סוכן הדוגמניות שי אביטל, שנאשם בעבירות מין בשתי נשים, השתחרר אחר הצהריים (יום שני) מכלא ניצן למעצר בית באיזוק אלקטרוני, לאחר שערעור הפרקליטות נדחה אתמול. השופט דחה חלק מהערר שהוגש נגד ההחלטה, ואביטל שוחרר ללא עיכוב ביצוע. הוא ישהה במעצר בית באשקלון. השופט גם העלה את סכום הערבות שאביטל נדרש לשלם - 750 אלף שקלים לחתימות ערבות, ו-600 אלף שקלים לערבות בנקאית.
2 צפייה בגלריה
שי אביטל ביציאה מהכלא
שי אביטל ביציאה מהכלא
שי אביטל ביציאה מהכלא
(צילום: שאול גולן )
ההחלטה לשחררו התקבלה בשבוע שעבר בתום תסקיר מבחן בנוגע למסוכנותו. התסקיר נערך בהוראת בית המשפט המחוזי בתל אביב, אחרי שהפרקליטות ערערה בחודש שעבר על החלטה קודמת של בית משפט השלום לשחרר את אביטל למעצר בית. המחוזי קבע אז כי בתום תסקיר המבחן ישוב התיק לפתחו של בית משפט השלום, ובשבוע שעבר נקבע כאמור פעם נוספת שיש לשחרר את אביטל למעצר בית.
אביטל, נזכיר, הוסגר לישראל מהולנד בתחילת השנה, שנה וחצי אחרי שעזב את ישראל ולא התייצב לחקירה שאליה זומן – בעקבות תלונותיהן של 26 נשים על פגיעה מינית מצדו. הוא נתפס בהולנד באוגוסט, והוסגר אחרי שבחר שלא לערער על ההליך. כשבועיים לאחר שהוסגר הוגש נגדו כתב אישום, אבל רק על עבירות מין בשתיים מתוך כלל המתלוננות, אחת מהן הייתה בת 16 בעת ביצוע המעשים הנטענים. יתר התלונות עדיין נמצאות בחקירה, אך אביטל לא עומת עדיין עם 24 הנשים האחרות.
2 צפייה בגלריה
שי אביטל ביציאה מהכלא
שי אביטל ביציאה מהכלא
שי אביטל ביציאה מהכלא
(צילום: שאול גולן )
לפי כתב האישום, בזמן שהיה אביטל בעלים של סוכנות "Elite Model Israel" ובעל השפעה בעולם הדוגמנות, הוא נהג לפנות לנשים צעירות ולהציע להן עבודה בדוגמנות. בשנת 2019 עבדה א"א, אז בת 26, כברמנית במועדון בתל אביב ושם הכירה את אביטל ושמרה איתו על קשר ידידותי. כמה חודשים לאחר מכן, במהלך מסיבה בה עבדה, הוביל אביטל את א"א לחדר במקום וביצע בה מעשים מיניים. המתלוננת ניסתה להזיז את ידו ודפקה על הדלת לעזרה, שנפתחה על ידי אלמוני.
כמו כן, כך לפי האישום, בשנת 2014 הכיר אביטל את ב"ב, שהייתה באותה עת בת 15, ושמר איתה על קשר מקצועי. במהלך 2015 הזמין אותה אביטל לרכיבה בחוות סוסים, והמתלוננת נעתרה. כשהגיעו למקום הציע אביטל לב"ב כדור ורוד, לטענתו מסוג MD. לאחר שנטלה אותו, המתלוננת הרגישה מעורפלת ושאינה שולטת בגופה. אז, כך נטען, אביטל ניצל את מצבה וביצע בה מעשים מגונים.
עורכי הדין ששי גז ושרון נהרי המייצגים את אביטל מסרו: "שמחים שהנאשם סוף סוף שוחרר על ידי ארבעה שופטים. על כל שחרור הפרקליטות הגישו ערר ונלחמו. מכל הפרשה הגדולה שהתחילה ברעש תקשורתי גדול נותרו שני אישומים מינוריים, בפרשה המינית מכל 30 התלונות נותרו שתי תלונות על מעשים מגונים וגם בהן נזכה אותו בבית המשפט".