אחרי הפרסום ב-ynet על כוונתו של שר התקשורת שלמה קרעי להוציא לפועל בקרוב סגירת שלוש תחנות רדיו בתאגיד, מה שעלול להוביל לפיטורי עשרות עובדים, עימות החל בין יאיר כץ, אחד האנשים החזקים בליכוד שתקף את המהלך, ובין שר התקשורת קרעי.
1 צפייה בגלריה
שלמה קרעי, יאיר כץ
שלמה קרעי, יאיר כץ
שלמה קרעי, יאיר כץ
(צילום: אלכס קולומויסקי, עמית שעל)
"זו לא רפורמה, זה פירוק", תקף אמש (ה') בנו של השר חיים כץ ומזכיר הארגון הארצי של עובדי התעשייה האווירית. כץ התייחס לדברים של גורמים במשרד התקשורת שהבהירו שיהיה אשר יהיה עם התאגיד, בכוונת השר קרעי לדאוג לעובדים. "מי שרוצה לדאוג לעובדים לא סוגר תחנות רדיו וזורק אותם לרחוב", טען. "נמשיך להשמיע את קול העובדים למען כל העובדים!".
שר התקשורת השיב היום בציוץ בחשבון הטוויטר שלו: "הוא מתנגד לרפורמה המשפטית והוא מתנגד לרפורמה בתקשורת. ‏והשאלה הגדולה היא מי שואל אותו בכלל? בקמפיין שלו לראשות ההסתדרות, החליט כץ הבן להתחנף לאליטה, לעשות סיבוב על עובדי התאגיד ולרמוס את מצביעי הליכוד המודרים במשפט ובתקשורת. ‏לאבא יש תוכניות בשבילך בליכוד, חבל להרוס לו אותן".
"אדוני השר - שתה כוס מים!", הגיב יאיר כץ. "אני תומך ברפורמה המשפטית שמוביל חברי שר המשפטים יריב לוין. אני לא מנהל קמפיין להסתדרות אבל עדיין חושב שנקמה בעובדי התאגיד כיוון שלא מפרגנים לך (במסווה של רפורמה) היא הבעיה האמיתית. אגב, שמח לשמוע שאבא מתייעץ איתך על התוכניות שלו. תתקדם".
בעקבות הפרסומים ב-ynet ועד עובדי התאגיד פרסם אמש הודעה בהתאם. "נמשך הניסיון של שר התקשורת לרסק את השידור הציבורי הפופולרי ביותר שמעניקה מדינת ישראל לאזרחיה", נכתב. "עכשיו על הפרק עשרות עובדים נתונים בסכנה לפיטורים ואבטלה כשתוכניתו היא לסגור שלוש מתחנות הרדיו של כאן, שמעניקות שירות לפלחי שוק שלא מקבלים מענה בתחנות הרדיו המסחריות, בדגש על תרבות ומוזיקה ישראלית. שר התקשורת ממשיך במאמציו לצמצם את היצירה הישראלית ולפגוע בחופש העיתונות. נעמוד כחומה בצורה נגד איומי הסגירה כשלצידנו העובדים המסורים, אנשי התרבות, איגודי היוצרים והציבור כולו".
פורסם לראשונה: 22:45, 16.02.23