אחרי שבשנה שעברה התקיים באופן מקוון, פסטיבל חיפה יתקיים השנה בחול המועד סוכות במתכונת רגילה מול קהל. סרט הפתיחה יהיה "מים שקטים" של זוכה האוסקר טום מקארת'י ("ספוטלייט"), שמגיע לכרמל אחרי הבכורה בפסטיבל קאן. הסרט עוקב אחר אב (מאט דיימון) שיוצא למסע להוכחת חפותה של בתו (אביגייל ברסלין) שנעצרה בצרפת ועומדת למשפט על רצח.
מדובר באחד הסרטים הבולטים שהקורנו בפסטיבל קאן האחרון, אף שהוא הוקרן מחוץ לתחרות. בתום הקרנתו נכתב ב-ynet כי "הסרט הוא המוצלח מבין הסרטים האמריקניים בקאן" ושניכר שהוא מכוון לאוסקר הבא. מאט דיימון מגלם בסרט גבר מאוקלהומה שממריא למארסיי כדי לבקר את בתו שמרצה עונש מאסר על רצח, ויוצא לחקירה עצמאית לטיהור שמה. המפגש בין הרדנק הלא מתפקד והתרבות המקומית הזרה לו מניע את העלילה למקומות מעניינים. יחסיו עם המקומיים - אלו שמקבלים אותו בברכה ואלה שלא - אומרים משהו על ההתנשאות האמריקנית בזירה הבינלאומית.
2 צפייה בגלריה
מים שקטים
מים שקטים
מתוך "מים שקטים", סרט הפתיחה של הפסטיבל
בתוך כך התפרסמה גם התוכניה הבינלאומית של הפסטיבל (התוכנית הישראלית כבר פורסמה), ובה ניתן למצוא כמה מהסרטים המדוברים של השנה האחרונה כמו "טיל חדש", סרטו החדש של שון בייקר ("פרויקט פלורידה"), שעשה את בכורתו בפסטיבל קאן האחרון ושני הסרטים של הבמאי היפני ריוסוקה המגוצ'י. לצידם אפשר למנות גם את סרטיהם החדשים של פול שרדר, אלדיקו אניידי, בן ציזליין, סלין שיומה ופול ורהובן ("אינסטינקט בסיסי").
במסגרת האירועים המיוחדים שיתקיימו במהלך הפסטיבל כדאי לציין את הקרנת הבכורה של "תמונת הניצחון", סרטו החדש והמצופה של אבי נשר. בפסטיבל יתקיים גם מפגש מיוחד עם חגי לוי על יצירתו החדשה "תמונות מחיי הנישואים", עיבוד טלוויזיוני ליצירתו של אינגמר ברגמן שהופק על ידי HBO ושמוצג בימים אלה בפסטיבל ונציה. לצד זאת גם יוקרן בבכורה הסרט "כנופיית רחוב: איך הגענו לרחוב סומסום", המספק הצצה אל אחורי הקלעים של תוכנית הילדים המפורסמת. בנוסף יתקיים קונצרט מחווה לחביב שחאדה חנא בעיבודים מיוחדים למיטב היצירות שהלחין לסרטים כמו "ביקור התזמורת", "ויהי בוקר" ו"עץ לימון".
2 צפייה בגלריה
מתוך "תמונת הניצחון"
מתוך "תמונת הניצחון"
מתוך "תמונת הנצחון"
(צילום: עמית יסעור)