בריאיון הראשון שהעניק מאז שפרש מתפקידו ב-2020, יו"ר דיסני לשעבר בוב אייגר הביע את חששותיו מעתידה של תעשיית הקולנוע בצל מגפת הקורונה.
"אני לא חושב שזהו מותה של תעשיית הקולנוע", סיפר אייגר לניו יורק טיימס, "אני חושב שזו מכה חמורה וייתכן שלא תחלים. עבור חלק, היא לא תהיה קטלנית. הצופים יהיו הרבה יותר בררניים באשר לסרטים שבהם הם רוצים לצפות בביתם".
2 צפייה בגלריה
בוב אייגר
בוב אייגר
בוב אייגר
(AP)
אייגר (70) כיהן כיו"ר ונשיא דיסני מ-2005 ועד 2020, אז פרש והוחלף בידי בוב צ'אפק. במהלך כהונתו הצעיד את דיסני לשיאים חדשים של פופולריות ורווחים, והגדיל את שוויה מ-48 מיליארד דולר לשווי מוערך של 257 מיליארד. בין היתר הוביל את מהלכי הרכישה של פיקסאר, לוקאספילם ומארוול, וניצח על רכישת הענק של נכסי פוקס המאה ה-21 בסכום של 71.3 מיליארד דולר.
תחת אייגר השיקה דיסני את שירות הסטרימינג שלה דיסני פלוס, שמאז שהושקה ב-2019 מתחרה ישירות בענקית הסטרימינג נטפליקס. בעבר, לפני השקת דיסני פלוס, חלק מסרטי דיסני הוצגו גם בנטפליקס. "הם בנו את הפלטפורמה שלהם על הגב של הסרטים שלנו", אמר אייגר לניו יורק טיימס, "התעוררתי יום אחד וחשבתי: 'בעיקרון, אנחנו מוכרים טכנולוגיה של נשק גרעיני למדינת עולם שלישי, ועכשיו הם משתמשים בזה נגדנו".
2 צפייה בגלריה
מתוך "נצחיים"
מתוך "נצחיים"
הוביל את רכישת מארוול. מתוך "נצחיים" של מארוול-דיסני
עוד בריאיון, הביע אייגר את דעתו על כניסתן של ענקיות טכנולוגיה כמו אפל ואמזון לשוק התוכן. "אין ספק שחברות הטכנולוגיה בעלות הכיסים העמוקים - אפל ואמזון הן דוגמאות מצוינות - הבינו שאם יש להן נכסי קניין רוחני מעולים, אם הן מספרות סיפורים מעולים, זה יעזור לעסקים שלהן. אני לא רוצה לרמוז שעסקי הבידור שלהן הם עסקי לוס-לידר (מוצרים שנמכרים במחיר הפסד על מנת להגביר מכירות באגפים אחרים של החברה - ynet), אבל הן בעסקים הללו מסיבות אחרות".