החל הליך הפגיעה בתאגיד השידור הציבורי כאן: משרד התקשורת זימן נציגים מהתאגיד לפגישה בנושא תדרי רדיו - כשעל הפרק סגירת שלוש תחנות מתוך שמונה שבבעלותו.
1 צפייה בגלריה
שר התקשורת שלמה קרעי בכנס של עיתונות אונליין באוניברסיטת רייכמן
שר התקשורת שלמה קרעי בכנס של עיתונות אונליין באוניברסיטת רייכמן
שר התקשורת שלמה קרעי
(צילום: עדי כהן צדק ,שאול גולן)
שר התקשורת מעוניין לסגור שלוש תחנות ולהעביר את התדרים לשימוש פרטי, וההחלטה, כך על פי הערכות של גורמים המעורים בפרטים, "עלולה להוביל לפיטורים של עשרות מעובדי הרדיו בתאגיד".
קרעי נגד התאגיד, סיקור נרחב:
גורמים במשרד התקשורת: "המסר אצל השר קרעי הוא שלא משנה מה יקרה בתאגיד ומה השינויים שיתבצעו, הוא ידאג לעובדים".
קרעי לא מתכנן להחליט אילו מהתחנות ייסגרו ומשאיר את ההחלטה בידי התאגיד, כשבכאן יודעים כי לפי החוק לא ניתן לסגור תחנות רדיו בשפות זרות ורשת ב' לא יכולה להיסגר אלא בחקיקה חדשה, כמו גם תחנת מורשת. מכאן שנותרו חמש אפשרויות, ביניהן תחנת המוזיקה האהובה כאן 88 וכאן תרבות.
את הרפורמה שלו מתכוון קרעי להציג אחרי פגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, כשנכון לכתיבת שורות אלה זהו הצעד המרכזי שעלול להשליך באופן מיידי על פעילות התאגיד. במקביל, עלתה גם הצעה מצדו לאסור שידורי פרסומות בתחנות התאגיד, מה שעלול לפגוע פגיעה נוספת בתקציב.
בתוך כך, תוכניותיו של קרעי על פגיעה בתאגיד נתקלו במכשול בשבוע החולף: במכתב ששיגר ליועצת המשפטית של משרד התקשורת מתח עו"ד אסי מסינג, היועץ המשפטי במשרד האוצר, ביקורת חריפה על התוכנית לאסור על שידור פרסומות בתאגיד ולהעביר את תקציבו לשליטה מלאה וישירה של המדינה וטען כי "לא נעשתה עבודת מטה בין הדרג המקצועי במשרד התקשורת ובאוצר". קרעי הגיב אז במכתב חריף לשר האוצר וכתב: "בדיוק החתרנות הפקידותית מהסוג שנבחרנו למגר".
בנוסף קרעי מתכנן צעדים נוספים נגד התאגיד, אבל אלה יקרו מאוחר יותר, כשבינתיים מינה יושבת ראש ועדת איתור למועצת התאגיד, השופט בדימוס עורכת הדין נחמה נצר. במינויה מקווה שר התקשורת להשלים מינויי חברים חדשים למועצת התאגיד. "אני סמוך ובטוח שעורכת הדיו נצר, שניפצה כל תקרת זכוכית במהלך הקריירה, תבטיח שהמגוון והקולות הקיימים בציבור הישראלי יבואו לידי ביטוי גם במועצת התאגיד ובשידוריו בהתאם לחוק", אמר בזמנו.
בעקבות הפרסום ב-ynet, נציגי ועד העובדים של התאגיד מסרו בתגובה: "נמשך הניסיון של שר התקשורת לרסק את השידור הציבורי הפופולרי ביותר שמעניקה מדינת ישראל לאזרחיה. עכשיו על הפרק עשרות עובדים נתונים בסכנה לפיטורים ואבטלה כשתוכניתו היא לסגור שלוש מתחנות הרדיו של כאן, שמעניקות שירות לפלחי שוק שלא מקבלים מענה בתחנות הרדיו המסחריות, בדגש על תרבות ומוזיקה ישראלית. שר התקשורת ממשיך במאמציו לצמצם את היצירה הישראלית ולפגוע בחופש העיתונות. נעמוד כחומה בצורה נגד איומי הסגירה כשלצידנו העובדים המסורים, אנשי התרבות, איגודי היוצרים והציבור כולו".