קמה משבעה על אחותה שנרצחה בטבח חמאס וחזרה לשדר מהדרום: העיתונאית חן זנדר מחדשות 13 חזרה היום (א') לדווח מהדרום, אחרי ששכלה את אחותה, נועה, רק בת 22, שנרצחה על ידי מחבלי חמאס המתועבים במסיבה ברעים ב-7 באוקטובר.
חן זנדר חוזרת לשידור אחרי מות אחותה
(צילום מסך: מתוך חדשות 13)
במשך ימים ארוכים זנדר ומשפחתה לא ידעו מה עלה בגורל אחותה והיא נחשבה לנעדרת, אולם מאוחר יותר התברר כי היא נרצחה עוד באותו יום שבת ארור. "ההחלטה לחזור ולשדר הייתה די ברורה", סיפרה זנדר בחדשות 13, "זה היה שאלה של זמן כי ידעתי שזה משהו שאני צריכה לעשות קודם כל בשביל עצמי וגם בשביל נועה.
בשבועיים האחרונים אנחנו לומדים להסתדר עם חיים חדשים, להתמודד עם חיים חדשים - חיים שבהם הלב שבור, שיש בור מאוד גדול בבית ואצל כל אחד ואחת מאיתנו. כמו שאנחנו לומדים להסתדר עם מציאות חדשה ואיומה, סיוט מאוד גדול שנקלענו אליו, כך גם הרבה מאוד משפחות במדינת ישראל".
2 צפייה בגלריה
חן זנדר
חן זנדר
חן זנדר
(צילום: חדשות 13)
זנדר הוסיפה כי חלק מההחלטה לחזור ולעבוד באופן מידי נעשה גם בשביל אחותה המנוחה. "היא מאוד אהבה את מה שאני עושה והייתה גאה בעשייה שלנו בטלוויזיה ובחדשות. אחד הדברים שהיא מאוד הייתה רוצה שאעשה זה לחזור לעשות את מה שעושה לי טוב, את מה שממלא אותי, את מה שיאפשר לי להתמודד עם הסיטואציה הכל כך מורכבת.
"הרי כל אחד מאיתנו באולפן ובשטח עושים את מה שאנחנו עושים לא רק בשבילנו, אלא בשביל לתווך לאנשים שצופים בנו את המציאות הקשה בחוץ ואני חושבת שזו הדרך שלי להתמודד. נועה תמיד איתי ועם כל אחד מאיתנו והיא תמשיך להיות. אני מרגישה שזו הדרך שלי להתמודד עם המציאות החדשה הזאת, לרדת לדרום. אני מרגישה שכאן אני צריכה להיות".
2 צפייה בגלריה
נועה זנדר
נועה זנדר
"היא תמיד איתי ועם כל אחד מאיתנו, והיא תמשיך להיות". אחותה של חן זנדר, נועה ז"ל
עוד אמרה כי על אף החזרה לעבודה והניסיון שבשגרת הדיווחים, בלילות ובבקרים היא מוצאת את הזמן להתאבל. "זה הזמן שלי להיות לבד ולהתפרק ולכעוס ולכאוב, אבל במהלך היום אני גם רוצה להמשיך את השגרה ההזויה הזאת, ובעיקר להמשיך איתה ואיתי. אני בטוחה שזה מה שאנחנו צריכים לעשות - לחזור לעבוד, להילחם, לנצח בשבילה. זה מה שאני עושה, אני עומדת פה גם בשביל נועה שלי".
זנדר גם ספדה לאחותה והוסיפה: "היא ידעה לטרוף את העולם, ידעה לעשות טוב לאנשים ולעצמה, ועד הרגע האחרון במסיבת הדמים הארורה היא רקדה ונהנתה. הנסיבות טרגיות וקשות, יכאב לנו כל החיים, אבל כשמסתכלים על התמונות שלה היא לא הפסיקה לחייך. נשבענו לבחור בחיים".