קצת יותר מחודש אחרי שזכה במקום הראשון בתוכנית הריאליטי - אליאב זוהר מתכונן ליציאה לסיבוב הופעות ארצי. בשיחה עם עינב שיף בתוכנית "הכל תרבות" ב-ynet radio, הוא מספר על ההכנות למופעים, על החוויה שלו בתוכנית ועל ההתמודדות עם ההצלחה.
איך החיים אחרי דבר כזה כמו זכייה בתוכנית שמשודרת בפריים טיים עם רייטינג גבוה? "זה נורא מרגש לקבל את האהבה הזאת מאנשים ברחוב ופשוט מטורף. באותו רגע אתה יכול לקבל את אותו החיבוק, המחמאה, האהבה והסלפי, ולפעמים אתה לא מעכל. אתה עושה את זה באופן טבעי ואז כשאתה חושב על זה אחר כך, אתה אומר 'בואנ'ה, הבן אדם הזה באמת מתחבר לשירים שלי', ואז אתה מקבל איזו סטירה כזה, בקטע טוב. כשבן אדם קם בבוקר ואומר לך, 'אני כל יום שומע את השירים שלך אצלי בריפיט, מהבוקר עד הערב', זה הדבר הכי מרגש בעולם. בשביל זה אני קם בבוקר, בשביל זה אני מרגיש שנולדתי, שזה מה שאני צריך לעשות בחיים".
1 צפייה בגלריה
אליאב זוהר
אליאב זוהר
"זה הדבר הכי מרגש בעולם". אליאב זוהר
(צילום: ערן לוי)
כמה הפיתוי לא להיות עצמך בתור התהליך הזה היה גדול? "לא היה את הפיתוי הזה אפילו לא לשנייה. ההפקה בתוכנית פנו אליי, לא ניגשתי לאודישנים או משהו כזה - ואני לא רציתי בכלל לעשות ריאליטי. גם לפני כן, אמרתי בהרבה מקומות שאני לא מתכוון לעשות את זה, שזה לא אליאב. זה לא קשור אליי העולמות האלה. שאלתי את ההפקה, 'מה יוצא לי מזה אומנותית?", כי באמת, כל ענייני הזכייה, ההכרה, כל זה - הכול טוב ויפה, אבל זה הדבר האחרון שעניין. אמרו לי 'אתה יכול לשיר את השירים שלך'. ואז זה נורא נורא עשה לי חשק באמת, לשיר את השירים שלי על במה כזאת גדולה בפריים טיים. כמובן שבהמשך רצו הרבה קאברים והיו מלחמות. בסוף הצלחתי להתעקש. רוב השירים היו מקוריים".
ההופעה בבארבי כבר סולד אאוט, יצא לך לעמוד על הבמה בבארבי כבר פעם? "אף פעם לא יצא לי. לא באמת קבעתי לפני כן הופעות של השירים שלי, המקוריים. הייתי עושה כשהייתי צעיר יותר ועשיתי קאברים. בהמשך התעסקתי יותר בכתיבה ובהלחנה. זאת תהיה בעצם באמת ההופעת בכורה, כאילו, עד הסוף. ממש, בכל הפרמטרים".
אתה יכול לתת לי נקודה-שתיים שאתה לוקח מההופעות בתוכנית ומיישם אותן בהופעות? "התוכנית זה כמו קונכייה כזאת שאתה מתבשל בתוך איזה משהו, שלא בהכרח נעים לך גם בזמן הבישול. אבל אחר כך כשתצא - זה יהיה מאוד טעים. לא הכי נהניתי בעולם בזמן התוכנית. יש הרבה לחץ, הרבה חרדה. אתה משתדל ורוצה להביא את הנאמבר הכי טוב, ותוך כדי אתה גם נורא לחוץ, הקול שלך רועד ואתה משתתק. מתוכנית לתוכנית אתה הופך להיות טיפה יותר משוחרר על הבמה. קצת יותר כיף לך. אבל בוא נגיד שעדיין, לא משנה, כמה שאתה משוחרר יותר או פחות, יש איזה לחץ שתופס אותך וזה לא הדבר הכי נעים בעולם".
אני יודע שהרבה מדברים איתך על אבא שלך. הוא בקמפיין בחירות ובאופן כללי להיות פוליטיקאי זה לא להיות הרבה בבית. איך מתגברים על המרחקים, על הזמינות? "תתפלא, הוא תמיד זמין לי. הוא תמיד שם בשבילי. כל עצה, כל סתם שיחת טלפון שאני רוצה להתקשר אליו ולהגיד לו 'אבא, אני עובר היום ככה ויום ככה', וכל רגע ובכל שנייה אני מתקשר אליו - הוא עונה לי לטלפון. זה האבא הכי מתוק בעולם, אתם לא מכירים אותו בכלל. הוא בן אדם מדהים. אנחנו כולנו בני אדם. אבא שלי לפני שהוא פוליטיקאי, הוא בן אדם. לפני שהוא מיקי זוהר - הוא אבא שלי ואני הבן שלו. גם כשמסתכלים על פוליטיקאים, על אנשים - לפני הכול הם בני אדם ויש להם ילדים בבית והם אנשים לבביים ואנשים אוהבים. צריך לזכור את זה".
אליאב זוהר יופיע ב-30 באוקטובר בבארבי בתל אביב, ב-3 בדצמבר בזאפה בהרצליה, ב-15 בדצמבר בזאפה חיפה, ב-22 בדצמבר בגריי מודיעין, ב-26 בדצמבר בזאפה באר שבע, ב-11 בינואר בגריי יהוד וב-26 בינואר בגבעת ברנר.