בית משפט השלום בת"א החליט להקל בצורה משמעותית על מעצרו עד תום המשפט של שי אביטל שנאשם בעבירות מין, והאיזוק האלקטרוני שהיה מוצמד אליו יוסר. כמו כן, בחודשיים הקרובים הוא יוכל לעבוד במשרד תחת פיקוח של מפקח מאושר על ידי בית משפט. לצורך עבודתו יוכל סוכן הדוגמניות לשעבר לצאת ממעצר בית במהלך היום תחת פיקוח. ההחלטה תכנס לתקופה מחר ופרקליטות מחוז ת"א יכולים לערער עליה.
1 צפייה בגלריה
שי אביטל ביציאה מהכלא
שי אביטל ביציאה מהכלא
שי אביטל
(צילום: שאול גולן )
ליבת משפטו של שי אביטל - שלב ההוכחות - טרם החלה והוא יושב במעצר מזה כמה חודשים. לאחר שנחשפו כ-30 עדויות והוגשו נגדו 26 תלונות על הטרדות מיניות, הפרקליטות בחרה לגנוז 20 תלונות נגד אביטל - כשמתוכן שש נסגרו בעקבות התיישנות, תשע בגלל בקשתן של המתלוננות שלא להמשיך בחקירה בעניינן, וחמש בגלל שיקולים ראייתיים. בימים אלה, אביטל נאשם בעבירות מין בשתי נשים, ושלוש תלונות נוספות עדיין בחקירה. "היה לנו ברור מההתחלה שהתלונות ייגנזו", הגיבו אז על ההחלטה עורכי דינו של אביטל, ששי גז ושרון נהרי, "וגם במה שנשאר הוא יזוכה".
עו"ד ששי גזעו"ד ששי גזצילום: אביגיל עוזי
לפי כתב האישום, בזמן שאביטל היה בעלים של סוכנות Elite Model Israel ובעל השפעה בעולם הדוגמנות, הוא נהג לפנות לנשים צעירות ולהציע להן עבודה בדוגמנות. בשנת 2019 עבדה א"א בת ה-26 כברמנית במועדון בתל אביב, שם הכירה את אביטל ושמרה איתו על קשר ידידותי. כמה חודשים לאחר מכן, במהלך מסיבה שבה עבדה, הוביל אביטל את א"א לחדר במקום וביצע בה מעשים מיניים. המתלוננת ניסתה להזיז את ידו ודפקה על הדלת לעזרה, שנפתחה על ידי אלמוני.
כמו כן, בשנת 2014 הכיר אביטל את ב"ב, שהייתה בזמנו בת 15, ושמר איתה על קשר מקצועי. במהלך 2015 הזמין אותה אביטל לרכיבה בחוות סוסים, והמתלוננת נעתרה. כשהגיעו למקום הציע אביטל לב"ב כדור ורוד, לטענתו מסוג MD. לאחר שנטלה אותו, המתלוננת הרגישה מעורפלת וכי אינה שולטת בגופה. אז אביטל ניצל את מצבה וביצע בה מעשים מגונים.
אביטל זומן לראשונה לחקירה בתחילת אוקטובר 2021, אחרי שנאספו ונחשפו עדויותיהן של כ-30 נשים שהתלוננו כי הוא הטריד אותן מינית. עם זאת, מאז אותו זימון, אביטל עזב את הארץ. 26 תלונות הוגשו נגדו לבסוף, אך רק שתיים מהן הבשילו כאמור לכדי בקשת ההסגרה, שהובילו למעצרו באמסטרדם באוגוסט האחרון.
במרץ האחרון אביטל השתחרר מכלא ניצן למעצר בית באיזוק אלקטרוני, לאחר שערעור הפרקליטות נדחה, והוחלט כי ישהה במעצר בית באשקלון. השופט החליט בזמנו על סכום ערבות שאביטל נדרש לשלם על סך 750 אלף שקלים לחתימות ערבות, ו-600 אלף שקלים לערבות בנקאית.