שעות לאחר האסון שאירע בטקסס במהלך הופעת הפתיחה שלו ב"אסטרוורלד", פסטיבל המוזיקה שיזם ושאותו הוא מוביל, הראפר טראוויס סקוט שיתף בציוץ את תחושותיו הקשות והבטיח לתמוך במשטרה שחוקרת את האירוע - ולתמוך במשפחות שאיבדו את יקיריהן.
1 צפייה בגלריה
טראוויס סקוט
טראוויס סקוט
טראוויס סקוט
(צילום: AP)
"אני הרוס לחלוטין ממה שהתרחש אמש", כתב סקוט, "אני שולח את תפילותי למשפחות וכל מי שנפגע ממה שקרה בפסטיבל אסטרוורלד. למשטרת יוסטון יש את תמיכתי המלאה בעת שהם ממשיכים לחקור את אובדן החיים הטראגי. אני מחויב לעבוד יחד עם הקהילה ביוסטון, לרפא ולתמוך במשפחות שזקוקות לכך".
לפי הדיווחים, האסון בהופעת הפתיחה של הפסטיבל התרחש כאשר 50 אלף הצופים התקרבו לבמה המרכזית. אל המקום הגיעו כוחות רבים של משטרה וכבאות. מפקד המשטרה המקומית, סמואל פנה, אמר כי מארגני הפסטיבל עצרו אותו ברגע שנראה היה שאנשים נפגעו. פנה ציין כי הקהל החל לדחוף קדימה לכיוון הבמה, מה שהוביל לפציעתם של צופים. "אנשים איבדו הכרה, והמהומה החריפה כשהוכרז אירוע רב נפגעים", הוא הוסיף.
כלי תקשורת ביוסטון דיווחו כי לתקרית הקטלנית קדם דוחק כבד בכניסה. בתיעוד מהמקום שפורסם ברשת KHOU 11 המקומית נראו צופים רבים דוחפים בכניסה, כשחלקם מדלגים מעל צופים אחרים שנפלו כתוצאה מהדוחק. ראוי לציין שגם במהלך פסטיבל אסטרוורלד הקודם, שהתקיים ב-2019, נפצעו שלושה בני אדם כשהקהל המתאסף שעט ופרץ את הכניסה כדי להיכנס למתחם המופע.
הרשויות ביוסטון הקימו מרכז לאיתור נעדרים עבור משפחות שלא הצליחו ליצור קשר עם קרוביהן. מפקד המשטרה ציין כי אף שצוותי רפואה היו במקום שבו התקיימה ההופעה, ברגע שהחלו צופים להימחץ - הצוותים לא עמדו בעומס. "אנחנו הולכים לחקור ולגלות. נמצא בדיוק מה קרה - מה גרם לדוחק", הוא הוסיף.
ג'ואי גוארה, מבקר המוזיקה של העיתון יוסטון כרוניקל שנכח בפסטיבל במשך מרבית היום, סיפר ל-BBC על מה שראה שם: "במהלך ההופעה של טראוויס סקוט היו מספר פעמים שבהם ניתן היה לראות רכבי-חירום עוברים דרך הקהל, אבל ההופעה המשיכה תוך כדי. טראוויס סקוט עצמו עצר את ההופעה מספר פעמים כדי להצביע על אנשים מקדימה שהיו במצוקה או נזקקו לעזרה, והוא דאג שהמאבטחים יבואו לעזור להם. אני לא חושב שהוא היה מודע לקנה המידה של מה שמתרחש".