבצע אותה מול המצלמה, "אבל נטפליקס התקשרו וביקשו שאהיה שם". אחר כך, מאיירס שאל את רז בנוגע להבדלי התקציב בין סדרה ישראלית כמו "פאודה", ובין סדרה במימון אמריקני כמו "פגע וברח". "בישראל אין לך תקציב בכלל", ענה רז, "זה תקציב מאוד נמוך, מתקציב של פרק אחד ב'פגע וברח' הייתי יכול לצלם עשר 'פאודה'".
2 צפייה בגלריה
ליאור רז בריאיון לסת' מאיירס
ליאור רז בריאיון לסת' מאיירס
ליאור רז בריאיון לסת' מאיירס
(צילום מסך, NBC)
"כשאתה מצלם בארצות הברית", המשיך רז, "כל אחד יודע בדיוק מה הוא עושה. הצלם עושה את מה שהוא עושה, הארט עושה את מה שהוא עושה...בישראל הכל מעורבב. אז יום אחד, איש הבום יכול להגיד לך שהשמנת, והמאפר יכול להגיד לך 'זו הייתה סצנה גרועה. לא היית כל כך טוב בזה. אתה צריך לעשות את זה שוב'".
בהמשך אמר מאיירס שהוא מניח כי בשל ההצלחה הבינלאומית של "פאודה", את רז מזהים גם מחוץ לישראל. "יצאתי משדה תעופה ולקחתי 'אובר'", סיפר רז, "זה היה נהג הודי שזיהה את הקול שלי, וכמעט עשה תאונה: 'דורון! דורון! דורון!'".
2 צפייה בגלריה
מתוך "פגע וברח"
מתוך "פגע וברח"
מתוך "פגע וברח"
(צילום: באדיבות נטפליקס)
בינתיים, "פגע וברח" זוכה לביקורות מעורבות בארץ ובחו"ל, אולם זוכה להצלחה ברורה. לפי אתרים הבודקים את תכני הסטריימינג הפופולריים ביותר בשבוע נתון, "פגע וברח" נמצאת בראש רשימת התכנים הנצפים בנטפליקס מאז עלתה ב-6 לאוגוסט. באתר שקלול הביקורות Rottentomatoes.com, מוקמה "פגע וברח" בראש רשימת הסדרות הנצפות בשבוע האחרון - ובמקום השלישי ברשימת התכנים הנצפים, אחרי סרט המתח והפעולה "בקט" וסרט האנימציה Vivo.