למעלה מחודש מאז שפרצה מלחמת חרבות ברזל, הזמר, היוצר והגיטריסט אריק קלפטון מגיב למתרחש באמצעות סרטון חדש שפרסם בעמודי הרשתות החברתיות שלו, שמלווה בתמונות ההרס בעזה.
בסרטון, שאותו כינה הזמר Voice of a Child כשברקע נשמעת נגינת הגיטרה של קלפטון, מופיעות עשרות תמונות של ילדים מעזה, הפגנות פרו-פלסטיניות ברחבי העולם, כמו גם ההרס המסיבי שהתרחש ברחבי הרצועה. עם זאת, קלפטון בחר שלא להתייחס לצד הישראלי, לטבח שנעשה ב-7 באוקטובר על ידי מחבלי החמאס, ל-1,400 הנרצחים או 237 החטופים שנמצאים בשבי בעזה.
1 צפייה בגלריה
אריק קלפטון
אריק קלפטון
אריק קלפטון
(צילום: Gareth Cattermole)
בתגובה לסרטון שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו, כתב הגיטריסט הישראלי יוחאי פורטל, "'קול של ילד', אלא אם אתה יהודי-ישראלי, כמובן". עמית גבאי, גולש ישראלי נוסף, כתב: "בתור מעריץ ענק שהמוזיקה שלך שינתה את חייו - אני מאוד מאוכזב. האם אתה יודע משהו על ה-7 באוקטובר 2023? איך חמאס ערף ראשים של תינוקות לעיני הוריהם? נשים שנאנסו לעיני בעליהן בזמן שהתינוק שלהן הוכנס לתנור המטבח? משפחות שנשרפו בחיים בבתיהן, בעוד אלה שניסו לברוח נורו בלב קר או נחטפו לעזה? בזמן שצה"ל מרסק את חזירי החמאס, הוא נותן לאוכלוסייה האזרחית לעבור לאזורים בטוחים בעזרת מסדרון הומניטרי, וחמאס מנסה לעצור זאת באמצעות ירי לעבר בני עמם! אגב, הילדים החטופים, הנשים, הגברים, הקשישים והחיילים לא פגשו אף פקיד של הצלב האדום, וגם לא קיבלנו מהם סימן חיים אמיתי. הייתי מעדיף שלא תאמר את דעתך הרעה בעניין הזה. אני עצוב בשבילך".
על אף שהופיע בישראל בעבר, זוהי אינה הפעם הראשונה שקלפטון בוחר להתייחס לסוגיות פוליטיות בהקשר הישראלי. רק בחודש מרץ האחרון חתם הזמר על עצומה המגנה את החלטת עיריית פרנקפורט לבטל את הופעתו של רוג'ר ווטרס בעקבות התבטאויותיו האנטישמיות והאנטי-ישראליות. כמו כן, בחודש אוגוסט אמר המוזיקאי בראיון לערוץ היוטיוב The Real Music Observer כי הוא כמעט הסיר את תמיכתו במועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית רוברט קנדי ג'וניור מכיוון שהצהיר על עצמו כפרו-ישראלי לאחר שהתחרט על ציוץ שלו שבו חיזק את ווטרס לאחר סערת הלבוש דמוי-המדים הנאצים שלבש בהופעתו (וזמן קצר לאחר מכן מחק אותו). "היה לי קשה בשלב מסוים שהוא מחק ציוץ על רוג'ר בגלל העמדה שלו על המתרחש במזרת התיכון והפוליטיקה הישראלית-פלסטינית", אמר אז קלפטון, "כמעט משכתי [את תמיכתי] - לא ידעתי אם אני בכנות תומך בזה שרוברט אומר 'אני פרו-ישראל וגם משפחתי תמיד הייתה פרו-ישראלית'".