בשבוע שעבר רוג'ר ווטרס הופיע בברלין, ולאחר הופעותיו שכללו מסרים שעל פי טענות ברשת מזכירים ייצוגים אנטישמיים וכאלה המהדהדים מסרים נאצים, הקהילה היהודית מארגנת מחאה לקראת הופעתו הבאה, שתתקיים ב-28 במאי ב-Festhalle בפרנקפורט - כך לפי דיווחים שעלו ב-BILD הגרמני. בנוסף, באתר "הטלגרף" הבריטי אישרו את הדיווחים שלפיהם מתקיימת חקירה משטרתית כלפי מחוותיו של רוג'רס על הבמה בחשד להסתה לשנאה.
"אנו חוקרים חשד להסתה לשנאה כלפי ציבור מסוים מכיוון שהבגדים שנלבשו על הבמה, המזכירים לבוש של קצין אס.אס, יכולים להאדיר או להצדיק את השלטון הנאצי, ובכך להפר את שלום הציבור", אמר דובר המשטרה מרטין הלווג לסוכנות הידיעות AFP, שאישרה דיווח מוקדם יותר באתר Jewish News.
לכתבות נוספות במדור מוזיקה:
ראש עיריית פרנקפורט, מייק יוזף, התבטא בעד איסור הופעותיו של ווטרס כבר בחודש ינואר: "אני עומד על דעתי - לאנטישמיות אין מקום בפרנקפורט, במיוחד לא בפסטהאל", אמר. "בכיכר מול האולם קיים לוח זיכרון שמנציח את אירועי נובמבר 1938, אז הובאו לשם 3,000 יהודים, שבהמשך גורשו למחנות ריכוז. יש לנטרל כל צורה של אנטישמיות".
גם נציב האנטישמיות בפרנקפורט, אוו בקר, הביע את דעתו לגבי קיום המופע: "ווטרס משווה את אנה פרנק ואת הרצח ההמוני של שישה מיליון יהודים עם גורלה האישי של עיתונאית שמתה בעקבות ירי בגדה המערבית - זה יחס נוראי כלפי השואה ומעלה שאלות בנוגע לאחריותו פלילית".
1 צפייה בגלריה
רוג'ר ווטרס
רוג'ר ווטרס
רוג'ר ווטרס
(צילום: AP Photo / Chris Pizzello)
במהלך סיבוב ההופעות של ווטרס שבימים אלה עובר בגרמניה ושנקרא This Is Not a Drill ("זהו לא תרגיל") נעשה שימוש בבלון ענק דמוי חזיר שעף מעל הקהל, ושעליו מוטבעים סממנים שונים כמו מגן דוד יהודי, ובשלבים אחרים של המופע מוקרנות על המסך שמות של קורבנות מרחבי העולם. כך באחד המקרים, לפי סיקור שעלה ב-ynet מהופעתו של ווטרס במדיסון סקוור גארדן בקיץ, בעת ביצוע השיר The Powers That Be, הוקרנה על המסך הענק שקופית עם שמה של שירין אבו עאקלה, העיתונאית הפלסטינית של רשת אל-ג'זירה שנהרגה מפגיעת קליע במהלך חילופי אש בין כוח צה"ל לבין חמושים פלסטינים. תיאור התקרית כפי שהופיעה בשקופית: "מקום: ג'נין, פלסטין. הפשע: היותה פלסטינית. העונש: מוות".
"הוא מעביר אינפורמציה לא נכונה על ישראל. הוא אנטי-ציוני, אנטי-ישראל, והאמת היא שזו אנטישמיות, ולכן אנחנו מתנגדים שהוא פה", אמר ל-ynet יובל דוד אחד המפגינים שנכח בכניסה לאולם בניו יורק באותו המופע, שלדבריו פגש בווטרס בעבר, "הוא מאוד גלוי עם מה שהוא אומר, הוא אומר את זה במהלך המופע, והוא כותב על זה".
פורסם לראשונה: 22:34, 25.05.23