אביזר האקדח שבו אלק בולדווין ירה בשוגג למוות במנהלת הצילומים ובבמאי שנפצע הוכרז כבטוח לשימוש על ידי עוזר הבמאי של הפקת הסרט Rust - כך נאמר בתצהיר שקיבל משרד השריף של מחוז סנטה פה, אשר הגיע לידי ה"ניו יורק טיימס".
4 צפייה בגלריה
אלק בולדווין
אלק בולדווין
אלק בולדווין
(AP)
על פי התצהיר המדובר, לפני הסצנה הכריז עוזר הבמאי "אקדח קר" (Cold Gun) - ביטוי שמשמעותו שאביזר האקדח הינו בטוח לשימוש ולא טעון בתחמושת חיה. אולם כשבולדווין לחץ על ההדק, הוא ירה קליע שפגע אנושות בחזה של הצלמת הלינה האצ'ינס ופגע בכתפו של במאי הסרט, ג'ואל סוזה. עוד מדווח ה"טיימס" כי על פי התצהיר - האצ'ינס עמדה לפני סוזה במהלך האירוע הקטלני. לדברי עוזר הבמאי, "הוא לא ידע שישנם כדורים חיים באביזר האקדח", שכן הוא הוכן מראש לשימוש על ידי נשק (Armorer).
התצהיר מציין גם כי לאחר שנורתה הירייה, הנשק קיבל את אביזר האקדח והוציא את התרמילים המשומשים מתוכו לפני שהעביר אותו לידי המשטרה. על פי ה"טיימס", גם התלבושת שבולדווין לבש על הסט הועברה למשטרה, שטענה כי "היה נראה שהיא מוכתמת בדם". בנוסף, התצהיר מכיל צו חיפוש המבקש לבחון את הבניין שבו אירעה התקרית, ובמסגרתו יילקחו ראיות ביולוגיות מאביזר האקדח, ויעיינו בכל קטע שתועד על ידי מצלמות.
4 צפייה בגלריה
אלק בולדווין
אלק בולדווין
אלק בולדווין
(AP)
על פי אתר Albuquerque Journal, בשיחת הטלפון שנעשתה למשטרה מהסט, אישה שהזדהתה כעורכת תסריט התקשרה לדווח על שני פצועים שנורו על ידי אביזר אקדח וביקשה עזרה בדחיפות. כשנשאלה אם האקדח היה טעון בכדורים אמיתיים, השיבה: "אני לא… אני לא יכולה להגיד לך את זה. עוזר הבמאי ה*** שצעק עליי בארוחת הצהריים ושאל אותי על תיקונים - הבן *** הזה - הוא היה אמור לבדוק את האקדחים, הוא אחראי למה שקרה על הסט".
על פי אתר "דדליין", מקורות שונים חושפים כי זאת לא הייתה התקרית הבטיחותית הראשונה על סט הסרט Rust - לפחות אחת מהן כללה ירי בשוגג של נשק ששומש בסצנה כמה ימים לפני כן. "אקדח פלט שתי יריות בבקתה סגורה", סיפר המקור, "הם פשוט ירו בקול רם - אדם החזיק את האקדח בידיים וזה פשוט קרה".
4 צפייה בגלריה
הלינה האצ'ינס
הלינה האצ'ינס
הלינה האצ'ינס
(צילום: AP)
כמו כן, נודע כי שעות בודדות לפני התקרית הקטלנית, שבעה עובדים מצוות הצילום של הסרט ארזו את חפציהם והתפטרו עקב מספר תלונות. "ציינו בפניהם הכל - מהלנת שכר במשך שלושה שבועות, לקיחת הסדרי השינה שלנו במלונות על אף שביקשנו אותם בחוזה שלנו, חוסר בטיחות סביב נגיף הקורונה, ומעל לכל - נהלי בטיחות ירי לקויים! ובטיחות לקויה על הסט, נקודה!", כתב אחד מחברי צוות הצילום בעמוד הפייסבוק הפרטי שלו. לאחר שעזבו, הוא טען כי בהפקה "הביאו ארבעה אנשים שאינם מהתאגיד כדי להחליף אותנו, וניסו להזעיק שוטרים כדי להרתיע אותנו". כמו כן, נאמר שעוד לפני תחילת צילומי הסרט היו מספר נשקים שדחו את הצעת התפקיד בשל חששות לגבי תקציב הסרט והכמות העצומה של כלי הנשק שהתבקשו לעשות בהם שימוש.
LCC, חברת ההפקה שאמונה על הסרט, הגיבה לאתר "דדליין": "הביטחון של הקאסט והצוות שלנו הוא בעדיפות העליונה של הפקת Rust, וכל מי שקשור לחברה שלנו. על אף שלא היינו מודעים לאף תלונה רשמית שנעשתה בנוגע לבטיחות התחמושת או האביזרים על הסט, אנחנו נערוך חקירה פנימית של המפיקים שלנו, בזמן שההפקה בהשהייה. נמשיך לשתף פעולה בחקירתן של רשויות סנטה פה, ונציע שירותי בריאות הנפש לקאסט ולצוות במהלך התקופה הטרגית הזו".
4 צפייה בגלריה
סט הצילומים של הסרט RUST
סט הצילומים של הסרט RUST
סט הצילומים של הסרט RUST
(AP)
על פי אתר "דדליין", הרשויות אישרו כי בנוגע לחקירה המשטרתית - גם בולדווין וגם הנשק של הסרט, שטיפל בכל אביזרי האקדח, נחקרו ולבסוף שוחררו באותו היום. לדבריהם, טרם הוגשו אישומים ולא נעשו מעצרים, "אולם חקירתנו ממשיכה".
התאונה הטרגית התרחשה כאמור ביום חמישי על סט הצילומים של Rust, סרט עצמאי שבו בולדווין משחק ומשמש כמפיק-שותף. לפי דיווחי הרשויות, בשעה 13:50 (זמן מקומי) בולדווין ירה באביזר אקדח במסגרת צילומי הסרט, אולם הנשק שהיה אמור להיות מנוטרל ירה כדור חי. בתקרית נהרגה, כאמור, מנהלת הצילומים של הסרט, הלינה האצ'ינס בת ה-42 ונפצע הבמאי ג'ואל סוזה שפונה לבית החולים ושוחרר מאז. בולדווין בן ה-68 הגיע לתחנת המשטרה בסנטה פה מרצונו החופשי ואף נתן הצהרה. בתמונות שצולמו לאחר התקרית הוא נראה נסער. אתמול (ו') הגיב לראשונה לתקרית בעמוד הטוויטר שלו: "אין מילים שיעבירו את ההלם והעצב בנוגע לתאונה הטרגית שלקחה את חייה של הלינה האצ'ינס, אישה, אם וקולגה מאוד מוערכת של כולנו. אני משתף פעולה באופן מלא עם חקירת המשטרה כדי לטפל ולהבין איך הטרגדיה הזו התרחשה".