משפטו של השחקן ג'ונתן מייג'ורס, שנעצר בחודש אפריל באשמה שתקף את חברתו לשעבר לכאורה, צפוי להתרחש רק בחודש אוגוסט. אבל בימים האחרונים שמו של השחקן עולה לכותרות כאשר חלו התפתחויות נוספות בנושא, כשהבוקר (ו') פורסם תחקיר מעמיק במגזין "רולינג סטון" שמצייר את מייג'ורס כאדם מתעלל עוד מצעירותו, ובמקביל, לפני מספר ימים הצוות המשפטי של השחקן הגיש תלונה נגדית נגד חברתו לשעבר, בטענה שהיא זו שתקפה את מייג'ורס, ולא ההיפך.
2 צפייה בגלריה
ג'ונתן מייג'ורס
ג'ונתן מייג'ורס
ג'ונתן מייג'ורס
(צילום: Joe Maher / GettyimagesIL)
המגזין האמריקני ניהל חקירה בת שלושה חודשים שבמהלכה שוחח עם למעלה מ-40 אנשים שהכירו את מייג'ורס בתקופות שונות לאורך חייו - החל מלימודיו בבית הספר למשחק, דרך סלילת הקריירה ההוליוודית שלו ומבעד למערכות היחסים שניהל. לפי אותו התחקיר, רבים תיארו את השחקן בן ה-33 כאדם "מורכב, לא צפוי ולעיתים גם אלים, שהמזג שלו עלול להתהפך ברגע ממקסים למנוכר". כל האנשים שהסכימו להתראיין לאותה הכתבה ביקשו ששמם לא ייחשף, אם מתוך חשש לקריירה שלהם או ליחסיהם האישיים עם השחקן.
לכתבות נוספות בנושא:
מייג'ורס בן ה-33 הפך לאחד מהשחקנים הצעירים המובילים והמדוברים בתעשייה ההוליוודית. הוא היה מועמד לאמי על תפקידו בסדרה "ארץ לאבקראפט" של HBO, וכיכב בחודשים האחרונים בסרטים "קריד 3" והסרט Magazine Dreams, שם זכה לשבחים רבים על תפקידו כמפתח-גוף אובססיבי ומעורער.
אך מבעד לסיפורים הרבים שעלו ב"רולינג סטון", עולה דפוס חוזר של התעללות פיזית ורגשית שהחל עוד כשמייג'ורס למד בבית הספר לדרמה של ייל, שם הוא היה מעורב בקטטות פיזיות. אותו הדפוס עלה גם בעבודה על סטים של סרטים ותוכניות טלוויזיה, כשהעבודה מולו העלתה חששות אצל חלק מאנשי הצוות. עוד נטען כי השחקן יצר אווירה תחרותית, למרות שבית הספר שאף לאווירה בטוחה. "ההתנהגות שלו הייתה בעייתית מאוד", נמסר באחת העדויות. "הרבה אנשים בסביבתו חשו שהם בסכנה פיזית, ומתח מנטלי בגללו".
בהמשך, גם אנשים שעבדו עם השחקן אמרו שהוא יצר אווירה של פחד מהתנהגותו הלא צפויה, כך עדויות מסט הסרט האחרון שלו, Magazine Dreams, מאירות התנהגות דומה למה שחבריו ללימודים תיארו - כששני אנשי הפקה דיווחו למגזין שמייג'ורס דחף אדם על הסט של הסרט בצרחות.
לצד התלונות שעלו במהלך העבודה המקצועית עם השחקן, למגזין הגיעו גם יותר מ-12 עדויות בנוגע להתעללות במהלך שתי מערכות יחסים רומנטיות שניהל - כששתיהן כללו התעללות רגשית, ואחת כללה אף התעללות פיזית. האישה שהגישה תלונה נגד השחקן בעוון חניקה אמרה לחברתה שמערכת היחסים איתו הייתה "עינוי רגשי". מאותן השיחות עם העדות, שהיו חברות של הנשים שעמן הוא ניהל מערכת יחסים, עלה פחד: "כצופה מהצד זה גרם לי המון אי-נוחות", אמרה אחת העדות.
2 צפייה בגלריה
ג'ון מייג'ורס
ג'ון מייג'ורס
ג'ון מייג'ורס
(צילום: gettyimages)
לפי תשע עדויות בנוגע למערכות יחסים שהשחקן ניהל, על אף כי בהתחלה מייג'ורס הראה כוונות רומנטיות, במהרה העניין הפך ל"התעללות קיצונית, פיזית ורגשית", כך נמסר באחת ההצהרות, עד למצב ש"הוא חנק אותה". אותה האישה ניסתה לעזוב את מייג'ורס כמה פעמים, אך נשארה. עדויות נוספות מצביעות על דפוס אלים בקשר אחר, כשהשחקן נהג להגיד שהוא "צריך להכות במשהו, לשבור קיר".
"אף אחד לא מופתע שזה יצא", נמסר ממקור נוסף. "תמיד הרגשתי שזה עניין של זמן, כי ההתנהגות הזו לא משתנה. הוא פשוט סוג של אדם רע, עכשיו זה פשוט מתגלה".
עדויות נוספות שנמסרו למגזין, מספרות כיצד מייג'ורס "שלט" בבת זוגו, ומקור שני מאשר כי השחקן רצה שאותה האישה תהיה משועבדת לו, ושהוא יהיה אחראי לכל מה שהיא אוכלת ולכל מי שהיא באינטראקציה איתו. מקורות נוספים העידו שמייג'ורס נטה לקנאה קיצונית במערכות היחסים שניהל, "היא אמרה שהוא רצה שהיא תאמין שהוא חמצן עבורה. שהיא לא תוכל לחיות בלעדיו, שאם היא תשקול לעזוב אותו - זה יהיה הדבר המטומטם ביותר שהיא תעשה".
כשהמגזין האמריקני ביקש את תגובת צוות הניהול של השחקן, הם סיפקו הצהרה שהייתה חתומה על ידי נשים שעימם הוא ניהל מערכת יחסים, ואף הזהירו את המגזין מחשיפה של העובדות הלא נכונות הללו. אך מצד שני המגזין טוען כי בשיחה עם אותן הנשים הן הבהירו כי לא סיפקו שום הצהרה לצוות של מייג'ורס, ושבטח לא אישרו שיפרסמו אותה בשמן.היחידה שאישרה את פרסום שמה בהצהרה היא אישה בשם היילי קרטר, שעימה מייג'ורס היה בקשר בין הגילים 13-18 ושתיארה את השחקן כאדם "מתוק, עדין ונדיב". עוד הוסיפה, "אחרי היכרות מעמיקה בת 20 שנה אני יכולה להגיד לכם מי זה ג'ונתן. הוא לא עשה את הדברים האלה. הוא לא אלים בשום צורה".
במקביל, לפני כמה ימים הצוות המשפטי של השחקן הגיש תלונה נגדית במשטרה נגד זוגתו לשעבר, בטענה שהיא זו שפגעה ושרטה אותו, וסיפקו לכך ראיות. המשפט של מייג'ורס יתרחש ב-3 באוגוסט.
אם הותקפתם מינית אנא פנו לקווי החירום לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית - 1202 לנשים, 1203 לגברים. אם את או חברתך במערכת יחסים שיש בה פחד או אלימות – חייגי 118, המוקד הארצי של הרווחה - 24 שעות ביממה, לקבלת יעוץ וליווי.