בעקבות התאונה הטראגית על סט הסרט Rust אמש (ה') שעלתה בחייה של מנהלת הצילומים, ופצעה את במאי הסרט - צילומי המערבון של אלק בולדווין הושהו. "כל חברי הקאסט והצוות הרוסים לחלוטין מהטרגדיה היום", נכתב בהצהרה מטעם הפקת הסרט, "ואנו שולחים את תנחומינו הכנים למשפחתה של הלינה ולאהוביה. עצרנו את ההפקה של הסרט לזמן בלתי מוגבל ואנו משתפים פעולה עם חקירתה של משטרת סנטה פה. אנו נספק שירותי ייעוץ לכל מי שקשור לסרט ונפעל לעבד את האירוע הנוראי הזה".
האירוע המצער התרחש באולפנים מוכרים בניו מקסיקו, לא רחוק מסנטה פה. לפי משרד השריף במקום, בולדווין בן ה-68 הוא זה שירה באביזר האקדח, ירי שכתוצאה ממנו נהרגה הלינה האצ'ינס, מנהלת הצילומים ונפצע במאי הסרט ג'ואל סאוזה, המאושפז בבית החולים. לפי הדיווח בולדווין תושאל בדמעות על ידי המשטרה המקומית, הוא שיתף פעולה ומסר הצהרה. אולם כרגע לא בוצעו מעצרים.
אין זו הפעם הראשונה שתאונת מוות מתרחשת על סט של סרט. הידועה מכולם ככל הנראה התרחשה בשנת 1993, כאשר בנו של אייקון אמנויות הלחימה ברוס לי, ברנדון, נורה בשוגג ונהרג במהלך צילומי הסרט "העורב". הסרט יצא לאור שנה מאוחר יותר ולי אף זכה לשבחים. משפחת לי הגיבה לטרגדיה הנוכחית וצייצה בטוויטר: "ליבנו יוצא אל משפחותיהם של הלינה האצ'ינס וג'ואל סאוזה וכל המעורבים בתאונה ב-Rust. אסור שאף אחד ייהרג על ידי אקדח על סט צילומים. נקודה". ברשתות רבים תהו כיצד כמעט 30 שנה אחרי המקרה של לי, טרגדיה כזו יכולה להתרחש שוב ונמתחה ביקורת על השימוש באקדחים על סט צילומים.
2 צפייה בגלריה
סט הצילומים של הסרט RUST
סט הצילומים של הסרט RUST
סט הצילומים של הסרט RUST
(AP)
2 צפייה בגלריה
אלק בולדווין
אלק בולדווין
אלק בולדווין
(AP)
שחקנים נוספים בהוליווד הגיבו על המקרה והביעו את תנחומיהם. מקצתם כתבו בחשבון האינסטגרם של האצ'ינס, והגיבו על הווידאו האחרון שהעלתה ובו היא נראית רוכבת על סוס באזור צילומי הסרט בניו מקסיקו. דווין ג'ונסון כתב: "אני כל כך מצטער. נוחי בקלות. אהבתי וכוחותיי למשפחה". אלייז'ה ווד צייץ: "חדשות מזעזעות והרסניות על הצלמת הלינה האצ'ינס. לבי יוצא אל המשפחה".
"אני בהלם. הייתי כל כך בר מזל שהלינה האצ'ינס הייתה מנהלת הצילומים שלי ב-Archenemy", כתב השחקן ג'ו מנגניילו אשר עבד עם האצ'ינס בעבר והוסיף, "כישרון מדהים ואדם נהדר. אני לא מאמין שזה יכול לקרות ביום הזה ובעידן הזה... אבק שריפה מאביזר אקדח יכול להרוג חבר צוות? איזו טרגדיה נוראה. לבי יוצא אל המשפחה".
הבמאי ג'יימס גאן כתב בתגובה: "הפחד הכי גדול שלי הוא שמישהו ייפגע באורח אנוש על אחד מהסטים שלי. אני מתפלל שזה לעולם לא יקרה. לבי יוצא לכל מי שנפגע מהטרגדיה היום ב-Rust, במיוחד הלינה האצ'ינס ומשפחתה". ופטרישיה ארקט צייצה: "לבי יוצא אל משפחתה של הלינה האצ'ינס. איזה אובדן שובר לב. שולחת תפילות לג'ואל סאוזה. אני בטוחה שכולם הרוסים".
האצ'ינס בת ה-42, הייתה אחת מהכוכבות העולות בהוליווד ואף נכללה ברשימת הצלמים שכדאי לצפות בהם משנת 2019 של גילדת צלמי הקולנוע האמריקנית. כבת של חייל, האצ'ינס גדלה בבסיס סובייטי בחוג הארקטי ולמדה מאוחר יותר בקייב שבאוקראינה. היא החלה לעבוד בקולנוע דוקומנטרי בבריטניה ולאחר מכן הגיעה ללוס אנג'לס ללמוד צילום קולנוע. ברשימת הסרטים שלה ניתן למצוא את סרט האימה "דרלין" וסרט נוסף שסיימה לצלם ממש לפני שהתחילה לעבוד על Rust.